Planul Comisiei Europene. Din ce an vânzarea de mașini pe benzină și motorină ar putea fi interzisă

de:
16 07. 2021, 15:31
Din ce an ar putea fi interzisă vânzarea de mașini pe benzină și motorină 

Comisia Europeană dorește să combată schimbările climatice, așadar a anunțat miercuri pachetul ”Fit to 55”, cel mai ambițios proiect legislativ în ceea ce privește reducerea emisiilor de gaze. Află mai departe din ce an vânzarea de mașini pe benzină și motorină.

Din ce an ar putea fi interzisă vânzarea de mașini pe benzină și motorină

După cum spuneam, Comisia Europeană a anunțat miercuri cadrul legislativ cu privire la schimbările climatice, cu ajutorul căruia blocul comunitar să își atingă obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 cu 55% până în anul 2030 și de a deveni neutru în materie de carbon până în 2050.

”Actuala economie bazată pe combustibili fosili și-a atins limitele. Trebuie să mergem către un nou model, unul care este alimentat de inovație, energie nepoluantă și economie circulară. De aceea ne-am propus ca obiectivul nostru climatic să nu fie numai o aspirație politică, ci și să aibă o aplicabilitate juridică”, a declarat Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, potrivit Digi24.

Începând cu 2035, se va interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și motorină

Pentru a accelera trecerea la vehiculele electrice, Comisia Europeană a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, și o reducere de 100% începând din 2035.

De asemenea, pachetul de propuneri adoptat de Comisia Europeană are în vedere mai multe politici publice europene în materie de climă, energie, utilizare a terenurilor, transporturi și fiscalitate. Printre cele mai importante prevederi se numără:

  • reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi din Uniunea Europeană începând cu anul 2035, ceea ce ar însemna de facto interzicerea vânzării de noi automobile pe benzină și motorină începând de la acea dată;
  • impozitarea combustibilului pentru avioane;
  • taxarea emisiilor pentru transportul maritim;
  • instituirea unui așa-numit tarif la frontieră pentru carbon, care ar impune producătorilor din afara UE să plătească mai mult pentru importul de materiale precum oțelul și betonul;
  • Comisia Europeană dorește, în același timp, ca statele membre să renoveze mai rapid clădirile care nu sunt considerate eficiente din punct de vedere energetic.
Din ce an ar putea fi interzisă vânzarea de mașini noi pe benzină și motorină

Totodată, Ursula von der Leyen susține că: ”Pachetul nostru este o combinație între reducerile de emisii și măsurile de protejare a naturii. De asemenea, punem locurile de muncă și echilibrul social în centrul transformării. Asta arată valoarea pe care o va genera această tranziție și felul în care investițiile publice și private pot să facă din aceasta o realitate. Nu trebuie să uităm că o treime din planul Next Generation EU va susține proiecte ecologice și durabile în toată Europa”,

Reacția companiilor aeriene și a sectorului auto

După cum era de așteptat, reacțiile unor oficiali europeni, a liderilor din industriile europene și reprezentanților unor asociații europene privind mediu nu au întârziat să apară. De exemplu, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a declarat că interzicerea comercializării autoturismelor noi pe benzină și motorină începând din anul 2035 nu este o soluție rațională. Totodată cei de la Asociația Internațională a Transportului Aerian au transmis că noile taxe europene care urmează să fie impuse acestui sector sunt contraproductive.