Home » Știri » Știri externe » „Era zborurilor la 10 euro s-a încheiat”. Ce îi așteaptă pe pasageri, anunțul făcut de șeful Ryanair

„Era zborurilor la 10 euro s-a încheiat”. Ce îi așteaptă pe pasageri, anunțul făcut de șeful Ryanair

Alexandru Cazacu / 11.08.2022, 17:15
„Era zborurilor la 10 euro s-a încheiat”. Ce îi așteaptă pe pasageri, anunțul făcut de șeful Ryanair

Din cauza creșterii prețurilor la combustibili din ultima perioadă, companiile aeriene nu vor mai oferi zboruri la prețuri mici. După cum susține directorul executiv al operatorului aerian Ryanair, „Era zborurilor la 10 euro s-a încheiat”. Ce îi așteaptă acum pe pasageri, după ce zborurile la prețuri reduse ar putea deveni istorie, puteți afla în continuare.

Ce îi așteaptă pe pasageri, potrivit directorului executiv Ryanair

În opinia lui Michael O’Leary, în ciuda creșterii costului vieții, oamenii vor continua să călătorească cu avionul destul de des. Cu toate acestea, conform șefului Ryanair, tarifele promoționale foarte mici ale companiei aeriene nu vor mai exista.

„Fără îndoială că, prețurile noastre promoționale foarte ieftine – tarifele de un euro, tarifele de 0,99 EUR, chiar și cele de 9,99 euro – nu le veți mai vedea în următorii ani”, a declarat  O’Leary în cadrul unui interviu pentru la BBC Radio 4.

Directorul executiv al operatorului aerian susține că se așteaptă ca tariful mediu al Ryanair să se majoreze de la aproximativ 40 de euro (cât era anul trecut) la aproximativ 50 de euro în următorii cinci ani, potrivit BBC.

Tarifele călătoriilor cu avionul s-ar putea majora, ca urmare a creșterii costurilor la combustibilul

Majorarea costurilor la combustibilul duce și la creșterea tarifele aeriene. În plus, cresc și facturile la energie ale gospodăriilor. Prin urmare, veniturile disponibile ale oamenilor scad. Cu toate acestea, șeful Ryanair se așteaptă ca clienții să caute opțiuni cu costuri mai mici, decât să reducă zborurile. „Credem că oamenii vor continua să zboare frecvent. Dar cred că vor deveni mult mai sensibili la prețuri”, a spus O’Leary.

În ultimii ani, tarifele aeriene au devenit foarte mici, iar numărul zborurilor rezervate a crescut enorm, pentru că din ce în ce mai mulți oameni luau scurte pauze în străinătate. Astfel, operatori aerieni precum Ryanair, Easyjet, Vueling și Wizz Air au concurat pentru a oferi servicii la prețuri reduse.

Ce îi așteaptă pe pasageri, anunțul făcut de șeful Ryanair
Ce îi așteaptă pe pasageri, anunțul făcut de șeful Ryanair

Ce procent din emisiile globale de CO2 provine de la zborurile comerciale

Potrivit sursei citate, aproximativ 2,4% din emisiile globale de CO2 provin de la zborurile comerciale. Cu toate acestea, sectorul se confruntă cu presiuni pentru a-și reduce impactul asupra climei. Ba chiar mai mult de atât, au fost și campanii pentru a convinge oamenii să treacă la călătoriile feroviare și rutiere.

Totuși, Michael O’Leary spune că transportul rutier și cel maritim contribuie mai mult la emisiile de CO2. El crede că este „deplasat” faptul că s-a pus accentul pe reducerea emisiilor provenite de la călătoriile aeriene.

În plus, după cum spune șeful Ryanair, compania investește în aeronave mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. În opinia sa, reduceri mai mari ale consumului de combustibili fosili vor veni din trecerea de la benzină și motorină la vehiculele rutiere electrice.

Pandemia de coronavirus a perturbat grav călătoriile internaționale, iar oamenii abia așteptau să se întoarcă la bordul zborurilor. Însă, în timp ce cererea de călătorii aeriene a revenit, lipsa de personal în companiile aeriene și aeroporturi a dus multe întârzieri și anulări ale zborurilor. Unii pasageri au fost nevoiți să aștepte ore întregi sau chiar să reprogrameze călătoria în ultimul moment.