Home » Știri » Știri sociale » Acte și documente necesare pentru obținerea vizei de flotant. Ghidul complet

Acte și documente necesare pentru obținerea vizei de flotant. Ghidul complet

Pană Emanuela / 02.08.2021, 20:30
Acte și documente necesare pentru obținerea vizei de flotant. Ghidul complet

Viza de flotant reprezintă înscrierea reședinței în cartea de identitate, la cererea unei persoane care locuiește mai mult de 15 zile la o adresă diferită de cea stabilită. Valabilitatea vizei de flotant este de 1 an, după care aceasta trebuie reînnoită la Evidența Populației. Ce acte sunt necesare pentru obținerea vizei de flotant și ce taxe trebuie să plătetești, afli în continuare.

Ce trebuie să faci pentru obținerea vizei de flotant

Fiecare cetătean român are dreptul să își stabilească sau să își schimbe, la solicitare, domiciliul sau reședința, cu excepția cazurilor expres prevăzute de lege. Este important de știut că, în calitate de cetățeni români, nu putem avea decât un singur domiciliu, respectiv o singură reședință. Cei care dețin mai multe locuințe își pot stabili domiciliul sau reședința în oricare dintre ele.

După cum explicam și în articolul de mai jos, reședința unei persoane fizice este acolo unde declară că are locuința secundară, alta decât cea de domiciliu. Înscrierea reședinței în actul de identitate se face la cererea persoanei care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuința secundară.

La rândul ei, persoana care găzduieşte o altă persoană, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile, trebuie să anunţe poliţia sau serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de pe raza unde este imobilul.

Pentru a obține viză de flotant, trebuie să completezi cererea pentru stabilirea reședinței și să o depui la Serviciul de Evidență a Populației (acolo unde vei merge însoțit/ă de persoana care te ia în spațiu), împreună cu actul de identitate şi contractul de închiriere.

Reamintim că viza de flotant se acordă pentru o perioadă ce nu poate depăși un an, iar pentru a o reînnoi trebuie să mergi la Evidența Populației cu o nouă cerere. Totodată, menționăm că în cazul în care viza de flotant se acordă în baza unui act care ulterior este anulat sau s-a constatat că era fals, stabilirea reședinței este nulă.

Citește și: Declarație de luare în spațiu. Cum se face și ce documente sunt necesare

Acte necesare și taxe. Ghid complet

După ce ai găsit o persoană (prieten/ă, rudă) în orașul în care locuiești acum dispusă să te primească în spațiu, tot ce trebuie să faci este să rogi persoana cu pricina să completeze cererea de luare în spațiu.

Ghid complet pentru obținerea vizei de flotant. Acte și documente necesare
Ghid complet pentru obținerea vizei de flotant. Acte și documente necesare

Întrucât legea este foarte permisivă și zice că unicul criteriu pentru înscrierea reședinței în cartea de identitate este să stai cel puțin 15 zile din an la adresa secundară (fără să fie nevoie de dovada celor 15 zile), nu îți trebuie contrat.

Ulterior, va trebui să achiți o taxa de timbru (5 lei) la Poștă sau Direcția generală de Impozite și Taxe și să mergi la Direcția de Evidență a Persoanelor din sector/oraș împreună cu persoana care te ia în spațiu pentru a solicita viza de flotant. Va trebui să aveți asupra voastră următoarele:

  • contractul de vânzare-cumpărare al apartamentului în orginal și copie;
  • formularul completat (sau completați pe loc);
  • dovada plății taxei de timbru și buletine.

Restul reprezintă doar o formalitate.