Persoanele care doresc să plece în vacanța mult așteptată sau să se întoarcă acasă după o călătorie se bazează de obicei pe faptul că zborurile se desfășoară conform planului. Din păcate, se întâmplă tot mai des ca zborurile să aibă întârzieri, ba chiar să fie anulate sau să se piardă zborul de legătură. Dacă și tu te-ai confruntat, măcar odată, cu un zbor anulat, iată cum poți obține despăgubiri.
Călătoriile cu avionul nu sunt întotdeauna ușoare și, uneori, se întâmplă să fie anulate. Știai că, în conformitate cu legislația UE, ai dreptul de a solicita despăgubiri de până la 600 euro pentru un zbor anulat? Uneori, chiar dacă compania aeriană a aranjat deja un zbor de înlocuire. Continuă să citești pentru a afla tot ce trebuie să știi despre despăgubirile pentru zboruri anulate.
Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a postat pe o rețea socială câteva recomandări şi sfaturi pentru cei care călătoresc cu avionul, având în vedere că suntem la început de vară și mulți își achiziţionează pachete de servicii turistice pentru concediu.
„Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitati până la 600 € despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la ANPC , dar şi la eccromania” a scris Anghel pe pagina sa de Facebook.
Reprezentantul ANPC spune că agenţia de turism este obligată să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii cu privire la:
Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să îi transmită celui care achiziționează pachetul, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general în ceea ce privește rt-in-2022-3-modalitati-74866.html şi ce formalităţi de sănătate sunt necesare pentru călătorie şi şedere.
Totodată, acesta trebuie să furnizeze în scris, într-un termen prevăzut prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:
Dacă aceste reprezentanțe sau autorităţi locale nu există, cel ce achiziționează pachetul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului;