Home » Știri » Știri sociale » Zbor anulat? Cum poți obține despăgubiri de până la 600 de euro

Zbor anulat? Cum poți obține despăgubiri de până la 600 de euro

Manolică Anca / 21.06.2022, 17:22
Zbor anulat? Cum poți obține despăgubiri de până la 600 de euro

Persoanele care doresc să plece în vacanța mult așteptată sau să se întoarcă acasă după o călătorie se bazează de obicei pe faptul că zborurile se desfășoară conform planului. Din păcate, se întâmplă tot mai des ca zborurile să aibă întârzieri, ba chiar să fie anulate sau să se piardă zborul de legătură. Dacă și tu te-ai confruntat, măcar odată, cu un zbor anulat, iată cum poți obține despăgubiri.

Cum poți obține despăgubiri pentru un zbor anulat

Călătoriile cu avionul nu sunt întotdeauna ușoare și, uneori, se întâmplă să fie anulate. Știai că, în conformitate cu legislația UE, ai dreptul de a solicita despăgubiri de până la 600 euro pentru un zbor anulat? Uneori, chiar dacă compania aeriană a aranjat deja un zbor de înlocuire. Continuă să citești pentru a afla tot ce trebuie să știi despre despăgubirile pentru zboruri anulate.

Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a postat pe o rețea socială câteva recomandări şi sfaturi pentru cei care călătoresc cu avionul, având în vedere că suntem la început de vară și mulți își achiziţionează pachete de servicii turistice pentru concediu.

„Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitati până la 600 € despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la ANPC , dar şi la eccromania” a scris Anghel pe pagina sa de Facebook.

Reprezentantul ANPC spune că agenţia de turism este obligată să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii cu privire la:

  • localitatea de destinaţie;
  • rută de parcurs;
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora;
  • tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora;
  • serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie;
  • durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării;
  • informaţii generale cu privire la regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur;
  • cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată;
  • numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice;
  • posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente şi altele asemenea;
  • durată pentru care operează ofertă turistică.
Ce faci în cazul în care un zbor îți este anulat
Ce faci în cazul în care un zbor îți este anulat

Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să îi transmită celui care achiziționează pachetul, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general în ceea ce privește rt-in-2022-3-modalitati-74866.html şi ce formalităţi de sănătate sunt necesare pentru călătorie şi şedere.

Totodată, acesta trebuie să furnizeze în scris, într-un termen prevăzut prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:

  • orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
  • denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie.

Dacă aceste reprezentanțe sau autorităţi locale nu există, cel ce achiziționează pachetul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului;

  • pentru călătoriile şi sederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul unde copilul merge;
  • posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistență, care să acopere taxele de repatriere în caz de accident sau de boală.