Home » Știri » Taximetriștii renunță la protestele programate pentru 2 noiembrie

Taximetriștii renunță la protestele programate pentru 2 noiembrie

Octavian Palade / 01.11.2016, 09:27
Taximetriștii renunță la protestele programate pentru 2 noiembrie

Taximetriștii au anunțat că nu vor mai organiza pe 2 noiembrie mitingul de protest programat să aibă loc în fața Guvernului.

Taximetriștii renunță la protestele fixate pentru data de 2 noiembrie în fața sediului Guvernului. Unul dintre patronatele transportatorilor rutieri a trimis marți dimineață un comunicat, citat de news.ro, în care a transmis că amână mitingul de protest.

Astfel, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) precizează că luni s-au purtat discuții cu reprezentanții Guvernului, aceștia arătându-se „deschişi” la găsirea unor soluţii la revendicările patronilor din transportul rutier

COTAR a anunţat, pe data de 24 octombrie, că va organiza, pe 2 noiembrie, în faţa Guvernului, un miting la care vor participa 6.000 de autovehicule. Patronatul a cerut ca Guvernul să opereze o srie de modificări ale legislaţiei prin ordonanţe de urgenţă, mai ales în vederea combaterii activităţilor de transport ilegale.

Însă, în urma negocierilor purtate între transportatori și membri ai Guvernului, COTAR a decis să renunțe la miting. Discuțiile s-au purtat cu vicepremierii Costin Borc şi Vasile Dîncu şi cu şeful Cancelariei premierului, Paul Gheorghiu.

„În urma primei runde de discuţii, s-a luat hotărârea ca în şedinţa de guvern care va avea loc mâine să se discute cu miniştrii Finanţelor, Internelor şi Transporturilor problemele legate de activitatea neautorizată (piraterie) în transportul rutier, impactul produs asupra bugetului adus prin frauda fiscală făcută de aceştia, urmând să se ia o decizie la nivel de Guvern care în opinia noastra nu poate duce decât la un OUG „, se arată în comunicatul COTAR.

Patronatul aducea ca argumente pentru protestul din 2 noiembrie cerinţe legislative şi de combatere a concurenţei neloiale.

„Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul României este direct responsabil. Important de reţinut este că nu cerem subvenţii, nu cerem măriri de salariu, nu afectăm Bugetul Statului Român cu cerinţele noastre, ba din contră, cerem reglementări ale unor legi, prin Ordonanţă de Urgenţă, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul României care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport să fie piratată”, se precizează în comunicatul COTAR.

Temă centrală a protestului era „pirateria” din transportul rutier. Operatorii din transport acuză spun că autoritățile nu se implică în combaterea fenomenului, ceea ce ar fi dus, în ultimii ani, la extinderea transportului regulat de persoane, fără licenţă.

„Astfel de firme care desfăşoară activităţi ilegale au ajuns să-şi promoveze serviciile şi prin reclame şi spoturi publicitare: “Peste 40.000 de clienţi şi mai mult de 2.000.000 Km anual parcurşi în siguranţă ne recomandă ca cea mai bună şi sigură companie de transport”. Lipsesc din această prezentare două cuvinte-cheie, care ar trebui să preocupe serios autorităţile române: ilegal şi evazionist”, manționează comunicatul COTAR.

Confederația transportatorilor menționează că problema ar fi putut fi rezolvată din această vară, când Executivul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă privind portbagajul taxiurilor.

„Atunci COTAR a cerut includerea în OUG a unor reglementări privind eliminarea pirateriei din transportul rutier de persoane, însă Ministerul Transporturilor nu a vrut sa ţină cont, cu toate că propunerea ar fi trebuit să vină din partea lor, ţinând cont de plângerile transportatorilor de persoane”, susțin membrii patronatului.

Taximetriștii contra UBER

Una dintre marile nemulţumi ale confederaţiei transportatorilor, care reprezintă şi interesele unor firme de taxi, este extinderea puternică a serviciului de ridfe-sharing Uber în România, care oferă servicii în două oraşe – Bucureşti şi Cluj.

Reprezentanții transportatorilor critică Uber, serviciu care ar face concurenţă neloială serviciilor de taximetrie.

„Activităţile gen Uber sunt servicii periculoase pentru populaţie, pe care parlamentarii le-au permis, în detrimentul siguranţei cetăţenilor.  Toţi actorii din piaţa de transport persoane trebuie să se autorizeze conform legilor în vigoare, în caz contrar sunt „piraţi””, se precizează în comunicatul COTAR.

Taximetriștii afirmă că activitatea Uber ar fi periculoasă pentru clienţi, deoarecear presupune riscuri mai mari, servicii „improprii” şi lipsa controlului din partea autorităţilor de protecţie a consumatorilor, fără a prezenta argumente în acest sens.

Cu referire la taximetriști, COTAR solicită „dobândirea dreptului de propietate a licenţei de taxi, la cerere, aşa cum se întâmplă în ţări civilizate, în toată Uniunea Europeană din care facem parte”.

O altă recomandare venită din partea patronatului se referă la transportul elevilor.

„COTAR propune transport gratuit pentru toţi elevii, iar transportatorii de persoane, prin curse regulate, să plătească 5% TVA, deductibil până la urmă”, se mai scrie în comunicat.