Home » Tehnologie & Știinta » Facebook – 23 de lucruri uimitoare despre celebra rețea de socializare pe care nu multă lume le știe

Facebook – 23 de lucruri uimitoare despre celebra rețea de socializare pe care nu multă lume le știe

Cojocaru Cristian / 06.02.2022, 07:42
Facebook – 23 de lucruri uimitoare despre celebra rețea de socializare pe care nu multă lume le știe

Când deschizi Facebook, primul lucru pe care îl observi este culoarea albastră pe care o folosește. Te-ai întrebat vreodată de ce Facebook este atât de albastru și nu își schimbă schema de culori? Află de ce Facebook are culoarea albastru precum și alte curiozități despre celebra platformă de socializare.

Motivul pentru care Facebook are culoarea albastru

De când au început ca „thefacebook”, Facebook a rămas cu culoarea albastru. Deși de atunci s-au făcut schimbări majore în tema Facebook, principalul lucru neschimbat a fost culoarea albastru. Motivul pentru aceasta este că Mark Zuckerberg, tânărul fondator al Facebook este daltonist, iar albastrul este cea mai bogată culoare pentru el, ceea ce a confirmat într-un interviu online.

Un alt factor comercial important pentru utilizarea culorii albastre este faptul că majoritatea culorilor tind să distragă atenția spectatorilor. Pe de altă parte, albastrul acționează ca un fundal transparent pentru conținutul principal ca fiind vizibil pentru creierul uman, datorită faptului că cele mai populare site-uri web tind să folosească culoarea albastră. Poate fi numită cu ușurință culoarea preferată a unui webmaster. Culoarea albastră este uneori denumită „Nirvana” pentru creier. În afară de această curiozitate despre care probabil nu știai, află și alte lucruri interesante despre cea mai populară rețea de socializare din lume.

Prima idee a lui Mark Zuckerberg a fost un site numit Facemash

Când Zuckerberg era la Harvard, a avut ideea de a crea un site care să permită utilizatorilor să compare fețele oamenilor. Cu platforma, utilizatorii ar putea alege „cine este mai interesant”. Deloc surprinzător, ideea lui nu i-a impresionat pe administratorii Harvard. Proiectul lui Zuckerberg a fost închis și a fost amenințat cu exmatricularea.

A doua idee a lui Zuckerberg a fost o colecție de studenți online

A numit această colecție „Thefacebook”. Persoanele care l-au folosit puteau să:

  • caute alți studenți de la Harvard;
  • afle cine mai făcea cursurile la care participau;
  • caute prietenii prietenilor lor;
  • creeze o rețea socială.

Deși „Thefacebook” a început ca o colecție exclusivă pentru studenții de la Harvard, în curând a ajuns să includă pe oricine peste 13 ani.

Primii ani ai Facebook au fost grei

Imediat ce Facebook a fost creat, Zuckerberg s-a trezit înconjurat de probleme legale. Colegii studenți de la Harvard, Divya Narendra, Cameron Winklevoss și Tyler Winklevoss l-au dat în judecată pentru că le-ar fi furat ideea. Lupta a durat patru ani. În cele din urmă, Zuckerberg i-a plătit lui Divya Narendra și fraților Winklevoss 65 de milioane de dolari. De asemenea, le-a acordat acțiuni pe Facebook ca parte a acordului.

Facebook este al treilea cel mai popular site din lume

Facebook se alătură pe primele trei locuri lângă Google și YouTube.

71% dintre americani folosesc Facebook

Acest procent este mare, având în vedere că doar 38% dintre americani folosesc Instagram și doar 23% folosesc Twitter.

Femeile folosesc Facebook mai mult decât bărbații

Un sondaj al Centrului de Cercetare Pew a constatat că 75% dintre femei folosesc Facebook, comparativ cu doar 63% dintre bărbați.

Utilizatorii Facebook au încărcat 250 de miliarde de fotografii

Aceasta înseamnă că 350 de milioane de fotografii sunt încărcate pe Facebook în fiecare zi!

Generația în vârstă este din ce în ce mai interesată de Facebook

În 2015, 71% dintre adolescenții americani erau pe Facebook. Astăzi, numărul a scăzut la 51%. Pe de altă parte, seniorii fac parte din grupul cu cea mai rapidă creștere de pe Facebook. În 2019, utilizarea Baby Boomer a atins 60%.

Facebook este super popular în zonele rurale

Trei din patru utilizatori americani de Facebook locuiesc în oraș. Dar asta nu înseamnă că Facebook nu este popular în zonele rurale. De fapt, 66% dintre adulții americani din zonele rurale folosesc Facebook. Este urmat de YouTube (64%) și Pinterest (26%).

Conturile din SUA reprezintă cea mai scăzută audiență Facebook din lume

Majoritatea utilizatorilor Facebook locuiesc în afara SUA și Canada.

Asia reprezintă 38% dintre utilizatorii activi ai Facebook

Indonezia, India și Filipine sunt țările care înregistrează cea mai mare creștere în conturile de utilizatori Facebook. India are cel mai mare număr de utilizatori Facebook – 260 de milioane.

Doar jumătate dintre utilizatorii Facebook vorbesc engleză

Mai mult de jumătate din conturile Facebook sunt setate într-o limbă care nu este engleză. Ceea ce îl face convenabil pentru cei care nu vorbesc engleza este că Facebook are peste 100 de limbi din care să aleagă.

facebook culoarea albastru
Facebook este cea mai populara retea de socializare din lume

Până la 98% dintre persoanele de pe Facebook folosesc un smartphone

În aprilie 2020, peste 98% dintre conturile de utilizatori active din întreaga lume au accesat rețeaua socială prin orice fel de telefon mobil.  Cel mai mare procent se găsește în Africa, unde 98% dintre utilizatorii Facebook sunt pe mobil.

Diferența dintre utilizatorii Facebook conservatori și liberali este de 1%

35% dintre utilizatori sunt conservatori, 34% sunt liberali și 29% sunt „moderați”.

Oamenii sunt cei mai activi pe Facebook la 8 dimineața și 10 seara

Dacă ești un om de afaceri sau un marketer care dorește să facă publicitate pe Facebook, cel mai bine este să te ții de postările de dimineață și de seară.

3/4 dintre utilizatorii Facebook vizitează site-ul zilnic

51% au raportat că vizitează site-ul de mai multe ori pe zi, potrivit Pew Research. Asta înseamnă că există o mulțime de oportunități pentru a ajunge la publicul tău dacă sunt utilizatori activi.

Timpul mediu zilnic petrecut pe Facebook este de 58 de minute

58 de minute este un timp lung, dar nu înseamnă că utilizatorii petrec cinci minute analizând fiecare postare din feedurile lor. De fapt, utilizatorul mediu va petrece doar 1,7 secunde pentru o singură postare. Ca agent de marketing, asta înseamnă că ai doar atât de mult timp pentru a atrage atenția cuiva.

Facebook este o platformă populară pentru marketeri

86,3% dintre marketeri folosesc Facebook pentru a promova un brand.

Utilizatorii Facebook vor urmări o marcă pentru a primi o ofertă specială

39% dintre utilizatori urmăresc în mod activ mărcile care oferă cadouri, concursuri și oferte pe paginile lor. Oferirea unei oferte irezistibile precum și furnizarea de conținut de înaltă calitate este o modalitate excelentă de a îți crește și păstra publicul.

Facebook îți permite să vezi persoanele care ți-au șters sau ignorat solicitările de prietenie

Este ușor: faci clic pe Solicitări de prietenie și selectezi Vezi tot. Deasupra secțiunii Persoane pe care le poți cunoaște, clic pe Vizualizați solicitările trimise. Vei vedea o listă de persoane care fie au ignorat, fie ți-au șters cererea de prietenie.

Poți descărca o copie a tot ceea ce ați făcut vreodată pe Facebook

Tot ce trebuie să faci este să mergi la Setări, apoi Informațiile tale Facebook, apoi Descărcați informațiile. Vei primi o copie a fiecărei postări pe care ai distribuit-o, a fiecărei conversații prin chat și, literalmente, a tot ceea ce ai făcut vreodată pe Facebook!

Poți să nu mai primești notificări pentru zilele de naștere ale prietenilor

Accesează Setări și selectează Notificări. Derulează în jos până când găsești butonul de pornire/oprire pentru notificările despre ziua prietenilor.

Poți afla cât timp petreci pe Facebook

Faci clic pe meniul Mai multe, apoi accesează Setări și confidențialitate. De acolo, vei găsi Your Time pe Facebook.