Când deschizi Facebook, primul lucru pe care îl observi este culoarea albastră pe care o folosește. Te-ai întrebat vreodată de ce Facebook este atât de albastru și nu își schimbă schema de culori? Află de ce Facebook are culoarea albastru precum și alte curiozități despre celebra platformă de socializare.
De când au început ca „thefacebook”, Facebook a rămas cu culoarea albastru. Deși de atunci s-au făcut schimbări majore în tema Facebook, principalul lucru neschimbat a fost culoarea albastru. Motivul pentru aceasta este că Mark Zuckerberg, tânărul fondator al Facebook este daltonist, iar albastrul este cea mai bogată culoare pentru el, ceea ce a confirmat într-un interviu online.
Un alt factor comercial important pentru utilizarea culorii albastre este faptul că majoritatea culorilor tind să distragă atenția spectatorilor. Pe de altă parte, albastrul acționează ca un fundal transparent pentru conținutul principal ca fiind vizibil pentru creierul uman, datorită faptului că cele mai populare site-uri web tind să folosească culoarea albastră. Poate fi numită cu ușurință culoarea preferată a unui webmaster. Culoarea albastră este uneori denumită „Nirvana” pentru creier. În afară de această curiozitate despre care probabil nu știai, află și alte lucruri interesante despre cea mai populară rețea de socializare din lume.
Când Zuckerberg era la Harvard, a avut ideea de a crea un site care să permită utilizatorilor să compare fețele oamenilor. Cu platforma, utilizatorii ar putea alege „cine este mai interesant”. Deloc surprinzător, ideea lui nu i-a impresionat pe administratorii Harvard. Proiectul lui Zuckerberg a fost închis și a fost amenințat cu exmatricularea.
A numit această colecție „Thefacebook”. Persoanele care l-au folosit puteau să:
Deși „Thefacebook” a început ca o colecție exclusivă pentru studenții de la Harvard, în curând a ajuns să includă pe oricine peste 13 ani.
Imediat ce Facebook a fost creat, Zuckerberg s-a trezit înconjurat de probleme legale. Colegii studenți de la Harvard, Divya Narendra, Cameron Winklevoss și Tyler Winklevoss l-au dat în judecată pentru că le-ar fi furat ideea. Lupta a durat patru ani. În cele din urmă, Zuckerberg i-a plătit lui Divya Narendra și fraților Winklevoss 65 de milioane de dolari. De asemenea, le-a acordat acțiuni pe Facebook ca parte a acordului.
Facebook se alătură pe primele trei locuri lângă Google și YouTube.
Acest procent este mare, având în vedere că doar 38% dintre americani folosesc Instagram și doar 23% folosesc Twitter.
Un sondaj al Centrului de Cercetare Pew a constatat că 75% dintre femei folosesc Facebook, comparativ cu doar 63% dintre bărbați.
Aceasta înseamnă că 350 de milioane de fotografii sunt încărcate pe Facebook în fiecare zi!
În 2015, 71% dintre adolescenții americani erau pe Facebook. Astăzi, numărul a scăzut la 51%. Pe de altă parte, seniorii fac parte din grupul cu cea mai rapidă creștere de pe Facebook. În 2019, utilizarea Baby Boomer a atins 60%.
Trei din patru utilizatori americani de Facebook locuiesc în oraș. Dar asta nu înseamnă că Facebook nu este popular în zonele rurale. De fapt, 66% dintre adulții americani din zonele rurale folosesc Facebook. Este urmat de YouTube (64%) și Pinterest (26%).
Majoritatea utilizatorilor Facebook locuiesc în afara SUA și Canada.
Indonezia, India și Filipine sunt țările care înregistrează cea mai mare creștere în conturile de utilizatori Facebook. India are cel mai mare număr de utilizatori Facebook – 260 de milioane.
Mai mult de jumătate din conturile Facebook sunt setate într-o limbă care nu este engleză. Ceea ce îl face convenabil pentru cei care nu vorbesc engleza este că Facebook are peste 100 de limbi din care să aleagă.
În aprilie 2020, peste 98% dintre conturile de utilizatori active din întreaga lume au accesat rețeaua socială prin orice fel de telefon mobil. Cel mai mare procent se găsește în Africa, unde 98% dintre utilizatorii Facebook sunt pe mobil.
35% dintre utilizatori sunt conservatori, 34% sunt liberali și 29% sunt „moderați”.
Dacă ești un om de afaceri sau un marketer care dorește să facă publicitate pe Facebook, cel mai bine este să te ții de postările de dimineață și de seară.
51% au raportat că vizitează site-ul de mai multe ori pe zi, potrivit Pew Research. Asta înseamnă că există o mulțime de oportunități pentru a ajunge la publicul tău dacă sunt utilizatori activi.
58 de minute este un timp lung, dar nu înseamnă că utilizatorii petrec cinci minute analizând fiecare postare din feedurile lor. De fapt, utilizatorul mediu va petrece doar 1,7 secunde pentru o singură postare. Ca agent de marketing, asta înseamnă că ai doar atât de mult timp pentru a atrage atenția cuiva.
86,3% dintre marketeri folosesc Facebook pentru a promova un brand.
39% dintre utilizatori urmăresc în mod activ mărcile care oferă cadouri, concursuri și oferte pe paginile lor. Oferirea unei oferte irezistibile precum și furnizarea de conținut de înaltă calitate este o modalitate excelentă de a îți crește și păstra publicul.
Este ușor: faci clic pe Solicitări de prietenie și selectezi Vezi tot. Deasupra secțiunii Persoane pe care le poți cunoaște, clic pe Vizualizați solicitările trimise. Vei vedea o listă de persoane care fie au ignorat, fie ți-au șters cererea de prietenie.
Tot ce trebuie să faci este să mergi la Setări, apoi Informațiile tale Facebook, apoi Descărcați informațiile. Vei primi o copie a fiecărei postări pe care ai distribuit-o, a fiecărei conversații prin chat și, literalmente, a tot ceea ce ai făcut vreodată pe Facebook!
Accesează Setări și selectează Notificări. Derulează în jos până când găsești butonul de pornire/oprire pentru notificările despre ziua prietenilor.
Faci clic pe meniul Mai multe, apoi accesează Setări și confidențialitate. De acolo, vei găsi Your Time pe Facebook.