Home » Auto » Cine a inventat mașina și cum arăta primul automobil. FOTO

Cine a inventat mașina și cum arăta primul automobil. FOTO

Voicu Costin / 02.04.2022, 15:28

Automobilele din ziua de astăzi reușesc să uimească prin tehnologia lor. În 10 ani, oamenii vor fi conduși peste tot de mașinile autonome. Acest lucru a început deja să se întâmple sub formă de proiect și teste. Mașinile electrice au luat amploare în ultii ani, iar construcția mașinilor cu combustie internă nu va mai avea prea multă căutare de acum încolo. Însă, care a fost prima mașină construită în lume?

Istoria apariției primei mașini din lume

Prima mașină din istorie avea o unitate de propulsie cu aburi. Asta se întâmpla în anul 1769. În 1806 apar vehiculele dotate cu motoare cu ardere internă care funcționau cu combustibil lichid. În 1900 apar și vehiculele cu motor electric.

Prima mașină din lume cu motor cu ardere internă a fost construită de Siegfried Marcus. Ideea utilizării benzinei drept sursă de energie pentru propulsia vehiculului, i-a venit lui Marcus accidental. Austriacul a dat foc întâmplător la un amestec de vapori de benzină cu aer.

Astfel, în anul 1964, primul motor pe benzină a fost montat pe o trăsura, iar în 1875, Siegfried a construit o nouă versiune a vehiculului său, una îmbunătățită. Cu toate astea, inventatorii primului automobil din istorie sunt considerați oficial, inginerii germani Daimler și Benz.

Într-adevăr, termenul folosit la acea vreme, „căruță fără cai” pare mai potrivit. Totuși, vehiculul lui Benz patentat în 1886 primește meritul pentru a fi prima mașină produsă vreodată, chiar dacă alte vehicule rutiere au precedat munca lui cu mulți ani.

Controverse privind apariția primul automobil

S-ar putea argumenta, desigur, că un geniu absurd de talentat, cunoscut de prietenii săi ca Leo, l-a învins pe Benz la proiectarea primului automobil cu câteva sute de ani.

Karl Benz a brevetat mașina cu trei roți, cunoscută sub numele de „Motorwagen” în 1886. A fost primul automobil adevărat și modern, ceea ce înseamnă că Benz este cel mai adesea identificat ca omul care a inventat mașina.

„În general, ne gândim la Benz Patent-Motorwagen din 1886 ca fiind prima mașină adevărată. Carl Benz a construit un vehicul complet nou în jurul unui motor cu ardere internă și a folosit piese de bicicletă pentru a face acest lucru. Era într-adevăr o bicicletă cu motor, așa că asta este ceea ce face mașina interesantă. Inovația sa a cerut ca mulți oameni să încerce lucruri diferite și, deși acest lucru pare evident retrospectiv, nu a fost la momentul respectiv”, a spus Standage, un specialist al istoriei automobilistice.

Benz și-a brevetat, de asemenea, propriul sistem de accelerație, bujii, schimbătoare de viteze, un radiator pe apă, un carburator și alte elemente fundamentale ale automobilului. Benz a construit în cele din urmă o companie de mașini care există și astăzi sub numele de Daimler Group.

Benz a brevetat prima mașină pe benzină, dar el nu a fost vizionarul original al vehiculelor autopropulsate. Atunci cine a fost?

Momente importante din istoria automobilistică

Leonardo da Vinci a schițat o căruță mecanizată fără cai la începutul anilor 1500. Ca multe dintre modelele sale, nu a fost construit în timpul vieții lui. Cu toate acestea, o replică este expusă la Château Clos Lucé, ultima casă a lui Leonardo care servește și drept muzeu.

Căruțele cu vele propulsate de vânt erau folosite în China când primii occidentali au vizitat-o, iar în 1600, Simon Steven din Olanda a construit unul care transporta 28 de oameni și a parcurs 63 km în două ore, potrivit General Motors.

Nicholas-Joseph Cugnot, un francez, a construit un vehicul autopropulsat cu motor cu abur în 1769. Căruciorul conceput pentru a muta piesele de artilerie, se deplasa într-un ritm de mers de 3,2 km/h și trebuia să se oprească la fiecare 20 minute pentru că se încingea motorul.

Cuvântul „mașină” a devenit disponibil pentru ceea ce se numea anterior „căruță fără cai” sau eventual o mașină cu motor.

Invenția motoarelor cu ardere internă

Vital pentru automobilul modern este motorul cu ardere internă. Acest tip de motor folosește o ardere explozivă a combustibilului pentru a împinge un piston în interiorul unui cilindru. Mișcarea pistonului transformă un arbore cotit care este conectat la roțile mașinii. La fel ca mașina în sine, motorul cu ardere internă are o istorie lungă.

  • 1876 – Nikolaus August Otto a brevetat primul motor în patru timpi din Germania.
  • 1885 – Gottlieb Daimler din Germania a inventat prototipul motorului modern pe benzină.
  • 1895 – Rudolf Diesel, un inventator francez, a brevetat motorul diesel care era un motor eficient, cu aprindere prin compresie, cu ardere internă.