Home » Auto » Cine este creatorul imperiului Lamborghini. Istoria mai puțin știută a brandului auto

Cine este creatorul imperiului Lamborghini. Istoria mai puțin știută a brandului auto

Cojocaru Cristian / 28.12.2021, 19:56

Lamborghini este unul dintre cele mai cunoscute branduri de mașini din lume, însă câți dintre voi știți istoria acestui imperiu. Află cine este creatorul Lamborghini și cum a ajuns această mașină să fie atât de bine cotată deși prețurile de vânzare nu sunt accesibile oricui.

Creatorul Lamborghini a creat una dintre cele mai râvnite mașini din toate timpurile

Ferruccio Elio Arturo Lamborghini s-a născut pe 28 aprilie 1916, fiind în zodia Taur. Părinții săi erau fermieri, dar Ferruccio a decis curând că vrea să facă ceva cu mecanica. A început să lucreze la tractorul tatălui său din interes și a putut merge mai târziu la o școală tehnică din Bologna.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial a fost înscris în Forțele Aeriene Italiene, lucrând la secțiile de transport, iar după 1944 a devenit prizonier de război în forțele militare britanice care l-au pus să lucreze în departamentul lor auto, astfel Ferruccio a căpătat experiență directă în păstrarea mașinilor pe șosea, chiar și cu rezerve limitate de piese.

După război s-a întors în orașul natal și a început să transforme materialul vechi de război în tractoare atât de necesare fermierilor locali. Afacerea cu tractoare Lamborghini a fost inaugurată într-un mic garaj, dar afacerea a avut un mare succes și a trebuit să se mute în spații mai mari la scurt timp după aceea. .

Ferruccio a început să ajusteze și mașinile Fiat; chiar și-a construit un Fiat Topolino și s-a înscris la concursul Mille Miglia din 1948, dar din păcate mașina a fost distrusă într-un accident. Până în 1949, Ferruccio Lamborghini a reușit să înceapă să construiască tractoare de la zero, fără a folosi resturi, astfel că a fost fondată fabrica Lamborghini Trattori, iar producția a crescut în curând și mai mult. Tractoarele Lamborghini au devenit cunoscute ca fiind cele mai bune din Italia, iar Ferruccio a început să organizeze tractor-traction în orașul natal doar pentru a arăta superioritatea mașinilor sale.

Afacerea cu tractoare l-a făcut un om foarte bogat și a deschis o altă fabrică care construiește echipamente de aer condiționat și încălzire centrală. Această întreprindere suplimentară i-a adus lui Ferruccio Lamborghini și mai mulți bani și în curând a devenit unul dintre cei mai bogați bărbați din Italia. Dragostea lui pentru mașinile rapide a devenit legendară, deoarece Ferruccio deținea mai multe mașini puternice pe atunci, un Mercedes SL300, un Jaguar și un Ferrari, printre altele.

Dar Ferrari-ul lui personal a avut probleme cu ambreiajul și Ferruccio a mers să-l viziteze pe Enzo Ferrari pentru a se plânge de asta… Enzo a refuzat să-l întâlnească așa cum se povestește istoria, dar asta nu l-a oprit pe Ferruccio Lamborghini. A observat că ambreiajul montat pe acest Ferrari nu era deloc diferit de cel montat de Lamborghini în tractoarele lor, așa că a condus Ferrari-ul la fabrica Cento și a instalat un ambreiaj Borg & Beck direct din lista de piese a unuia dintre modelele de tractor. … problema nu a mai revenit după aceea.

Ferruccio Lamborghini a văzut că afacerea cu tractoare și arzătoare cu ulei merge foarte bine, făcându-i bani suficienți fără a fi nevoit să stea prea mult cu ochii pe fabrică, așa că a decis că este timpul să înceapă o nouă afacere… iar mașinile Gran Turismo păreau o idee bună.

creatorul Lamborghini
Ferrucio Lamborghini este cel care a dat nastere uriasului imperiu auto

Muzeul de mașini Lamborghini

Ferruccio Lamborghini nu era cunoscut pentru a fi subtil, așa că la începutul anilor ’60 a construit o fabrică complet nouă într-o zonă industrială din Sant’Agata, dedicată exclusiv construirii celor mai bune mașini GT din acea vreme. Viziunea lui era un V12 GT care mergea fără probleme.

Din nefericire, lucrurile s-au înrăutățit și după o serie de tranzacții proaste cu fabrica de tractoare combinate cu tulburările economice din Italia, Ferruccio a decis să-și vândă acțiunile în majoritatea companiilor sale în anii ’70 și să se retragă la moșia sa de lângă Perugia. , mai la sud în Italia, unde a început să producă vin… cunoscut sub numele de „Sângele Miurei”.

Ferruccio s-a căsătorit la o vârstă fragedă cu Clelia Monti, iar în 1947 au avut un fiu, Antonio Lamborghini, zis și Tonino. Din păcate, Clelia a murit la nașterea băiatului. A fost înmormântată și mai târziu Ferruccio s-a recăsătorit, de data aceasta cu Annita Borgatti… dar nici această a doua căsătorie nu a durat, Ferruccio a divorțat de ea și s-a căsătorit a treia oară, astfel că Maria-Teresa Cane a devenit mama fiicei lui Ferruccio, Patrizia. Fiul său Tonino s-a mutat în Japonia și a deschis câteva magazine care vând îmbrăcăminte de designer sub numele Lamborghini.

Marea moșie a lui Ferruccio, La Fiorita, lângă Lacul Trasimeno, deține acum o unitate de vinificație de ultimă generație, care produce peste 800.000 de sticle de vin în fiecare an. Moșia găzduia și un mic muzeu privat al mașinilor Lamborghini pe care Ferruccio le deținea în acele vremuri, atât podgoria, cât și terenul de golf erau deschise vizitatorilor, deși numai cu programare. În acest muzeu auto privat poți găsi modelul Lamborghini preferat al lui Ferruccio, Miura.

Când Chrysler a preluat Automobili Lamborghini SpA, l-au înlocuit pe Countach, o mașină cu care Ferruccio era încă implicat la început, cu Diablo. Ferruccio Lamborghini a murit în 20 februarie 1993 în Perugia, Italia, cu doar două luni înainte de a împlini 77 de ani. Câțiva ani mai târziu, Tonino Lamborghini a creat un omagiu pentru tatăl său și l-a contactat pe arhitectul Diversi din Imola pentru a proiecta un fel de „arc” care să țină aproape tot ceea ce tatăl său a realizat de-a lungul vieții sale.

Muzeul a fost construit pe terenul Lamborghini Calor, la Dosso di Ferrara, inaugurarea oficială a avut loc pe 13 mai 1995. Acest proiect a fost numit Centro Polifunzionale Ferruccio Lamborghini și a atins o mare popularitate în momentul în care ușile s-au deschis pentru public. Toate vizitele au fost doar pe bază de programare, dar tot în 1997 peste 4000 de pelerini au venit să viziteze acest spectaculos muzeu.

Astăzi, vasta colecție a principalelor realizări industriale ale lui Ferruccio Lamborghini, inclusiv un număr mare de tractoare și unele dintre cele mai uimitoare mașini fabricate vreodată în Sant’Agata, sunt expuse în și mai marele Museo Ferruccio Lamborghini din Funo di Argelato. Tonino Lamborghini și-a numit fiul Ferruccio Jr, în onoarea tatălui său.