Home » Auto » De ce iese fum pe țeava de eșapament. Cel puțin 4 motive și soluții posibile

De ce iese fum pe țeava de eșapament. Cel puțin 4 motive și soluții posibile

Voicu Costin / 26.03.2022, 07:53
De ce iese fum pe țeava de eșapament. Cel puțin 4 motive și soluții posibile

Ne dorim că mașina noastră să funcționeze cât mai bine și să nu aibă probleme. În momentul în care aceasta are o problemă, ea va transmite anumite semnale de care va trebui să țineţi cont. O problemă tehnică poate apărea și nu poate fi amânată, altfel lucrurile se pot înrăutăți. Unul dintre simptomele unui automobil cu probleme îl reprezintă culoarea fumului care iese pe țeava de eșapament. De ce iese fum alb pe țeava de eșapament?

De ce iese fum alb pe țeava de eșapament

Motoarele cu ardere internă ale unei mașini elimină fum prin țevile de eșapament. În urma arderii combustibilului, acesta este unul dintre efectele vizibile, pe lângă mirosul specific. Normal, fumul care este degajat în atmosferă nu trebuie să fie extrem de vizibil. În momentul în care acesta capătă o anumită nuanță, poate fi un semn că autoturismul s-ar putea să aibă o problemă tehnică, care poate proveni de la motor.

Culoarea fumului trebuie să fie incoloră sau una gri-albă. Dacă fumul începe să aibă o altă culoare precum albă, albastră sau neagră, acesta poate fi un semn că mașina voastră are probleme. Indicat este să vizitați un service auto autorizat cât mai curând, pentru a depista problema reală.  Dacă fumul de culoare albă apare doar la pornirea mașinii, nu este un motiv de îngrijorare. Acest lucru se datorează faptului că mașina a trecut de la o temperatură scăzută peste noapte, la una mai ridicată în timpul zilei.

Ce înseamnă când iese această situație persistă

Dacă acest fum persistă și după ce motorul s-a încălzit, acest lucru indică faptul că intră apă în motor, se evaporă, devine abur și iese pe țeava de eșapament sub forma fumului alb pe care îl vezi.

Pentru început, faceți o verificare la nivelului lichidului de răcire. Indiferent dacă este vorba despre o mașină pe benzină sau despre una diesel, atunci când fumul degajat este alb, problema va fi identificată prin analiza culorii lichidului de răcire. Dacă acesta are o nuanță maronie, înseamnă că garnitura de chiulasă și-a pierdut etanșeitatea.

În acest caz, cel mai indicat este să înlocuiți garnitura deteriorată cu una nouă. În cazul în care deții o mașină diesel, iar fumul alb este în exces, poate fi o problemă la nivelul injectoarelor.

Cum putem scăpa de fumul alb

  • Scăderea nivelului lichidului de răcire indică o pierdere de etanșeitate produsă de garnitura de chiulasă. De aceea, încercați să vizitați un service auto autorizat pentru a schimba componentele deteriorate.
  • Este posibil să apară scurgeri la joncțiunea dintre blocul motor și chiulasă. Verificați compartimentul motor.
  • Verificați cu atenție vasul de expansiune. Fumul alb poate semnala că lichidul de răcire intră în camerele de ardere ale motorului.
  • Verificați bușonul de umplere cu ulei. Prezența unei urme de spumă albă pe acesta nu este un semn bun.
  • Dacă toate componentele mașinii sunt în regulă și au fost verificate de către un mecanic auto, iar fumul alb persistă este recomandat să schimbi locul de unde alimentezi, deoarece combustibilul pe care îl folosești s-ar putea să nu fie de calitate.