Home » Când, unde, cum » De ce anumite produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale. Explicația nebănuită

De ce anumite produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale. Explicația nebănuită

Alexandru Cazacu / 09.08.2022, 16:05
De ce anumite produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale. Explicația nebănuită

În caz că nu ați observat acest lucru, în marile lanțuri de magazine există anumite produse care sunt încuiate în cutii speciale. Dar de ce sunt ținute sub cheie aceste produse. Se pare că magazinele utilizează această strategie pentru a-și proteja produsele respective. Haideți să aflăm împreună care este explicația nebănuită a acestui fenomen.

De ce unele produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale

După cum vă spuneam, unele lanțuri de magazine își țin anumite produse în cutii speciale, închise cu un lacăt. Pe acestea rafturi încuiate putem vedea diferite produse, de la tuburi de pastă de dinți și până la deodorante sau cutii de ton. Dar de ce sunt încuiate acestea? Ei bine, se pare că aceasta este o strategie, mai puțin obișnuită pentru unii clienți, prin care magazinele își protejează unele produse.

După cum bine știm, hoții din magazine variază de la persoane care acționează din impuls, până la „profesioniști”, pentru care furtul din magazine este un fel de „job”. Evident, unele produse sunt mai vizate de infractori, acestea fiind furate și vândute apoi în alte locuri.

De cele mai multe ori, hoții încearcă să fure produse precum: țigări, băuturi alcoolice, cafea, produse de cosmetică, periuțe de dinți electrice, căști audio, medicamente și chiar carduri ce pot fi oferite cadou. Tocmai de aceea, unii comercianți recurg la astfel de metode pentru a se asigura că aceste produse nu sunt furate. Așadar, prin încuierea acestora, magazinele se asigură că produsele mai profitabile sunt în siguranță.

Produsele vizate de hoții din magazine

În SUA, comercianții caută să protejeze produsele care le aduc cel mai mare profit și sunt dispuși să accepte furturi ale obiectelor mai puțin valoroase. Asta pentru că hoții vizează articole mai mici însă mult mai scumpe, adesea numite „produse fierbinți”. De obicei, acestea sunt produsele pe care comercianții le blochează cel mai frecvent.

Până la începutul secolului al XX-lea, închiderea produselor a fost un lucru normal. Când clienții vizitau un magazin, angajații le furnizau articolele pe care le doreau din spatele tejghelei. Ei bine, lucrurile s-au schimbat pe măsură ce au apărut primele magazine cu autoservire. Comercianții au descoperit că pot vinde mai multe mărfuri și își pot reduce cheltuielile prin răspândirea produselor pe rafturile deschise.

De ce anumite produse din magazine sunt încuiate
De ce anumite produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale

În Statele Unite, furturile din magazine au crescut cu peste 90% în ultimii ani

Potrivit statisticilor, în Statele Unite, furturile din magazine au crescut cu un procent de 93 doar în ultimii cinci ani. Se pare că aceasta este forma de hoție cu cea mai rapidă ascensiune. Conform oficialilor, cei mai mulți dintre cei care își însușesc ilegal bunuri din magazine sunt adolescenții. Aceștia vizează, după cum spuneam, articole de mici dimensiuni, însă care au un preț mai ridicat.

Farmaciile au o gamă mai largă de articole care sunt catalogate ca „produse fierbinți”, așa că au mai multe produse încuiate. După cum bine știm, medicamentele nu sunt ieftine, așa că poate fi tentant pentru hoți să le fure.