Home » Când, unde, cum » Femeia care nu simte durerea. Cum explică oamenii de știință acest caz incredibil

Alexandru Cazacu / 27.04.2022, 16:27

Cu siguranță, nimeni nu vrea să simtă durerea și facem de obicei tot posibilul pentru a o evita. Ei bine, deși cea mai mare a oamenilor simt această experiență senzorială neplăcută, o femeie din Scoția nu a simțit-o niciodată. Haideți să vedem cine este femeia care nu simte durerea și care este explicația oamenilor de știință din acest punct de vedere.

Jo Cameron, femeia care nu simte durerea

Mai exact, este vorba despre o femeie din Scoția pe nume Jo Cameron. Nesimțind durerea, scoțianca își dă seama că pielea ei arde doar când miroase a carne friptă. Conform spuselor sale, se frige adesea la mâini atunci când gătește, însă nu simte nicio durere care să o avertizeze.

Jo este una dintre cele două persoane din lume despre care se știe că au această mutație genetică rară. Practic, ea nu simte nicio durere și nu se simte niciodată anxioasă sau speriată. Curios este faptul că abia la 65 de ani și-a dat seama că este diferită, când medicilor nu le venea să creadă că nu are nevoie de analgezice după o operație destul de grea.

Scoțianca a fost operată la mână, iar medicii au avertizat-o că ar trebui să se aștepte la durere. Când nu a simțit nimic, anestezistul său a decis ca ea să fie trimisă la geneticienii pentru a-i fi testat ADN-ul. În urma testelor, specialiștii au descoperit că practic Jo Cameron nu era capabilă să simtă durerea fizică.

Nu a folosit niciodată medicamente pentru ameliorarea durerii

Scoțianca a declarat pentru BBC că doctorii nu au crezut-o atunci când a spus că nu va avea nevoie de medicamente pentru ameliorarea durerii după operație. Medicii au crezut că este o glume când scoțianca le garanta că nu va avea nevoie de analgezice.

„Când a descoperit că nu am luat niciunul (analgezic n.r.), mi-a verificat istoricul medical și a constatat că nu am cerut niciodată analgezice. Atunci a fost trimisă la specialiști din Anglia”, a declarat Jo Cameron pentru BBC.

Jo Cameron, femeia care nu simte durerea
Femeia care nu simte durerea. Cum explică oamenii de știință cazul lui Jo Cameron

După ce a fost diagnosticată, Jo și-a dat seama că nu doar pentru că era „incredibil de sănătoasă” nu avea nevoie de acele medicamente.

„Privind înapoi, îmi dau seama că nu am avut nevoie de analgezice, dar dacă nu ai nevoie de ele, nu te întrebi niciodată de ce se întâmplă asta. Ești ceea ce ești, până când cineva îți demonstrează contrariul. Eram doar un suflet fericit și nu mi-am dat seama că este ceva diferit la mine.”

Ba chiar mai mult de atât, Jo nu a simțit durere nici măcar în timpul nașterii: „A fost pur și simplu ciudat, dar nu am avut dureri. Ba chiar din contră, a fost destul de plăcut”. Pe lângă faptul că nu simte durerea, Cameron nu a fost niciodată ușor iritabilă. De fapt, în urma unui test, specialiștii au constatat că nivelul său de stres este zero.

Cum spun oamenii de știință despre acest caz incredibil

Cazul lui Jo este subiectul unei lucrări publicate în British Journal of Anesthesia. Dr. Cox, unul dintre autorii lucrării, spune că „oamenii cu insensibilitate rară la durere pot fi valoroși pentru cercetarea medicală, deoarece aflăm cum mutațiile lor genetice influențează modul în care experimentează durerea”.

Oamenii de știință sunt de părere că această afecțiune este cauzată de o mutație genetică care nu a fost încă identificată. Tocmai de aceea, specialiștii cred că lipsa durerii ar putea avea o legătură și cu lipsa de anxietate. Deși știu că această este o mutație genetică, cercetătorii nu sunt siguri în ceea ce privește originile acesteia.