Home » Când, unde, cum » Motivul pentru care ospătarii iau meniurile de pe masă, imediat după ce ai dat comanda

Motivul pentru care ospătarii iau meniurile de pe masă, imediat după ce ai dat comanda

Manolică Anca / 06.02.2022, 12:35
Motivul pentru care ospătarii iau meniurile de pe masă, imediat după ce ai dat comanda

Principala sarcină a ospătarilor este de a face ca vizitatorul să plece mulțumit de la restaurant sau cafenea, și pe viitor să mai revină la local. Prin urmare, angajatul instituției trebuie să ofere clientului un serviciu de calitate, începând de la primire, luarea comenzii și terminând cu nota de plată. Un lucru pe care mulți dintre noi l-am constatat este faptul că ospătarii iau meniurile de pe masă, imediat după ce am dat comanda. De ce se întâmplă acest lucru?

De ce iau ospătarii meniurile pe masă, după ce facem comanda

Serviciul de primă clasă va juca mereu un rol chiar mai important decât mâncarea și băutura propriu-zisă. Și viceversa: oricât de gustos ar fi felul de mâncare, clientul va pleca nemulțumit dacă felul în care a fost trata și servit nu îi convine.

Majoritatea dintre noi am fost cel puțin odată la un restaurant pentru a servi o cafea sau un preparat culinar. De cele mai multe ori, chelnerul vine și ne lasă meniurile, iar după plasarea comenzii ei iau de la masă pliantele cu produse și prețuri. Te-ai întrebat și tu vreodată de ce procedează așa?

Meniul nu trebuie să stea pe masă

Această caracteristică a serviciului în majoritatea restaurantelor, indiferent de statut, surprinde mulți clienți. Și unii sunt chiar destul de enervați, din moment ce atunci când meniul este mereu la îndemână, ei pot face o nouă comandă în orice moment.

De ce se întâmplă acest lucru? Există multe teorii pe această temă. Cea mai comună dintre ele este dorința proprietarilor de restaurante de a primi comenzi mai valoroase. Fără un meniu la dispoziție, clienții nu vor putea ști cu exactitate prețurile.

Meniul nu trebuie să stea pe masă
Meniul nu trebuie să stea pe masă

O altă variantă este lipsa unui număr mare de meniuri în restaurant. De exemplu, un local cu 50 de locuri nu va avea niciodată 50 de meniuri. Ospătarii iau meniul de la cei care s-au decis deja asupra comenzii și îl dau celorlalți vizitatori și, în al doilea rând, cu acest mic truc, ospătarii pot ține mai ușor evidența comenzilor luate.

Clientul trebuie să se simtă cât mai confortabil posibil

Un alt motiv pentru care ospătarii iau meniul s-a dovedit a fi și mai simplu și mai practic. Ei se ghidează după regula principală – clientul trebuie să se simtă cât mai confortabil posibil. Cu cât instituția este mai bună, cu atât are o varietate mai mare de feluri de mâncare, băuturi și cu atât mai cuprinzător este meniul. Astfel, acesta poate ocupa mult spațiu pe masă, provocând disconfort vizitatorilor.

Ospătarul ia meniul, astfel încât clientul să nu trebuiască să își facă griji cu privire la locul în care să îl pună. Din cauza lipsei de spațiu liber, meniurile pot fi, de asemenea, murdărite din greșeală.

Conform regulilor de etichetă, ospătarul este obligat să ia meniul după ce clientul a făcut comanda. În ciuda multor presupuneri, motivul principal constă în dorința de a oferi vizitatorului comoditate și confort absolut. Meniul așezat pe masă poate ocupa mult spațiu, poate interfera cu amplasarea felurilor de mâncare, a băuturilor, a aparatelor etc. Prin urmare, ospătarul ia meniul de fiecare dată după ce a comandat, dar trebuie să-l aducă din nou la cererea oaspetelui.