Home » Cum să faci orice » Acte necesare înființare SRL. Ce documente trebuie să duci la ONRC

Acte necesare înființare SRL. Ce documente trebuie să duci la ONRC

Alexandru Cazacu / 27.04.2021, 11:10
Acte necesare înființare SRL. Ce documente trebuie să duci la ONRC

Vrei să îți pui o afacere pe picioare? Ei bine, trebuie să știi că pentru înființarea unei Societăți cu Răspundere Limitată (SRL), pe lângă dosarul cu acte necesare, trebuie să parcurgi și câteva etape importante. Mai departe, noi îți vom spune ce documente trebuie să duci la Registrul Comerțului.

Acte necesare înființare SRL. Dosarul cu documente pentru Registrul Comerțului

Știm cu toții că înființarea unei firme de tip SRL implică destul de multă birocrație. Acesta fiind și unul dintre motivele pentru care persoanele care vor să facă acest lucru preferă să apeleze la ajutorul specialiștilor. În continuarea îți vom spune care sunt actele de care vei avea nevoie.

Lista cu documentele necesare care trebuie depuse la ONRC:

  • Rezervarea denumirii firmei;
  • Actul constitutiv (autentificat de avocat);
  • Cazierul fiscal al fiecăruia dintre asociați și/sau administratori;
  • Contractul de sediu social, de închiriere sau subînchiriere, contract de leasing imobiliar sau alte contracte, în funcție de situație;
  • Acordul Asociației de proprietari sau locatari și al vecinilor, în cazul care sediul firmei este într-un bloc de locuințe;
  • Copie Carte de Identitate ( C.I.) sau Pașaport ale asociaților și/sau administratorilor;
  • Specimen de semnătura al administratorului/administratorilor firmei;
  • Declarații pe proprie răspundere ale asociaților și/ sau administratorului că pot îndeplini calitatea respectivă, autentificate la notar;
  • Dovada depunerii capitalului social (extras de cont din ziua respectiva) la o bancă aleasă de către asociații firmei.

Așadar, după ce dosarul a fost verificat și documentele depuse au fost validate, poți ridica de la Registrul Comerțului următoarele documente:

  • Certificatul de Înregistrare a firmei;
  • Hotărârea Tribunalului Judecătoresc de pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului;
  • Certificatul Constatator.
Acte necesare înființare SRL. Ce documente trebuie să duci la ONRC
Acte necesare înființare SRL. Ce documente trebuie să duci la ONRC

Pași de urmat pentru înființare SRL

Dacă te-ai hotărât să înființezi o astfel de societate (SRL), până la depunerea dosarului cu actele prezentate, sunt câteva etape importante de parcurs. Mai departe îți vom spune care sunt acestea:

Alegerea obiectului de activitate al societății și stabilirea codurilor CAEN

Unul dintre cei mai importanți pași este clasificarea obiectului de activitatea în funcție de codul CAEN. Este recomandat să te gândești de la început atât la activitatea principală, cât și la domeniile secundare ce pot fi incluse.

Denumirea noi firme

Înainte de depunerea documentelor necesare, trebuie să stabilești clar numele firmei tale. Titulatura va apărea în toate actele oficiale și trebuie să fie unică.

Sediul social al firme

Bineînțeles, chiar dacă afacerea ta este una mică, nu vei putea înființa o societate dacă nu ai un sediu social. De asemenea, acesta va fi trecut pe toate documentele oficiale, iar la adresa acestuia vor fi trimise comunicările autorităților, persoanelor fizice sau a celor juridice.

Actul constitutiv

S-ar putea ca actul constitutiv să fie cel mai important dintre toate documentele necesare pentru înființarea unei firme de tip SRL. Acest act este cel care atestă înființarea societății și chiar reglementează organizarea și modul de funcționare a acesteia. Din cauză că este un act foarte restrictiv este recomandat să apelezi la specialiștii în domeniu pentru întocmirea lui, deoarece, dacă este neconform sau incomplet îți poate face probleme ulterior.