Home » Life & Style » 7 poduri celebre din lume pe care merită să le vezi. Sunt adevărate capodopere arhitecturale. FOTO

7 poduri celebre din lume pe care merită să le vezi. Sunt adevărate capodopere arhitecturale. FOTO

Voicu Costin / 06.03.2022, 17:00

Considerate monumente arhitecturale și simboluri ale țărilor de proveniență, podurile celebre din lume au surprins prin structura, arhitectura, construcția și  măreția lor. Merită vizitate, dacă ajungeți în aceste zone ale lumii. Care sunt cele mai impunătoare poduri și ce istorie au ele în spate aflăm în articolul următor!

7 poduri celebre din lume

Tower Bridge

Tower Bridge este un pod peste Tamisa situat în Londra. Podul a fost construit între anii 1888 – 1894 și leagă partea de sud cu nordul orașului. Lungimea totală a podului este de 244 m, înălțimea pilierilor atinge 65 m. Tower Bridge a fost proiectat în stilul neogotic de Horace Jones. Pe malul de nord al Tamisei se află Turnul Londrei (Tower of London) și Saint Katharine Docks. Pe malul de sud se găsește City Hall. Frecvent, turiștii confundă Tower Bridge cu Podul Londrei (London Bridge). Tower Bridge este în același timp un pod mobil și suspendat.

Podul din Brooklyn

Podul Brooklyn este unul dintre cele mai vechi poduri suspendate din Statele Unite. Finalizat în 1883, leagă cartierele Manhattan si Brooklyn din New York City, traversând East River. Având 1.825 m lungime, a fost cel mai lung pod suspendat din lume de la deschiderea sa și până în 1903 și primul pod suspendat pe cabluri din sârmă de oțel.

De la deschidere, Podul Brooklyn a suferit mai multe reconfigurări, transportând vehicule trase de cai și linii de cale ferată până în 1950. Pentru a atenua fluxurile de trafic în creștere, au fost construite poduri și tuneluri suplimentare peste East River. În urma deteriorării treptate, Podul Brooklyn a fost renovat de mai multe ori, inclusiv în anii 1950, 1980 și 2010.

Sunt permise vehiculele de pasageri, dar există și trafic pietonal și al bicicletelor. O atracție turistică majoră de la deschidere, Podul Brooklyn a devenit o icoană a orașului New York. De-a lungul anilor, podul a fost folosit ca locație pentru diferite cascadorii și spectacole.

Sydney Harbour Bridge pe Lista patrimoniului național

Este un pod de oțel ce traversează Portul Sydney. Este cel mai înalt pod cu arc din oțel din lume, măsurând 134 m de la vârf până la nivelul apei. În frumoasa sa locație portuară, a devenit un simbol internațional renumit al Australiei. A fost inaugurat pe 19 martie 1932, la 9 ani după începerea construcției, în 1923. Podul Harbour Sydney a fost adăugat la Lista patrimoniului național australian la 19 martie 2007 și la Registrul patrimoniului de stat din New South Wales la 25 iunie 1999.

Viaductul Millau

Construcția sa a început în 1975 și s-a terminat în 2004, odată cu terminarea viaductului. Viaductul este un pod hobanat cu o lungime de 2.460 m. Este cel mai înalt pod din lume, având 270 de metri peste râul Tarn și are peste 340 de metri înălțime în vârful celui mai înalt catarg al său. Are o autostradă cu 2 benzi și o bandă de urgență pe fiecare sens de mers.

Podul Carol

Este un pod istoric celebru, care traversează râul Vltava în Praga, Republica Cehă. Construcția sa a început în anul 1357, sub patronajul regelui Carol al IV-lea și a fost terminată la începutul secolului al XV-lea. Podul de Piatră (Kamenný most) sau Podul Pragăi (Pražský most) a primit actualul nume abia în 1870. Podul are o lungime de 515,76 metri și o lățime de aproximativ 10 metri. Balustradele podului sunt decorate cu 30 de sculpturi, majoritatea realizate în stil baroc, în jurul anului 1700.

Podul Manhattan celebru în filmele americane

Podul Manhattan este un pod suspendat care traversează East River din New York City conectând Lower Manhattan cu Downtown Brooklyn. Lungimea principală este de 451 m, cablurile de suspensie având o lungime de 983 m. Lungimea totală a podului este de 2.089 m. Este unul dintre cele patru poduri gratuite pentru vehicule care leagă insula Manhattan de Long Island. Considerat precursorul podurilor suspendate moderne, a servit drept model pentru multe dintre cele care au fost construite în prima jumătate a secolului al XX-lea.

Ponte Vecchio

Ponte Vecchio este cel mai vechi pod din Florența, situat în partea inferioară a fluviului Arno. Podul a fost construit de Neri di Fioravante (1345). Are o structură solidă cu trei arcade. Se caracterizează prin casele mici care sunt aliniate pe ambele părți ale podului. În secolul XIV aceste clădiri au avut o arhitectură compactă, dar pe măsura trecerii timpului au intervenit schimbări care au condus la imaginea pitorească din zilele noastre. La mijlocul podului, peste râu, strada care separă aceste clădiri se îngustează oferind o priveliște asupra râului Arno.