Home » Life & Style » 7 trucuri folosite de supermarketuri pe care cel mai probabil clienții nu le știu. Cum ne determină să cumpărăm mai mult

7 trucuri folosite de supermarketuri pe care cel mai probabil clienții nu le știu. Cum ne determină să cumpărăm mai mult

Voicu Costin / 12.02.2022, 15:33
7 trucuri folosite de supermarketuri pe care cel mai probabil clienții nu le știu. Cum ne determină să cumpărăm mai mult

Ați observat când mergeți la cumpărături că de multe ori nu vă ajunge spațiul din coș să vă puneți tot ce aveți de luat. Chiar dacă nu mergeți la cumpărături o dată pe lună, ci chiar o dată pe săptămână, aveți tendința să puneți mult mai multe lucruri în coș, decât ați avea nevoie. Marketingul este punctul forte, de aceea reușesc să aibă sume colosale din veniturile încasate de pe urma clienților. Care sunt trucurile folosite de supermarketuri ca să ne facă să cumpărăm mai mult?

7 trucuri folosite de supermarketuri

Pe lângă prețurile bune pe care supermarketurile ni le promit, promoțiile ne atrag mereu să facem mai multe cumpărături decât am avea nevoie. Orice ofertă cât de mică ar fi ea, ne încântă, în ideea în care economisim bani serioși. Cu cât este mai mic prețul, cu atât punem mai mult în coș.

Iei trei şi plăteşti două. În acest caz mecanismul este simplu şi, cu siguranţă, uneori cădem în capcană. Dacă două prăjituri costă patru lei împreună, separat costă 2 lei, nu este tocmeală, este aritmetică. Dar dacă preţul individual este 3, este o ofertă specială, doar dacă și aici sunt lucruri ascunse.

Variaţiile de gramaj. Este bine să fim atenţi la cantitate atunci când cumpărăm. Dacă cele două prăjituri au un gramaj mai mic, înseamnă că promoția nu este cu adevărat atât de ofertantă pe cât am crede. Dar în anumite situaţii este mai greu să compari, pentru că unele produse au greutatea în kilograme, altele în grame. De obicei, sub prețul produsului este afișat și prețul kilogramului. Se știe că dacă cumpărăm în cantități mai mari, prețul per kilogram va scădea.

Care sunt celelalte trucuri folosite de marketuri pentru a va face să cumpărați mai mult?

  1. Cărucioare de dimensiuni mari

Cu cât sunt mai mari cu atât avem mai mult spațiu pentru produse. Chiar dacă unele nu ne folosesc sau altele le luăm în cantități prea mari, coșurile de dimensiuni generoase ne vor ajuta mereu să punem cât mai multe produse în ele.

  1. Poziționare la nivelul privirii

În cele mai multe cazuri, produsele mai scumpe sunt poziționate în mijlocul rafturilor, astfel încât să fie vizibile. Înainte de a lua o decizie de a cumpăra un produs, verificați prețul și celorlalte produse, de pe rafturile de jos sau de sus.

  1. Mostre gratuite

Mostrele gratuite au avut mereu un anumit scop: de a atrage clientul să cumpere produsul. Dacă mai este și la promoție sau face parte dintr-o campanie de promovare, cu siguranță ne-au câștigat inima. În plus, unii clienți se simt chiar obligați să achiziționeze produsul după ce l-au testat.

  1. Sunet de fundal

Muzica de pe fundal este special concepută pentru a ne crea o stare de bine și ne încurajează să petrecem mai mult timp în magazine. Mai mult timp petrecut în magazin înseamnă și cumpărături mai multe.

  1. Produsele cele mai bine vândute se află în spate

Un exemplu concret este laptele, unul dintre cele mai des achiziționate produse. Acesta este situat în majoritatea cazurilor în spatele magazinului, astfel încât să fim tentați să cumpărăm și alte produse. La fel se întâmplă și în cazul mezelurilor.

  1. Simţul olfactiv

Aroma pâinii proaspăt scoase din cuptor ar putea să ne reamintească de mirosul din copilărie sau de acasă. Astfel, nu vă mirați dacă vă treziți acasă cu câteva pâini, chiar dacă mai aveați.

  1. Pâinea proaspătă

La standul de pâine proaspătă sunt pungi de hârtie. De ce? Pentru că pâinea se usucă mult mai repede în ele și vei veni să cumperi alta, cu prima ocazie. Ca să evitați acest lucru, imediat ce ajungeți acasă puneți pâinea într-o pungă de plastic în care nu intră aer.