Home » Life & Style » Cele mai importante 3 reguli atunci când scrii un text SEO. Ce nu trebuie să lipsească

Cele mai importante 3 reguli atunci când scrii un text SEO. Ce nu trebuie să lipsească

Bucur Ioana / 12.11.2020, 15:00
Cele mai importante 3 reguli atunci când scrii un text SEO. Ce nu trebuie să lipsească

Search Engine Optimization sau SEO dă bătăi de cap multora, în momentul în care sunt puși în siatuația de a scrie un text online. Algoritmii aplicați de motoarele de căutare par să fie într-o continuă schimbare, ceea ce ne face, de multe ori, să ne simțim depășiți de situație. Nu trebuie să fie așa! Oricum ar evolua trendurile online, cele mai importante trei reguli atunci când scrii un text SEO te vor ajuta mereu.

Cele mai importante 3 reguli atunci când scrii un text SEO

Cuvinte cheie, URL, titlu, subtitluri, meta descriere, conținut, imagini, linkuri, originalitate, calitate, iar lista continuă. Care dintre ele, însă, nu trebuie să lipsească? Iată care sunt cele mai importante trei reguli când scrii un text SEO.

Importanța alegerii și folosirii celor mai potrivite cuvinte cheie când scrii un text SEO

Înainte de a scrie un text SEO, trebuie să țineți cont de anumite criterii. Primul pas este să aflați care sunt cele mai populare căutări ale utilizatorilor și ce expresii au cel mai mare volum de căutare, cu privire la subiectul pe care vreți să îl abordați. Ați putea face această cercetare folosind numeroase instrumente, însă cele mai populare sunt oferite de Google (Search, Analytics, Webmaster Tools, AdWords, Trends etc.). Apoi, faceți o analiză a „concurenței”. Cum? Căutați pe Google cuvântul cheie principal, acordând atenție sporită titlului de pagini, meta descrieri, adrese URL, subtitluri. Apoi, creați variații mai bune. Cuvintele cheie trebuie să se regăsească, obligatoriu, în URL, titlu, meta descriere, deoarece acest lucru vă va ajuta n procesul de indexare a motoarelor de căutare.

Atenție! Dacă repetăm prea des acele cuvinte cheie, există riscul să fim penalizați de motorul de căutare pentru „supra optimizare”. Pentru a evita asta, se recomandă utilizarea variațiilor ale cuvintelor cheie. În acest mod puteți acoperi mai mult conținut din același câmp semantic (mai multe cuvinte cheie de tipul „long-tail”). De asemenea, este bine de știut că termenii mai lungi sunt superiori termenilor scurți (cuvintele cheie ajută site-ul să rancheze mai bine, dacă apar peste tot).

Cele trei reguli de aur SEO
Cele trei reguli de aur SEO

Meta descrierea, esențială când scrii un text SEO. Ce roluri trebuie să îndeplinească

Ce este meta descrierea? În primul rând, este un rezumat al textului scris și publicat online. Ea apare ca un fragment de text în lista rezultatelor organice, sub titlul de pagină/articol. Unul dintre cele mai importante roluri pe care trebuie să îl îndeplinească o meta descriere este acela de a convinge utilizatorii să acceseze textul SEO pe care l-ați publicat.

Pentru rezultate optime, țineți cont de următoarele reguli când creați o meta descriere:

  • Să aibă o lungime de 150-160 de caractere, fără a depăși, preferabil, 156.
  • Să utilizați cuvântul cheie principal aproape de început și câteva variații sau sinonime în continuare.
  • Oferiți informații importante și convingătoare ce vor capta atenția utilizatorului.
  • Ar trebui să fie unică la nivel de domeniu, dar și a întregii rețele www.
  • Evitați excesul de cuvinte cheie – keyword stuffing.

Linkurile, foarte importante pentru SEO 

Inserarea linkurilor este una dintre cele mai importante reguli atunci când scrii un text SEO. Este recomandat să folosiți linkuri către alte site-uri, mai puternice, considerate, de motoarele de căutare ca fiind de încredere. Am strâns câteva sfaturi utile, de care ar trebui să țineți cont în momentul în care optimizați linkurile:

  • Nu folosiți prea multe linkuri (sub zece).
  • Inserați linkuri către pagini de încredere.
  • Folosiți caractere bold, italic sau underscore pentru a scoate în evidență o idee.
  • Adăugați un atribut TITLE, ce va apărea ca notă informativă când se plasează cursorul pe link și c ear trebui să descrie exact și succint pagina pe care cititorul va fi redirecționat.
  • Folosiți cuvinte cheie cu potențial de căutare ca text de referință, nu doar adresa URL sau „click aici”.
  • Alegeți linkuri către pagini pe care doriți să le creșteți în clasamentul căutărilor.