Home » Știri » Ce poți să faci dacă ai făcut rezervare pe Booking, iar proprietarul nu te mai primește

Ce poți să faci dacă ai făcut rezervare pe Booking, iar proprietarul nu te mai primește

Voicu Costin / 04.05.2022, 17:29
Ce poți să faci dacă ai făcut rezervare pe Booking, iar proprietarul nu te mai primește

Chiar dacă folosim site-uri de booking autorizate, certificate și cu multe recenzii de la diferite persoane, nu înseamnă că nu pot apărea probleme în timpul unei rezervări pentru o vacanţă pe care ne-o dorim de ceva timp. O planificăm în detaliu, rezervăm bilete de avion și ajungem și în locația respectivă. Dar ce te faci atunci când ajungi la hotel sau la respectiva locație și vezi că nu te mai poți caza din cauză că nu mai sunt camere disponibile? Haideți să aflăm în articolul următor!

Întâmplări nefaste cu rezervarea camerei hotelului

Nu puține au fost cazurile în care proprietarii de unități de cazare în regim hotelier au dat ”țeapă” turiștilor, anunțându-i cu doar câteva ore înainte de check-in că nu mai pot fi primiți, nefiind locuri disponibile. Deși vacanța voastră a fost rezervată, culmea, și banii (avansul, în unele locații) au fost retrași de către hotelul respectiv, voi să nu vă mai puteți caza. Care este cauza?

Motivele invocate au fost multiple, dar, de cele mai multe ori, proprietarii de unități de cazare turistice au invocat overbooking-ul. Desigur, nu spun că au cazat peste rezervările deja făcute prin platforma Booking (către care au de plătit comision din valoarea rezervărilor), ci au diferite argumente, precum că turiștii deja cazați și-au prelungit vacanța.

În unele cazuri putem înțelege acest lucru, dar totuși, rezervările trebuie respectate de către conducerea hotelurilor, chiar dacă anumiți turiști doresc să-și prelungească șederea cu încă câteva zile.

Dacă ai făcut rezervarea prin Booking.com, află că poți fi ajutat

Un internaut a dezvăluit ce mesaj a primit în dimineața zilei de 22 aprilie, când se îndrepta spre Istanbul, din partea hotelului în care urma să stea. Pe scurt, proprietarul i-a scris că ”din cauza unor anulări de zboruri, oaspeții noștri sunt încă prezenți și nu pot face check-out, deci suntem nevoiți să vă anulăm rezervarea gratis.

Dacă vei contacta Booking și vei cere ”anulare gratuită”, nu vom percepe nicio plată. Mulțumim pentru înțelegere. Nu te putem ajuta pentru că hotelul nostru este full. Cu dragoste și respect!”. Chiar dacă turistul i-a scris că se află deja pe drum și că nu mai poate anula în acel moment, cu atât mai mult cu cât în ziua următoare avea achiziționată o excursie, hotelul i-a răspuns că ”din păcate, nu te punem ajuta nici dacă vei ajunge aici, nicio plată nu a fost primită de la tine, schimbă data și vom aproba gratis”, continuând:

„Cel mai bun sfat pentru tine este să anulezi gratis, nicio plată nu te va afecta, hotelul este plin și nu avem nicio cameră, trebuie să-ți schimbi planurile, îmi pare rău.”

În fața acestei situații, turistul român a ajuns să-și anuleze rezervarea, deoarece s-a gândit că va ajunge să doarmă în mașină după un drum destul de lung – „Deoarece nu am găsit repede o cazare mai aproape, am pierdut și excursia.” a mărturisit el.

Cum procedăm în acest caz

Să nu anuleze rezervarea, în primul rând. Conform politicii, Booking te va ajuta punându-ți la dispoziție o unitate de cazare comparabilă sau peste condițiile deja achiziționate, iar diferența de preț va fi plătită de către proprietarul care a refuzat să te primească sau ți-a transmis să-ți anulezi vacanța.

De asemenea, dacă ajungi la acel hotel și nu ești primit, acesta este obligat să-ți asigure și transportul până la unitatea de cazare ce-ți va fi oferită ca alternativă. Pentru a beneficia de această protecție, trebuie doar să suni la Booking dacă nu te înțelegi cu proprietarul.

„Discuția trebuia purtata cu Booking, nu cu hotelul. Rezervarea dvs. a fost făcută pe site-ul lor și atunci sunt 100% răspunzători de neseriozitatea sau overbooking-ul partenerilor.” scrie un internaut.

„Conform contractului dintre Booking și hotel, în cazul în care hotelul nu poate să ofere cazarea rezervata, HOTELUL ESTE OBLIGAT să-i ofere turistului o altă cazare la aceleași standarde, iar dacă aceasta este mai scumpă, hotelul vinovat trebuie să suporte diferența. Deci trebuia contactat Booking și semnalat cazul”, comentează un alt internaut dornic să ofere informaţii ajutătoare şi pentru cazurile viitoare.

Foarte important! Citiţi cu atenție recenziile oamenilor care au mai fost în locație. Este foarte important și rating-ul dat tot de către turiști. În funcție de aceste două aspecte, puteți alege o cazare pe placul vostru. Dacă ați trecut prin asemenea peripeții, lăsați un comentariu pentru a semnala diferite probleme avute cu locația respectivă sau cu conducerea hotelului, pentru ca ceilalți internauți, dornici să meargă în același loc, sa fie atenți la ce se va întâmpla!