Home » Știri » Despăgubiri până la 300 de lei! În ce condiții pot primi românii compensații financiare pentru pene de curent. Reguli noi pentru furnizorii de energie electrică

Despăgubiri până la 300 de lei! În ce condiții pot primi românii compensații financiare pentru pene de curent. Reguli noi pentru furnizorii de energie electrică

Alexandru Cazacu / 16.06.2021, 13:59
Despăgubiri până la 300 de lei! În ce condiții pot primi românii compensații financiare pentru pene de curent. Reguli noi pentru furnizorii de energie electrică

Vești bune pentru consumatorii de energie electrică care sunt afectați adesea de penele de curent neplanificate. Aceștia pot primi despăgubiri de până la 300 de lei. Mai departe, îți vom spune în ce condiții pot primi românii compensații financiare pentru penele de curent.

Despăgubiri de până la 300 de lei pentru românii afectați de penele de curent

Furnizorii de energie electrică vor avea obligația de a-i despăgubi pe consumatorii afectați în urma întreruperilor neplanificate ale curentului electric. Mai exact, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei impune distribuitorilor să acorde compensații cuprinse între 5 și 300 de lei tuturor celor afectați, în funcție de numărul penelor de curent.

Potrivit unui comunicat, în ședința Comitetului de reglementare de marți, ANRE a aprobat un nou ordin în ceea ce privește standardul de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice. Așadar, chiar și penele de curent scurte, cuprinse între 3 secunde și 3 minute, sunt acum incluse în categoria celor pentru care furnizorii de energie electrică sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit.

Furnizorii vor compensa toți utilizatorii afectați de penele de curent

Astfel, pentru fiecare depășire a numărului maxim de întreruperi stabilit prin standard, distribuitorii de energie electrică vor acorda compensații pentru toți utilizatorii afectați, în felul următor:

  • înaltă tensiune: 300 lei peste 10 întreruperi pe an;
  • medie tensiune: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână;
  • joasă tensiune: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămână.

De asemenea, este important să menționăm că, consumatorii își pot să monteze, cu bani din propriul buzunar, analizatoare de calitate care pot fi utilizate în relațiile contractuale dintre ei și distribuitori.

Despăgubiri pentru românii afectați de penele de curent
Despăgubiri pentru românii afectați de penele de curent

Ce valoare trebuie să aibă tensiunea de alimentare

Cu toate acestea, începând de la 1 ianuarie 2022 a fost aprobată reducerea abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal. Această modificare are în vedere corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice și electronice care se alimentează la joasă tensiune, deținute de utilizatorii rețelei de energie electrică.

Așadar, pentru nerespectarea indicatorilor de performanță în ceea ce privește calitatea curbei de tensiune, furnizorul are obligația de a acorda consumatorilor următoarele compensații:

  • pentru persoane juridice: 270 RON la 110kV, respectiv 130 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare;
  • pentru persoane fizice: 270 RON la 110kV, respectiv 70 RON la JT și MT pentru fiecare
  • perioadă de monitorizare.

În cât timp trebuie să răspundă apelului telefonic operatorii de distribuție

De asemenea, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei a aprobat și stabilirea unor intervale în ceea ce privește preluarea apelurilor telefonice ale utilizatorilor prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuție, mai exact:

  • maximum 30 de secunde de la inițierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;
  • maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;
  • maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

Cei de la ANRE urmăresc prin această măsură îmbunătățirea comunicării între utilizator și furnizor, astfel încât evenimentele semnalate de clienții rețelei să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, dar și reducerea timpilor de așteptare în beneficiul consumatorilor, potrivit digi24.ro.