Home » Știri » Misterul din spatele produselor Ikea. Ce înseamnă și cum au fost alese denumirile ciudate ale produselor

Misterul din spatele produselor Ikea. Ce înseamnă și cum au fost alese denumirile ciudate ale produselor

Violeta Badea / 27.01.2021, 14:16
Misterul din spatele produselor Ikea. Ce înseamnă și cum au fost alese denumirile ciudate ale produselor

Misterul din spatele produselor Ikea. Ce înseamnă și cum au fost alese denumirile ciudate ale produselor. IKEA este, cu siguranță, cea mai mare și cunoscută companie producătoare de mobilă din lume. Ai și tu ceva pe acasă de la ei, nu-i așa? Dacă nu, sigur vei avea. În fiecare an mii de oameni se îngrămădesc pentru a-și achiziționa cel mai bun mobilier. Compania este într-o continuă dezvoltare, dar puțini știu care este misterul din spatele produselor Ikea. Afacerea a început din Suedia și a devenit rapid cunoscută, deoarece se baza pe vânzarea de piese de mobilier cu nume ciudate, la prețuri mici. 

Misterul din spatele produselor Ikea

Compania a fost înființată în Suedia și este deținută de către o fundație olandeză, controlată de familia suedeză Kamprad. Nu multă lume știe că numele companiei este, de fapt, un acronim. „I” și „K”, primele două litere, provin de la Ingvar Kamprad, numele fondatorului. În timp ce „E” și „A” provin de la Elmtaryd, ferma la care a copilărit Kamprad, și Agunnaryd, orașul natal al acestuia. Numele magazinului a fost ales astfel încât să descrie povestea lui Kamprad, care în copilărie obișnuia să vândă chibrituri.

Ingvar Kamprad a fost proprietaruș retailerului suedez de mobilă IKEA
Ingvar Kamprad a fost proprietaruș retailerului suedez de mobilă IKEA

Dar cum a avut succes compania? Până la urmă în acest domeniu concurența este destul de mare? Ei bine, așa cum am spus și mai sus, toate produsele de mobilier au fost vândute la prețuri mici. În perioada anilor ’70-‘80, compania s-a folosit de munca deținuților din lagărul comunist, tocmai pentru a menține aceste prețuri scăzute.

În zilele noastre, Ikea folosește pentru produsele sale circa 1% din producția totală anuală de lemn din lume. O statistică arată că în anul 2012, nu mai puțin de 690 de milioane de oameni au vizitat magazinele Ikea din întreaga lume. Pe lângă succesul pe care îl deține în domeniul mobiliar, IKea se bucură de succes și în cel alimentar. Din anul 1960, Ikea vinde în fiecare an aproximativ 150 de milioane de chiftele.

Ce înseamnă și cum au fost alese denumirile ciudate ale produselor

Mai sus vorbeam de faptul că Ikea s-a remarcat prin denumirea mai puțin obișnuită a produselor sale. De unde a pornit această idee? Da, totul are o explicație! Se pare că fondatorul companiei, Ingvar Kamprad, suferea de dislexie, din cauza căreia îi era greu să înțeleagă codurile de produse. Pentru a le identifica mai simplu, produsele au primit denumiri simpliste. De exemplu, toate produsele Ikea au nume de locuri și oameni, ceea ce este mult mai ușor de reținut decât anumite serii de caractere alfanumerice. Mai jos vă vom prezenta câteva denumiri ale produselor:

  • măsuțele de cafea, manerele de uși sau mobila capitonată au primit nume de locuri din Suedia, precum: Malmo sau Klippan
  • paturile, mobilierul de hol, dulapurile au primit nume de locuri din Norvegia,precum: Brimnes, Hemnes, Askeby
  • mesele de bucătărie și scaunele de bucătărie au primit nume de locuri din Finlanda
  • covoarele au primit nume de locuri din Danemarca
  • scaunele și birourile au primit nume de bărbați
  • mobilierul de grădină au primit nume de femei
  • articolele de iluminat au primit denumiri din muzică, din chimie, luni, zile sau anotimpuri
  • articolele de baie au primit nume de lacuri și râuri din golfurile scandinave
  • lenjeria de pat și pernele au primit nume de plante, flori sau pietre prețioase
  • ustensilele de bucătărieau primit nume de condimente
  • articolele dedicate copiilor poartă nume de termeni matematici și geometrici.