Home » Când, unde, cum » Megaproiectul Inima Europei. Costă 5 miliarde de dolari și presupune un arhipelag de 300 de insule artificiale cu forma hărții lumii. FOTO

Megaproiectul Inima Europei. Costă 5 miliarde de dolari și presupune un arhipelag de 300 de insule artificiale cu forma hărții lumii. FOTO

Cojocaru Cristian / 18.01.2022, 18:26

Megaproiectul Inima Europei este unul dintre cele mai mărețe din lume, iar costul acestuia se ridică la suma de 5 miliarde de dolari. Proiectul presupune a fi un arhipelag care conține 300 de insule, iar toate vor înfățișa harta lumii. Alfă mai multe detalii despre proiectul colosal din Dubai.

Megaproiectul Inima Europei va costa 5 miliarde de dolari

Aproape două decenii de construcții, iar Inima Europei reprezintă doar o secțiune a Lumii ceea ce va reprezenta o vastă colecție de insule artificiale care vor fi sub forma uni atlas, atunci când construcția va lua sfârșit. În mijlocul unei pandemii, acest megaproiect s-ar putea dovedi o adevărată operă de artă în încercarea de a recrea continentul Europa pentru clienții de lux care nu doresc tocmai să călătorească până acolo.

Pe fondul unei scăderi globale a călătoriilor cauzată de Covid, reprezintă, de asemenea, un salt major de încredere în alura pe termen lung a Dubaiului. După o plimbare de patru kilometri cu barca de pe continent, cele 300 de insule artificiale ale lumii se ridică din Golful Arabic  Cele mai multe dintre acestea au rămas goale de când proiectul a început în 2003, iar crizele financiare globale ulterioare nu au făcut prea mult pentru a încuraja dezvoltatorii.

Nu mai puțin de 15 hoteluri de lux, case de vacanță și conace există deja sau  încep să apară pe aceste parcele acvatice. Majoritatea sunt încă neterminate, așteaptă retușurile finale necesare pentru a respecta primele termene de finalizare de la sfârșitul anului 2020. Șase insule tematice formează Inima Europei, călătorii putând alege între locații concepute pentru a reproduce Suedia, Germania, Elveția, Veneția, Coasta de Azur și altele. Conceptul are la bază ideea de a transpune viitorii vizitatori de la temperaturile ridicate ale Dubaiului la clime mai puțin aride.

Pe insula Suediei, suprarealitatea acestui concept te poate lovi literalmente ca un bulgăre de zăpadă în față. În vastul conac de spectacol de 21,8 milioane de dolari al insulei, unul dintre cele 10 „palate” de sub acoperișuri care seamănă cu nave vikinge răsturnate, se află un subsol care găzduiește bucătării, o sală de sport, spa și saună… și o cameră de zăpadă.

Fulgii albi sunt livrați la cerere pe un fundal alpin de la mașini alimentate de același soare arab care încălzește piscina infinită de la etaj. Amploarea epică a conacului și opulența nestăpânită, dar cu gust, sunt uimitoare. Înconjurate de junglă luxuriantă nescandinavă, casele de tip boutique pe șase nivele sunt dotate cu lift, precum și cu plajă privată. Mobilierul exclusivist al producătorului auto de ultimă generație Bentley include scaune de pluș pentru petreceri  la o masă de lungimea unei limuzine, un pat circular cu vedere la ocean și o cadă imensă de marmură.

Mai sus, un lounge de petrecere cu cupolă mai mare decât multe baruri poate găzdui 300 de invitați, ideal pentru acele sărbători post-pandemie. Aceștia vor putea închina un pahar cu vecinii din Germania, un lucru imposibil de transpus în geografia reală, dar fezabil în Atlasul Inimii Europei. Designul celor 32 de locuințe futuriste de plajă sau de lagună de pe insulă Germania este inspirat de Bauhaus, dar seamănă mai mult cu o colonie lunară. Doar unul dintre acestea a rămas nevândut, cu un preț de 7,89 milioane de dolari.

megaproiectul inima europei
Proiectul este unul dintre cele mai grandioase din lume

Locul urmează a fi un adevărat paradis pentru turiști

Stațiunea Portofino de pe insula Europei principale are o fațadă colorată italiană. Sosirile aici vor fi înregistrate de către angajați vorbitori de italiană, care lucrează la ceasuri setate la fusul orar italian. Vor putea cheltui euro aici, din nou irealist pentru o stațiune la doar câteva minute cu barca, elicopterul sau hidroavionul din Dubaiul continental.

„Venind aici, ar trebui să uiți că ești în Dubai și să simți că ai ajuns în Europa. Ar trebui să ai impresia că ai venit în Italia și apoi te plimbi și vii în Spania și Franța și la Londra”, spune Josef Kleindienst, președintele austriac al Kleindienst, grupul imobiliar care dezvoltă insulele.

Designul colorat al lui Portofino se extinde și la hotelurile de tip boutique din zona Coastei de Azur a insulei Europei principale. Acestea sunt numite după locurile de pe Riviera Franceză: Monaco, Nisa, Cannes și St. Tropez și vor avea personal vorbitor de franceză. Aici dezvoltatorii promit mai multe premiere mondiale, inclusiv cea mai mare piscină durabilă, alimentată cu apă de mare desalinizată cu energie solară și filtrare ecologică.

Europa principală cuprinde, de asemenea, locația Rainy Street, o arteră cu climă controlată la 27 C  pentru a imita un climat european de vară, unde aversele cad la cerere și unde pot fi emise rafale de zăpadă. Într-o țară care rareori se confruntă cu precipitații naturale, aceste concepte ciudate vor fi probabil apreciate de oaspeții din Emiratele Arabe Unite.

Inima Europei s-a dovedit deja populară în rândul cetățenilor din regiune. Kleindienst spune că majoritatea investitorilor săi recenti în imobiliare provin din Emiratele Arabe Unite. Proiectul finalizat va include Elveția, cu 77 de vile inspirate de cabane de munte. Alte hoteluri vor fi numite pentru locații precum Marbella și Ibiza din Spania, Munchen din Germania, Ikaria din Grecia și Londra.

În timp ce ideea de insule artificiale încărcate cu stațiuni într-o destinație care se mândrește deja cu sute de hoteluri poate părea un exercițiu în exces, Kleindienst evidențiază eforturile de îmbunătățire sau conservare a mediului. La Institutul Coral, situat în stațiunea Portofino, mai multe acvarii și rezervoare prezintă un program de reproducere care se concentrează pe 50 de specii locale, inclusiv rechinii covor.

Rechinii, care nu sunt considerați periculoși pentru oameni, vor locui în cele din urmă în jurul insulelor, ca parte a programului de „reabilitare a mării” al dezvoltatorului pentru „extinderea ecosistemului marin și pentru a ajuta la reechilibrarea mediului subacvatic”.
Între timp, păsările native și migratoare descoperă deja vegetația extinsă introdusă în peisaj.