Ajutoare de încălzire 2024-2025. Guvernul a anunţat că românii cu venituri reduse vor beneficia și în iarna 2024-2025 de ajutor pentru încălzirea locuinței. Aceste ajutoare sunt destinate familiilor și persoanelor singure cu venituri modeste, pentru a face față costurilor crescute din sezonul rece.
Trebuie menţionat faptul că Guvernul a introdus câteva modificări la programul de ajutor pentru încălzire. Premierul Marcel Ciolacu a precizat că pensionarii ale căror pensii au fost recalculate și au crescut nu vor fi afectați în ceea ce privește acest sprijin. Se va lua în considerare talonul de pensie emis înainte de recalculare, pentru a asigura continuitatea sprijinului.
Pe lângă ajutorul pentru încălzire, cardurile de energie vor fi alimentate cu 700 de lei înainte de Crăciun pentru plata facturilor la energie. Modificările din recalcularea pensiilor pot afecta lista beneficiarilor, însă Guvernul dorește să mențină sprijinul pentru cât mai mulți pensionari, transmite romaniatv.net.
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]Pragul veniturilor pentru a beneficia de ajutorul de încălzire:
Este foarte important de ştiut că ajutorul pentru încălzire se acordă pe baza veniturilor nete obținute de persoana în cauză sau membrii familiei în luna anterioară cererii. Printre veniturile excluse se numără:
Citeşte şi: Greşeala banală pentru care românii care stau la bloc pot primi amenzi de până la 10.000 lei. Ce spune legea
Acte necesare
1. Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţită de documentele doveditoare
2. Documente de identitate titular şi membrii (B.I., C.I., C.I.P., P, P.S.T., P.S.P., D.I.);
3. Copie factura energie termică, gaze naturale, energie electrică;
Acte doveditoare privind locuinţa
– contract de vânzare-cumpărare;
– contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;
– contract de închiriere;
– contract comodat;
– certificat de moştenitor/act succesiune;
– împuternicire notarială întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani;
– titularii trebuie să facă dovada legală a gospodăririi separate (factură de curent electric, factură de gaze, factură de apă) în situaţia în care la o adresă locuiesc mai multe familii;
– adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari / Locatari din care să rezulte numele, prenumele, persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreţinere; codul radet; adresa de e-mail a asociaţiei;
– alte documente, după caz.
Acte doveditoare privind componenţa familiei
– Copie act de identitate solicitant şi ale tuturor membrilor familiei care au vârsta peste 14 ani (B.I., C.I., C.I.P.);
– Copie certificate de naştere ale copiilor pâna în 14 ani;
– Copie certificat de căsătorie;
– Hotărâre de divorţ/act notarial – dacă este cazul.
– Declaraţie pe propria răspundere că persoanele sunt despărţite în fapt – dacă este cazul.
– Certificat de deces – dacă este cazul.
– Copie hotărâre judecătorească definitivă de încredinţare a copilului sau încuviinţare a adopţiei, Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului privind măsura de plasament familial al minorului, Decizia Directorului General al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau Hotărârea Judecătorească privind măsura plasamentului în regim de urgenţă/Hotărârea Judecătorescă de instituire a tutelei/curatelei sau, după caz, Dispoziţia Autorităţii tutelare, potrivit legii şi dacă este cazul.
– Alte acte doveditoare privind componenţa familiei, după caz;
Acte doveditoare privind veniturile
– Adeverinţa de salariat pentru toţi membrii familiei, din care să reiasă venitul net obţinut în luna anterioară depunerii cererii, valoarea bonurilor de masă sau menţiunea că nu se primesc bonuri, prime, indemnizaţii de hrană etc.
– Copii taloane pensie (pentru toate tipurile de pensie)/adeverinţă de la Casa de Pensii din luna anterioară depunerii cererii;
– Adeverinţă eliberată de Casa de Pensii din care să reiasă dacă figurează cu dosar de pensie, dacă este cazul;
– Copie talon de plată a indemnizaţiei de şomaj şi/sau venitul lunar de completare a şomajului;
– Copii talon alocaţie de stat, plasament sau alte indemnizaţii, din luna anterioară depunerii cererii;
– Copii taloane indemnizaţie handicap sau orice alte indemnizaţii acordate conform legii, venit din luna anterioară depunerii cererii;
Venituri realizate din arendare, dobânzi bancare, înstrăinare de bunuri etc., dacă este cazul; (în funcţie de veniturile obţinute, vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3.000 lei).
Persoanele apte de muncă, ce nu realizează venituri din salariu sau din alte activitaţi, au obligaţia de a prezenta o adeverinţă care să ateste că sunt înregistrate în evidenţă agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene.
Alte documente doveditoare