Home » Tehnologie & Știinta » Cât durează o zi pe planeta Venus. Studiul uimitor realizat de cercetători

Cât durează o zi pe planeta Venus. Studiul uimitor realizat de cercetători

Alexandru Cazacu / 04.05.2021, 16:57
Cât durează o zi pe planeta Venus. Studiul uimitor realizat de cercetători

V-ați întrebat vreodată cât durează o zi pe alte planete din sistemul nostru solar? Ei bine, oamenii de știință au făcut un studiu cu ajutorul căruia au măsurat înclinarea axei planetei Venus și dimensiunea acesteia și au acum date despre viteza cu care se rotește Venus. Informații despre rezultatul studiului în articolul de mai jos!

Cât durează o zi pe planeta Venus

Datele studiului, obținute cu ajutorul undelor radio reflectate de pe Venus ne oferă o perspectivă nouă asupra planetei, dar și un calcul precis al duratei unei zile pe Venus, transmite Reuters.

Era deja cunoscut faptul că Venus are cea mai lungă zi dintre toate planetele din sistemul nostru solar, însă estimările anterioare prezintă unele discrepanțe. Cu toate acestea, cât durează o zi pe Venus? Ei bine, potrivit studiului, o singură rotație a planetei Venus durează 243,0226 de zile terestre. Adică o zi pe Venus durează mai mult de un an, planeta făcând o rotație completă în jurul soarelui în 225 de zile terestre, potrivit Agerpres.

Cum au reușit cercetătorii să facă măsurătoarea

Oamenii de știință au trimis unde radio către Venus de 21 de ori, începând din 2006 până în 2020 și au studiat ecoul radio. Acesta le-a furnizat cercetătorilor informații importante despre anumite trăsături ale planetei la Goldstone și la Observatorul Green Bank din West Virginia.

”Fiecare măsurare individuală a fost realizată comparând planeta Venus cu un uriaș glob de discotecă. Am luminat-o pe Venus cu o lanternă uriașă, radarul de la Goldstone, și am observat reflexiile în timp ce atingeau suprafața Pământului”, a declarat Jean-Luc Margot, un profesor de astronomie planetară la Universitatea din California, care a condus studiul publicat în jurnalul științific Nature Astronomy.

Venus se rotește de la este la vest

Spre deosebire de celelalte planete din sistemul nostru solar, excepție făcând Uranus, Venus se învârte de la este la vest. În comparație cu Marte, Venus a primit mai puțină atenție din partea oamenilor de știință.

”Nu cred că Venus ar fi mai dificil de înțeles în comparație cu alte planete dacă am avea date adecvate, însă există o deficienţă deplorabilă de informații despre Venus. Nu au existat misiuni ale NASA pe Venus în aproape 30 de ani, interval de timp în care au existat aproximativ o duzină de misiuni ale NASA pe Marte” a spus Margot.

Venus este puțin mai mică decât Pământul, cu un diametru de 12.000 de kilometri. Atmosfera planetei este toxică, compusă în principal de dioxid de carbon, cu nori din picături de acid sulfuric. De asemenea, temperaturile de pe suprafața planetei sunt foarte ridicate ajungând chiar la 471 de grade Celsius.

Cât durează o zi pe planeta Venus. Studiul uimitor realizat de oamenii de știință

Noile informații au demonstrat că nucleul planetei este comparabil cu cel al pământului, cu un diametru de aproximativ 7000 de kilometri. Cu toate acestea, estimările anterioare erau bazate pe modele computerizate, mai degrabă decât pe date observaționale.

”Venus este un laborator uimitor pentru înțelegerea formării și evoluției planetare și se află la o aruncătură de băț”. Există, probabil, miliarde de planete asemănătoare lui Venus în galaxie”, a precizat Jean-Luc Margot.