Home » Tehnologie & Știinta » Imagini uluitoare din ultima misiune NASA pe Marte. Ce a fost găsit acolo VIDEO

Imagini uluitoare din ultima misiune NASA pe Marte. Ce a fost găsit acolo VIDEO

Manolică Anca / 10.02.2021, 17:43
Imagini uluitoare din ultima misiune NASA pe Marte. Ce a fost găsit acolo VIDEO

Lunga călătorie în spațiul cosmic al roverului NASA către Marte este aproape de final. Conform calculelor oamenilor de știință, roverul Perseverance a ajuns ăn apropierea planetei Marte în luna ianuarie 2021, urmând ca amortizarea să aibă loc în data de 18 februarie. Iată câteva imagini uluitoare din ultima misiune NASA pe Marte. VIDEO

Imagini uluitoare din ultima misiune NASA pe Marte

Marte este unul dintre cei mai apropiați „vecini cosmici” ai Pământului, primind, din această cauză multe „vizite”. De-a lungul timpului, NASA a reușit să trimită o serie de misiuni către Marte, acestea reușind să ofere o cantitate mare de informații despre atmosfera, solul și trecutul geologic al acestei planete.

Roverul Perseverance a fost lansat cu succes, joi, 30 iulie, cu o rachetă portantă Atlas V-541, din Complexul Launch 41 din Stația Aeriană Cape Canaveral, Florida, spre planeta Marte. Călătoria roverului Perseverance durează aproape 7 luni, iar punctul său culminant va fi asolizarea în siguranţă a robotului de dimensiunea unui automobil în locaţia aleasă, Craterul Jezero, vechi de 3,8 miliarde de ani, pe 18 februarie 2021. După aterizare, controlul misiunii va efectua o serie de verificări ale sistemelor informatice și ale instrumentelor înainte de a se începe explorarea de la sol. VIDEO poate fi AICI!

Lansarea rachetei Atlas V spre Marte. Foto: nasa.gov

Perseverance este cel mai sofisticat rover al NASA, creat de cei mai pricepuți oamenilor de știință. Astfel, la bordul acestuia se află cele mai bune instrumente științifice a căror masă permite integrarea acestora în masa totală de aproximativ 1.000 de kilograme a roverului.

Care sunt, mai exact, scopurile misiunii

Programul de explorare are ca scop principal identificarea semnelor vieții biologice pe Marte. Din această cauză, roverul Perseverance reprezintă o parte importantă a acestuia. Iată care sunt cele patru mari obiective științifice pe termen lung ale oficialilor NASA:

1. Stabilirea existenței vieții biologice pe Marte
Roverul Perseverance se concentrează pe studii bazate pe suprafața mediului marțian, fiind în căutare de semne conservate ale biosemnăturile în probe de rocă formate în medii marțiene antice, în condiții care ar fi putut fi favorabile vieții microbiene.

2. Studierea climei marțiene
Caută dovezi ale unor medii locuibile antice în care viața microbiană ar fi putut exista în trecutul mult îndepărtat.

3. Studierea geologiei planetei Marte
Fiecare strat de rocă din suprafața marțiană conține o înregistrare a mediului în care a fost format. Astfel, roverul caută dovezi ale rocilor care s-au format în apă și dovezi ale substanțelor organice, elementele chimice de bază ale vieții.

4. Pregătirea explorării umane
De asemenea, roverul trebuie să demonstreze eficacitatea unor tehnologii care ar putea fi folosite în viitor pentru exploatarea resurselor de pe Marte pentru misiunile umane. De asemenea, va monitoriza condițiile de mediu, astfel încât viitoare misiuni umane să fie posibile în condiții de cât mai mare siguranță.

Roverul Perseverance care a fost lansat pe Marte

Mai mult, oficialii NASA au explicat faptul că roverul Perseverance, la rândul său, are patru obiective, care vin în sprijinul obiectivelor pe termen lung ale misiunii:

• Identificarea mediilor capabile să susțină viața microbiană în trecut;
  • Căutarea semnelor de viață microbiană antică în acele medii , în special în roci , acestea fiind cunoscute pentru capacitatea de a păstra astfel de fosile;
  • Colectarea unor mostre de roci și sol marțian:
  • Testarea instrumentelor de producere a oxigenului în mediul de pe Marte.