Home » Tehnologie & Știinta » VIDEO: Imagini impresionante cu transformările prin care trece Soarele în doar câteva ore. Specialiștii de la NASA au descoperit o nouă pată solară

Manolică Anca / 29.10.2021, 12:33

Situat în centrul sistemului nostru solar, Soarele este o forță constantă care ține planetele pe orbită și furnizează Pământului cantitatea optimă de căldură și lumină care a favorizat dezvoltarea vieții. Deși ne-am obișnuit cu rutina zilnică a răsăritului și apusului, în fapt, Soarele este incredibil de dinamic. Iată un video cu transformările prin care trece Soarele în doar câteva ore și noua pată solară descoperită.

NASA a surprins un videoclip impresionant cu o nouă pată solară și activitatea sa furtunoasă

Imagini impresionante surprinse de NASA cu transformările prin care trece Soarele în numai câteva ore. Observatorul de dinamică solară (SDO) al NASA a surprins marți, 26 octombrie 2021, petele solare, care pot fi de multe ori mai mari decât Pământul, pe parcursul a cinci ore. Acestea par întunecate pe suprafața Soarelui, deoarece sunt „mai reci ” decât altele.

Această serie recentă de erupții a avut loc la „extremitatea” Soarelui, la marginea acestuia, așa cum este văzută de pe Pământ, ceea ce înseamnă că s-a îndreptat în direcția opusă față de noi, însă grație satelitului SDO al NASA, care observă Soarele încă din 2010, putem avea imagini destul de detaliate cu acest eveniment.

Este aproape sigur o pată solară instabilă

Petele solare se formează în zonele în care câmpurile magnetice sunt deosebit de puternice, atât de impresionante încât împiedică o parte din căldura Soarelui să ajungă la suprafață. Ele sunt foarte frecvente în Soarele nostru în timpul anilor din jurul maximului solar, când steaua noastră este cea mai activă.

Maximul solar marchează mijlocul ciclului solar al Soarelui, care durează aproximativ 11 ani. În prezent, ne aflăm destul de aproape de începutul ciclului solar actual, numit ciclu solar 25, care a început în decembrie 2019. Specialiștii preconizează că vârful ciclului va fi atins în 2025 și va continua până în aproximativ 2030. Vezi în video de mai jos imagini impresionante cu transformările prin care trece Soarele în doar cinci ore.

O nouă erupție solară a avut loc joi, 28 octombrie

O mare erupție solară a izbucnit din soare joi, în cea mai puternică furtună de până acum în ciclul meteorologic actual al stelei. Acesta a lansat o erupție solară de clasă X1, cel mai puternic tip de erupție, atingând vârful la 11:35 a.m. EDT (1535 GMT), potrivit unui avertisment al Centrului de predicție a vremii spațiale din SUA (SWPC), care urmărește evenimentele din climatul spațial.

Strălucirea a provocat o întrerupere temporară, dar puternică, a radioului în partea luminată a Pământului, cu centrul în America de Sud. Oficialii NASA au descris această erupție ca o „strălucire solară mare” și a fost surprinsă în video în timp real de către  al agenției spațiale.

Ejecția în masă coronală a unei erupții, o explozie masivă de particule încărcate, ar putea ajunge pe planeta noastră până sâmbătă sau duminică (30-31 octombrie), potrivit SpaceWeather.com. O erupție vulcanică ar putea supraîncărca Observatorul de dinamică solară și ar putea interfera cu comunicațiile prin satelit.

Erupțiile solare sunt explozii uriașe de radiații solare care trimit particule încărcate ce țâșnesc din stea. Acestea sunt clasificate într-un sistem electronic, erupțiile de clasă C fiind relativ săptămânale, cele de clasa M mai ușoare, în timp ce cele de clasa X sunt cele mai puternice.