Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) vine cu precizări importante cu privire la permisele de conducere expirate în starea de alertă. Cât mai sunt valabile documentele și cum de s-a ajuns la această decizie, puteți afla în continuarea articolului curent. Iată ce trebuie să știe toți posesorii de permise auto.
În cadrul unui comunicat, DRPCIV informează că, începând din 9 martie 2022 își încetează aplicabilitatea Hotărârii Guvernului nr. 171/2022 cu privire la prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor aplicabile pe durata acesteia pentru combaterea și prevenirea efectelor pandemiei de coronavirus.
Așadar, valabilitatea permiselor de conducere expirate în starea de alertă se va mări cu încă trei luni. În această perioadă, termenul de valabilitate a permiselor de conducere sau a autorizațiilor provizorii de circulație a fost menținut pe toată durata stării de alertă și se va menține pentru încă 90 de zile, pentru a permite realizarea demersurilor cu privire la eliberarea noilor documente (aproximativ 500.000), conform DRPCIV.
Pentru a evita aglomerația de sediile DRPCIV, autoritățile recomandă persoanelor aflate în această situație să solicite preschimbarea actelor în timp util, urmând pașii următori:
Conform sursei citate, „în funcție de evoluția solicitărilor vor fi aplicate măsuri la nivelul serviciilor publice comunitare regim permise în sensul redistribuirii personalului disponibil”.
Acum este mult mai simplu să îți schimbi permisul de conducere, deoarece poți evita statul la cozi, în cazul în care faci o programare online pe site-ul DRPCIV și dacă plătești taxa de eliberare a permisului online. În rândurile de mai jos poți afla care sunt documentele necesare pentru a schimba un permis de conducere expirat, pierdut sau obținut în afara României.
În cazul în care nu vrei să stai la coadă, după cum am menționat și anterior, poți face programare online. În formularul de pe site-ul instituției trebuie să alegi, în primul rând, județul, iar următorul pas este alegerea serviciului de care ai nevoie.
Apoi, trebuie să completezi rubricile cu datele personale, precum CNP, nume, prenume și adresa de e-mail. Evident, o să trebuiască să selectezi și data și ora la care vrei să te prezinți la DRPCIV. După ce ai completat formularul, vei primi un e-mail de confirmare.