ANAF a venit cu noi precizări în ceea ce privește procedura de depunere a formularului 230. Cum se completează formularul și până la ce dată trebuie depus în acest an, puteți afla în continuarea articolului.
Ordinul nr. 15 din 2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii și a unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private, conform legii, precum și a modelului și conținutului unor formulare a fost publicat în Monitorul oficial nr. 34 din 12 ianuarie 2021.
Declarația 230 poate fi depusă până la data de 25 mai 2021 inclusiv, pentru realizarea veniturilor din 2020. Formularul poate fi completat și depus de persoanele fizice care realizează următoarele venituri în România:
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]Contribuabilii completează formularul în următoarele situații:
Formularul se completează de către contribuabili sau de către împuterniciții acestora, potrivit dispozițiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, înscriind corect, complet și cu bună- credință informațiile prevazute de formular.
5. În rubrica ”Anul” se înscrie anul pentru care se completează formularul, cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2020).
6. Secțiunea I „Date de identificare a contribuabilului”
6.1. În caseta „Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală” se înscrie codul numeric personal al contribuabilului sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenția Națională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
6.2. În rubricile „Nume” și „Prenume” se înscriu numele și prenumele contribuabilului.
6.3. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
7. Secțiunea II „Destinația sumei reprezentând până la 3,5 % din impozitul anual pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private, conform legii”
7.1. Bursa privată – căsuța se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private conform legii și solicită restituirea acestora.
7.1.1. Contract nr./data – se înscriu numărul și data contractului privind acordarea bursei private.
7.1.2. Sumă plătită (lei) – se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată.
7.1.3. Documente de plată nr./data – se înscriu numărul și data documentelor care atestă plata bursei private.
7.1.4. Contribuabilii vor prezenta organului fiscal competent, în copie cu mențiunea „conform cu originalul”, contractul privind bursa privată, precum și documentele de plată pentru aceste burse.
7.2. Susținerea unei entități nonprofit/unități de cult – căsuța se bifează de către contribuabilii care solicită virarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult.
7.2.1. Căsuța ”Opțiune privind distribuirea sumei pentru o perioadă de 2 ani”- se bifează în cazul în care contribuabilul solicită prin cerere distribuirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit datorat pentru același beneficiar pentru o perioadă de 2 ani. Solicitarea poate fi reînnoită după expirarea perioadei de 2 ani.
7.2.2. Cod de identificare fiscală a entității nonprofit/unității de cult – se înscrie codul de identificare fiscală a entității nonprofit/unității de cult pentru care se solicită virarea sumei.
7.2.3. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult – se înscrie denumirea completă a entității nonprofit/unității de cult.
7.2.4. Cont bancar (IBAN) – se completează codul IBAN al contului bancar al entității nonprofit/unității de cult.
7.2.5. Procentul din impozit – se completează cu procentul din impozitul pe venit pe care contribuabilul optează să-l vireze către entitatea nonprofit/unitatea de cult, care nu poate depăși plafonul admis de lege de 3,5% din impozitul pe venit datorat.
7.2.6. Suma – se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în
contul entității nonprofit/unității de cult, determinată prin aplicarea procentului înscris la
rd.7.2.5. asupra impozitului pe venit datorat. În situația în care, contribuabilul nu poate determina suma, rubrica nu se completează.
7.2.7. Dacă suma rezultată prin aplicarea procentului din impozit înscris în cerere, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată depășește plafonul admis de lege reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată.
8. Secțiunea III „Date de identificare a împuternicitului”
8.1. Se completează numai în cazul în care direcționarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private se realizează prin împuternicit, desemnat potrivit Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
8.2. În caseta „Cod de identificare fiscală” se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
8.3. În rubrica „Nume, prenume/Denumire” se înscriu, după caz, numele și prenumele împuternicitului sau denumirea acestuia.
8.4. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.
Puteți descărca formularul Aici.