Aștepți la aeroport zborul care te va duce acasă și, în momentul în care este pe punctul de a te înregistra, ești oprit. Reprezentanții companiei aeriene te informează că ai fost „bumped”, deci nu îți permit să te îmbarci pentru că zborul este la capacitate maximă! Care este motivul pentru care ești nevoit să pierzi zborul programat, deși ai plătit pentru el? Cu alte cuvinte, de ce companiile aeriene vând mai multe bilete decât locurile disponibile în avion?
Călătoria cu avionul poate fi uneori un mare stres. Turbulențe, limitări ale bagajelor, ba chiar pierderea lor, intruziuni din partea securității aeroportului și teama exagerată de accidentele de avion. Și dacă toate aceste neplăceri nu ar fi fost de ajuns, odată ce un pasager ajunge în sfârșit la poarta de îmbarcare, se poate confrunta cu posibilitatea de a fi „bumped”, adică de a nu putea ocupa locul pe care l-a cumpărat din cauză că zborul a fost supravândut.
În cele mai multe cazuri, pasagerii sunt compensați pentru cheltuielile suplimentare ulterioare, cum ar fi o cameră de hotel sau alte costuri de transport. Ulterior, le este rezervat un loc în următorul zbor disponibil. Însă acest lucru este nedrept și frustrant, pentru că biletele deja sunt plătite, iar unii poate chiar au o urgență.
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]Suprarezervarea se referă la practica prin care întreprinderile și instituțiile vând, sau rezervă, mai mult decât capacitatea lor completă. Motivul pentru acest comportament din partea companiilor aeriene este legat de statisticile de maximizare a profiturilor. Ele fac acest lucru doar pentru a evita să înregistreze pierderi, atât de timp, cât și de bani. Suprarezervarea presupune că o companie aeriană vinde 220 de bilete, în loc de 200, cât este capacitatea reală a aeronavei.
După finalizarea procesului de rezervare, un client care se întâmplă să fie unul dintre acești 20 de pasageri ghinioniști este transferat la următorul zbor, deoarece nu are cum să se îmbarce într-un zbor care este deja la capacitatea maximă. Și, de ce, totuși?
Ei bine, o strategie de afaceri prevede întotdeauna obținerea unui profit maxim, utilizând în același timp în mod optim resursele. O companie aeriană nu știe dacă un client care a cumpărat un bilet va urca neapărat la bordul aeronavei. De-a lungul anilor, s-au confruntat cu multe situații în care oameni pur și simplu nu s-au prezentat la poarta de îmbarcare.
Pentru a ține cont de această discrepanță, în cazul în care zborul ar trebui să zboare cu câteva locuri foarte scumpe goale, aceasta decide să opteze pentru o strategie mai profitabilă. Presupunând că, din capacitatea maximă de 200 de locuri, doar 185 se prezintă la zbor, rămân 15 locuri disponibile. Compania aeriană ar putea încerca să vândă rapid aceste locuri pentru a evita pierderile, dar acest lucru nu prea se întâmplă.
În schimb, compania aeriană încearcă să vândă 220 de locuri în avans. Din moment ce doar 15 pasageri nu s-au prezentat, iar 205 s-au prezentat, trebuie să se ocupe numai de 5 pasageri nemulțumiți. Compensația pentru zborurile pierdute, rezervările la hotel și alte costuri pentru aceștia este mult mai mică decât pierderea pe care ar fi trebuit să o suporte dacă ar fi lăsat avionul să decoleze cu 15 locuri goale.
Deși această strategie nu este „sănătoasă” din punct de vedere etic, dar aceste argumente dispar dacă privim statisticile. Aproape 50.000 de persoane sunt scoase în fiecare an de pe zborurile din întreaga lume, în timp ce aproximativ 200.000 de persoane nu se prezintă la poarta de îmbarcare.
În calitate de pasager, poate fi incredibil de frustrant să ajungi și să te înregistrezi la aeroport, dar să te uiți pe cartea de îmbarcare și să realizezi că nu ai un loc alocat. Dacă se întâmplă acest lucru, ar trebui să ai mare grijă de interesele tale. În primul rând, dacă primești un loc pe un alt zbor, verifică dacă acel loc este cu siguranță disponibil.
Dacă ți se oferă compensații, cum ar fi mese gratuite, costuri de hotel și transport între aeroport și hotel, caută ofrta cea mai profitabilă. Compania aeriană ți-ar putea oferi vouchere pentru zboruri viitoare, dar, întrucât angajații companiilor aeriene primesc linii directoare pentru negociere, ar fi bine să cauți o ofertă mai bună. Cu alte cuvinte, obține cât mai multe compensații!