Home » Când, unde, cum » Motivul pentru care toate magazinele Lidl sunt aranjate la fel. Detaliul neștiut de clienți

Motivul pentru care toate magazinele Lidl sunt aranjate la fel. Detaliul neștiut de clienți

Alexandru Cazacu / 10.08.2022, 16:04
Motivul pentru care toate magazinele Lidl sunt aranjate la fel. Detaliul neștiut de clienți

Cu siguranță, mulți dintre români aleg să își facă cumpărăturile în magazinele Lidl. Dacă și tu obișnuiești să faci acest lucru, cel mai probabil, ai observat că toate magazinele gigantului german sunt aranjate la fel. În caz că nu știați, aceasta este o strategie gândită de cei mai buni designeri de interior din Germania.

De ce toate magazinele Lidl sunt aranjate la fel

Dacă nu ați observat asta până acum, trebuie să aflați că sistemul de aranjare interioară în magazinele Lidl este identic. Deși foarte un număr mare de români intră zilnic în Lidl, nu mulți știu de ce toate magazinele retailerului sunt aranjate la fel. Se pare că scopurile principale sunt fluiditatea și scoaterea în evidență a principalelor categorii de produse.

Una dintre cele mai bune strategii a lanțului de magazine Lidl este culoarul de pe mijlocul fiecărei unități. În caz că nu ați v-ați dat seama deja de acest lucru, pe acest culoar există întotdeauna tot felul de produse care le provoacă clienților dorința de a explora și de a reveni în magazinul respectiv. O altă strategie importantă a magazinelor Lidl este amplasarea unei brutării în interiorul acestora, chiar în zona de acces a clienților.

Alte secrete ale magazinelor Lidl

Un alt factor care contribuie la succesul lanțului de magazine este scoaterea la vânzare a unor produse similare cu cele a unor branduri mari, însă la prețuri mult mai reduse. Ba chiar mai mult de atât, la ambalarea acestor produse, Lidl folosește un design și culori asemănătoare.

În plus, în aceste magazine clienții au la dispoziție coșuri de plastic mai adânci, cu roți și mânere extensibile. Așadar, nefiind nevoiți să le ridice de jos, clienții nu își vor da seama cât au pus în ele. Așa se face că, deși intri de multe ori cu gândul că vrei să cumperi doar 2-3 produse, ajungi la casă cu coșul plin.

Motivul pentru care toate magazinele Lidl sunt aranjate la fel
Motivul pentru care toate magazinele Lidl sunt aranjate la fel

Peste 11.000 de magazine Lidl în Europa și Statele Unite

Înființat în urmă cu nouă decenii, în Germania, lanțul de magazine Lidl aparține grupului Schwarz, care operează și magazinele Kaufland. În zilele noastre, există peste 11.000 de magazine Lidl, amplasate în nu mai puțin de 28 de țări din Europa și în Statele Unite.

Peste 300 dintre aceste magazine se află pe teritoriul țării noastre. Grupul Schwarz este prezent în Români din anul 2005 prin Kaufland. În schimb, Lidl a intrat pe piața românească abia în 2010, după ce a preluat aproximativ 100 de magazine de discount Plus de la grupul Tengelmann. Un an mai târziu, magazinele Plus au fost redenumite în Lidl.

„În ultimii ani, ne-am propus constant să deschidem peste 15 magazine noi anual, iar pentru 2021 ne-am propus aproximativ 20 de magazine în toată țara. Avem în plan să depășim pragul de 300 de unități pe plan local în 2021”, declarau la începutul anului precedent oficiali ai companiei pentru Economica.

Ei bine, pragul de 300 de magazine în România a fost depășit în vara anului trecut. În țara noastră, primul magazin al retailerului german a fost deschis la finele lui ianuarie 2011 în cartierul Titan din Capitală.