Home » Din București » De ce la Farmacia Tei sunt prețuri mai mici ca în alte părți. Motivul nebănuit

De ce la Farmacia Tei sunt prețuri mai mici ca în alte părți. Motivul nebănuit

Cojocaru Cristian / 27.08.2021, 16:55
De ce la Farmacia Tei sunt prețuri mai mici ca în alte părți. Motivul nebănuit

Cu toții suntem obișnuiți să vedem farmacii la fiecare colț de stradă, chiar dacă în alte țări, acest lucru stă cu totul diferit. În medie, românii cheltuiesc 10% din veniturile lunare pe produsele farmaceutice. Farmacia Tei are însă prețuri mai mici, ceea ce înseamnă că românii pot cumpăra aceleași produse cu bani mai puțini.

Farmacia Tei are prețuri mai mici

Farmaciile reprezintă un adevărat business la noi în țără și, potrivit unor zvonuri, acest lucru poate avea loc doar cu ajutorul statului.

 „Încercați să faceți o analiză seara când stați la televizor și veți vedea că peste 80% din reclamele care apar la posturile românești sunt la medicamente și farmacii. Acest lucru denotă gradul de îmbătrânire al unui popor, precum și cel de civilizație”, explică o sursă din industria pharma.

Mulți se întreabă de ce Farmacia Tei poate scoate aceleași produse la vânzare dar la prețuri de două sau poate chiar trei ori mai mici ca în alte farmacii. Locuitorii Capitalei pot vizita oricare din lanțul de famarcii în Rahova, Plaza România, Barbu Văcărescu, Lacul Tei 56 sau Dristor. Succesul de care se bucură farmacia este unul ireal, iar cozile sunt imense.

Acest lucru se întâmplă pentru că de cele mai multe ori, bătrânii sunt cei care au nevoie de produse farmaceutice și având în vedere pensiile extrem de mici, pentru ei, fiecare reducere contează.

 „Asta arată cât de săraci suntem ca popor”, adaugă aceeași sursă pentru shtiu.ro.

În cadrul Farmaciei Tei nu există card de fidelitate așa cum este în celelalte farmacii. Aceasta reprezintă de multe ori o modalitate de marketing prin care clientul este păcălit că obține o ofertă mai bună în cazul produselor achiziționate. Zeci de ghișee își așteaptă clienții la Farmacia Tei, însă ceea ce face diferența are legătură cu prețul produselor.

farmacia tei
Roxana Maftei este cea care se ocupa de cele doua businessuri

Cantitatea reprezintă secretul din spatele afacerii

Astfel, acest lanț de farmacii oferă aceleași produse ca în cazul farmaciilor de renume însă la un preț de două sau chiar trei ori mai mic. Dacă te întrebi cum reușește antreprenorul să facă acest lucru, ei bine află că acesta se bazează pe volum și nu pe adaos.

„De obicei, cei de la Farmacia Tei mizează pe discount-ul primit de la furnizori. Această reducere este introdusă în preț și se pune accent pe rulaj, pe vânzări cât mai mari. Șefii Farmaciei Tei își respectă clienții și nu caută să se îmbogățească peste noapte cum fac toți ceilalți. Roxana Maftei este cea care a pus bazele Farmaciei Tei și cea care discută zilnic la telefon cu furnizorii pentru a primi prețuri preferențiale. De Bebe Tei se ocupă Irina Ciubotaru, și e o profesionistă în domeniul afacerilor”, a declarat pentru shtiu.ro o sursă din cadrul Farmaciei Tei.

Cele două branduri controlate de către Roxana Maftei, Farmacia Tei și Bebe Tei au reușit să treacă de pragul de 1 miliard de lei, după cum se arată în datele publicate la Ministerul Finanțelor. Potrivit statisticilor, cele două afaceri au reușit să crească de patru ori din punct de vedere al vânzărilor cumulate.

Dacă în 2019, acestea înregistrau suma de 951 de milioane de lei, în timpul pandemiei a făcut un salt record de 20%, înregistrând 1,1 miliarde de lei. Ceea ce a ajutat la creșterea vânzărilor este reprezentată de comenzile online, după cum a afirmat chiar Roxana Maftei. Potrivit acesteia, un rol semnificativ în definirea prețurilor mici îl reprezintă distribuitorii care oferă discounturi considerabile la anumite volume de mărfuri.

„E simplu, nu e nimic complicat. Accesezi pachetele cele mai mari și ai reduceri mari. Dacă nu am avea un rulaj mare, probabil că nici noi nu ne-am permite. De exemplu, nu suntem o farmacie normală unde, să zicem, distribuitorul vine cu câteva cutiuțe. La noi, zilnic, fiecare distribuitor aduce câte patru-cinci paleți“, detaliază antreprenoarea.