Home » Life & Style » 5 cele mai longevive animale de pe planetă. Singurul animal care e nemuritor

5 cele mai longevive animale de pe planetă. Singurul animal care e nemuritor

Manolică Anca / 07.03.2021, 09:09
5 cele mai longevive animale de pe planetă. Singurul animal care e nemuritor

În vreme ce unele specii petrec mai puțin de o zi pe pământ, există alte vietăți care pot trăi sute de ani sau chiar mai mult. Oamenii de știință fac ample cercetări pentru a descoperi secretul longevității lor. Iată care sunt cele mai longevive animale de pe planetă și care este sigura vietate nemuritoare.

1. Cele mai longevive animale de pe planetă. Țestoasa de Galapágos

Cele mai longevive animale de pe planetă. Singuraticul George

Una dintre cele mai cunoscute specii longevive din lume, țestoasa de Galapágos sau broasca țestoasă gigant din Galapágos este și una dintre cele mai mari specii vii de broască țestoasă, a 10-a cea mai grea reptilă vie, care poate atinge greutăți de peste 400 kg și o lungime de peste 1,8 m. Aceasta poate trăi peste 100 de ani. Recordul este de 152 de ani. Cea mai cunoscută este „Singuraticul George”, care la 100 de ani încă era clasat drept adult tânăr.

2. Balena de Groenlanda

Balena de Groenlanda

Aceste balene sunt al doilea cel mai mare mamifer de pe Terra, după balena albastră, și poate pot trăi și 200 de ani . Oamenii de știință au descoperit că pot trăi vieți atât de lungi, după ce au gasit o astfel de specie care avea un harpon vechi de 100 de ani înfipt în ea.

3. Rechinul de Groenlanda

Rechinul de Groenlanda

Incă un mamifer din zona Greonlandei care poate trăi 200 de ani. Mai mult, cercetătorii au descoperit un exemplar cu vârsta de 400 de ani. Acești rechini trăiesc atât de mult datorită ritmului foarte lent de creștere. Ei cresc doar 1 cm pe an în lungime și ajung la maturitate abia la 100 de ani.

4. Scoica quahog

Cele mai longevive animale de pe planetă. Scoica quahog

Scoica Quahog deține un record ce poate fi greu destul de greu de egalat de prea multe viețuitoare de pe Terra. Aceasta are o durată de viață care depășește în multe cazuri vârsta de 400 de ani, cercetătorii găsind una de 507 ani. Din păcate, Scoica Ming (numită astfel pentru că trăia pe vremea Dinastiei Ming) a fost ucisă din greșeala atunci când se încerca aflarea vârstei. Aceasta trăiește în apele reci ale Oceanului Atlantic, este comestibilă și este pescuită în zona Islandei. Cercetătorii nu au găsit, deocamdată, nicio explicație legată de procesul lent de îmbătrânire pe care îl prezintă molusca.

5. Cele mai longevive animale de pe planetă. Meduza nemuritoare Turritopsis Dohrnii

Un exemplu unic în natură până la acest moment, meduza Turritopsis Dohrnii poate fi o revoluție în lumea științei. Au o capacitate unicî de a-și dirija propriile gene. n caz de stres, pericol, rănire sau după încheierea ciclului de reproducere adultă ele parcă își întorc ceasul biologic, ajungând din nou la stadiul de „copil” al dezvoltării, începând practic o nouă viață.

Meduza nemuritoare Turritopsis Dohrnii

Analizându-le rămășițele la microscop, cercetătorii au descoperit că deși ele păreau moarte după ce au fost lăsate într-un acvariu fără apă, lucrurile stăteau altfel. Ele se întorseseră la stadiul de larve, aruncându-și tentaculele. După ce au fost puse din nou într-un acvariu cu apă acestea s-au transformat în polipi din care s-au desprins meduze nou. Oamenii de știință sunt foarte interesați să afle mai multe detalii despre cum poate această meduză să trăiască pentru totdeauna și cum funcționează exact procesul care o menține nemuritoare.