Home » Life & Style » De ce închide Facebook sistemul de recunoaștere facială. Motivul care explică tot

De ce închide Facebook sistemul de recunoaștere facială. Motivul care explică tot

Cojocaru Cristian / 03.11.2021, 16:12
De ce închide Facebook sistemul de recunoaștere facială. Motivul care explică tot

Facebook a anunțat marți că își închide sistemul de recunoaștere facială, care identifică automat utilizatorii în fotografii și videoclipuri. Motivul din spatele acestei decizii are legătură cu temerile tot mai mari ale societății.

Facebook închide serviciile de recunoaștere facială

Gigantul tehnologic Facebook a venit cu anunțul potrivită căruia, seviciile sale de recunoaștere facială vor fi închise, la bază stând faptul că societatea este tot mai preocupată cu privire la utilizarea unei astfel de tehnologii.

”Cei care reglemetează sunt încă în proces de a oferi un set clar de reguli care guvernează utilizarea acestuia. În mijlocul acestei incertitudini continue, credem că limitarea utilizării recunoașterii faciale la un set restrâns de cazuri de utilizare este adecvată”, a scris Jerome Pesenti, vicepreședinte al inteligenței artificiale la Facebook, într-o postare.

Eliminarea recunoașterii feței de către cea mai mare platformă de socializare din lume vine în timp ce industria tehnologiei s-a confruntat cu  în ultimii ani cu teorii cu privire la etica utilizării tehnologiei. Criticii spun că tehnologia de recunoaștere facială, care este populară în rândul comercianților cu amănuntul, spitalelor și altor companii din motive de securitate ar putea compromite confidențialitatea, ar putea viza grupurile marginalizate și ar putea normaliza supravegherea intruzivă.

Totodată, IBM a încetat definitiv vânzările de produse capabile de recunoaștere facială, iar Microsoft și Amazon au suspentat vânzările către instituțiile statelor pe o durată netederminată. Această veste a venit, de asemenea, pe măsură ce Facebook a fost supus unui control amănunțit din partea autorităților de reglementare cu privire la siguranța utilizatorilor și la oo gamă largă de abuzuri care au avut loc pe platformele sale.

Compania care săptămâna trecută s-a redenumit Meta a declarat că mai bine de o treime dintre utilizatorii zilnici activi ai Facebook au optat pentru setarea de recunoaștere facială de pe platforma de socializare, iar această schimbare va șterge ”șabloanele de recunoaștere facială” a mai bine de peste 1 miliard de utilizatori.

facebook închide
Serviciul de recunoastere faciala a Facebook va fi eliminat la nivelul intregii lumi

Eliminarea serviciului va avea loc la nivel global

Această eliminare va fi implementată la nivel global și se așteaptă să fie finalizată până în luna decembrie a acestui an, după cum a declarat un purtător de cuvânt al Facebook. Grupurile de susținere a confidențialități și a drepturilor digitale au aplaudat această inițiativă a pionierului tehnologic.

”De prea mult timp utilizatorii de internet au suferit de abuzuri ale datelor cu caracter personal la pofta Facebook și a altor platforme. EPIC a cerut pentru prima dată încetarea acestui program în anul 2011”, a spus Alan Butler, directorul executiv al Electronic Privacy Information Center.

Avocatul senior al Electronic Frontier Foundation a afirmat că deși această mișcare a Facebook vine cu întârziere în comparație cu alte companii de tehnologie, ar putea marca un ”moment notabil în renunțarea la nivel național de recunoaștere a feței”. Facebook a adăugat că instrumentul său automat de text alternativ, care creează descrieri de imagini pentru persoanele cu deficiențe de vedere, nu va mai include numele persoanelor recunoscute în fotografii după eliminarea recunoașterii feței, ci va funcționa normal.

Facebook nu a exclus folosirea tehnologiei de recunoaștere facială în alte produse, spunând că încă o vede ca un „instrument puternic” pentru verificarea identității, de exemplu. Software-ul de recunoaștere facială al companiei a fost de multă vreme obiectul unei analize. Comisia Federală pentru Comerț din SUA a inclus-o printre preocupările sale cele mai importante atunci când a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari pentru soluționarea plângerilor de confidențialitate din 2019.