Home » Life & Style » Timp liber » Descoperire extraordinară! Ce au găsit oamenii de știință pe planeta Venus

Descoperire extraordinară! Ce au găsit oamenii de știință pe planeta Venus

Alexandru Cazacu / 30.06.2021, 09:39
Descoperire extraordinară! Ce au găsit oamenii de știință pe planeta Venus

Descoperire extraordinară a oamenilor de știință. Cu toate că Venus ar putea fi o planetă toxică, noile descoperiri sugerează că planeta ar putea avea mai multe în comun cu Pământul decât se credea până acum. Haideți să vedem ce au găsit cercetătorii pe Venus.

Ce au găsit oamenii de știință pe planeta Venus. Descoperirea este extraordinară

Mai exact, specialiștii americani au descoperit noi dovezi care indică că scoarța planetei Venus ar putea conține blocuri tectonice care se freacă, similare cu niște blocuri descompuse de gheață. Nu sunt chiar plăci tectonice ca ale planetei noastre, dar descoperirea oamenilor de știință sugerează că sub scoarța lui Venus nu este o litosferă globală continuă. Se pare că o mișcare convectivă s-ar ascunde în adâncurile planetei.

Potrivit specialiștilor, această descoperire nu arată doar lucruri noi despre Venus. Ba chiar ar putea să îi ajute pe cercetători să înțeleagă mai bine evoluția și dinamica Pământului timpuriu.

”Am identificat un tipar anterior nerecunoscut al deformării tectonice pe Venus, un tipar care este declanșat de o mișcare interioară la fel ca pe Pământ. Cu toate că este diferit de tectonica observată pe Terra, tiparul este o dovadă a mișcării interioare care este exprimată la suprafața planetei”, a spus Paul Byrne, cercetător planetar la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, din Statele Unite.

Ce au găsit oamenii de știință americani pe Venus
Descoperire uimitoare pe planeta Venus. Ce au găsit oamenii de știință

”O mișcare la scară largă” pe planeta Venus

Paul Bryne împreună cu echipa sa de oameni de știință cartografiau suprafața lui Venus, cu ajutorul unor imagini prin radar surprinse de sonda Magellan de la NASA în anii 1990. Specialiștii au observat că, în zonele de câmpie ale planetei, unele trăsături păreau să sugereze o mișcare la scară largă.

Așadar, pentru a înțelege exact ce se întâmplă, Bryne și echipa lui au desfășurat mai multe modele computerizate. Astfel, aceștia au descoperit că mișcarea convectivă de sub scoarța planetei Venus ar putea produce trăsăturile observate, în cazul în care scoarța ar fi descompusă în blocuri, și nu plăci.

”Plăcile tectonice de pe Pământ sunt declanșate de convecția din manta. Mantaua este fierbinte sau rece în diferite locuri, se mișcă, iar o parte din acea mișcare este transferată la suprafața Terrei sub formă de mișcare a plăcilor.

O variație a acestui fenomen pare să aibă loc pe Venus. Nu este vorba de plăci tectonice ca pe Pământ, nu au fost create lanțuri muntoase uriașe aici sau sisteme gigantice de subducție, dar este o dovadă a deformării cauzate de mișcarea de la interior, din manta, care nu a mai fost demonstrată la scară globală până acum”, a explicat Paul Byrne, potrivit Science Alert.

Planeta Venus, activă vulcanic

Cercetătorii sunt de părere că, noile dovezi indică faptul că Venus ar putea fi încă activă din punct de vedere vulcanic. Mai exact, un studiu publicat în 2020, a demonstrat trăsături vulcanice pe suprafața planetei Venus care sunt relativ recente. Cu toate acestea, numai viitoarele misiuni desfășurate de NASA și Agenția Spațială Europeană pe Venus, ne vor putea da mai multe despre această incredibilă descoperire.