Home » Life & Style » Timp liber » Tunelul secret de sub Munții Bucegi. Când a început construcția și ce ascunde acest tunel

Tunelul secret de sub Munții Bucegi. Când a început construcția și ce ascunde acest tunel

Alexandru Cazacu / 04.06.2021, 22:27
Tunelul secret de sub Munții Bucegi. Când a început construcția și ce ascunde acest tunel

Este deja cunoscut faptul că infrastructura din țara noastră nu este chiar una dintre cele mai bune din Europa, însă cea feroviară este cu siguranță depășită de situație. Ba chiar mai mult de atât, tot ce s-a realizat în România din acest punct de vedere și care merită atenție a fost construit în secolul trecut. Cu toate acestea, nu multă lume știe că sub munții Bucegi există un tunel feroviar secret, care a fost abandonat fără nici o explicație logică.

Tunelul secret de sub Munții Bucegi. Când a început construcția și ce ascunde acest tunel

Mai exact este vorba despre tunelul ”Izvor”Construcția tunelului ”Izvor”. Lucrările la misteriosul tunel au început în anul 1913, iar acesta trebuia să lege județul Prahova de județul Dâmbovița, prin Masivul Bucegi. Reprezentanții Căilor Ferate Române au aprobat proiectul, astfel  s-a decis realizarea magistralei Târgovişte – Pietroşiţa – Sinaia, prin Masivul Bucegi, pentru a scurta distanța dintre Moroieni și Sinaia.

Potrivit proiectului, tunelul ”Izvor” trebuia să fie realizat în linie dreaptă, cu o lungime de 6 kilometri și ar fi legat regiunile istorice Țara Românească și Ardeal. Pentru a termina cât mai repede posibil tunelul, cei care l-au proiectat au decis ca lucrările să înceapă din ambele sensuri, atât din capătul dinspre Sinaia, cât și dinspre Moroieni.

Lucrările au fost sistate din cauza Primului Război Mondial

Deși tunelul ”Izvor” a trebuia să asigure transportul petrolier din Valea Prahovei până în București, acest lucru nu s-a mai întâmplat, deoarece, izbucnirea Primului Război Mondial din 1914 a dus la sistarea lucrărilor. Cu toate că acestea au fost reluate în anul 1938, nu a trecut mult timp, iar ele au fost abandonate din nou.

”Exista deja o zonă conflictuală. El în principal a fost gândit ca un element de strategie, pentru că chiar s-a dovedit că Valea Prahovei, care era principala furnizoare de petrol pentru Germania a fost bombardată şi circulaţia întreruptă. Acest tunel ar fi realizat o cale secundară de legătură între Bucureşti și Sinaia” a precizat arhitectul Dan Niţescu pentru Adevărul.

Tunelul secret de sub Munții Bucegi
Tunelul secret de sub Munții Bucegi

Locomotiva îngropată în tunelul ”Izvor”

Fiind deja în România, trupele de ocupație naziste au reluat construcția în 1941, însă la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial lucrările s-au oprit. Cu toate acestea, în partea dâmboviţeană lucrările au continuat. Aici au fost realizaţi nu mai puțin de 480 de metri, dintre care doar 100 au fost betonaţi. Potrivit istoricilor, la construcția tunelului au lucrat mai bine de 2000 de persoane, printre care: germani, ruşi, cehi, ţigani, unguri și bulgari. Este important să menționăm faptul că, dacă tunelul ar fi fost finalizat, ar fi fost cel mai mare din țara noastră.

Nici până în ziua de astăzi, nu se știe de ce construcția nu a fost dusă până la capăt. Curios este faptul că una dintre intrările tunelului a fost închisă, iar potrivit legendelor din zonă, nemţii aveau îngropată în tunel o locomotivă unică în toată Europa, iar tehnologia nu trebuia să intre sub nicio formă în posesia sovieticilor. Ba chiar mai mult de atât, se spune că nemții au executat nu mai puțin 100 de localnici care lucrau la tunel și le-au ascuns cadavrele sub dărâmături.