Cu toții mințim. Femeile mint, copiii mint, bărbații mint. Minciuna face parte din natura umană, atât bărbaţii, cât şi femeile, fiind predispuşi la a modifica, din când în când, realitatea. Potrivit unui studiu, femeile sunt mai mincinoase atunci când vine vorba comunicarea pe rețelele sociale. Top minciuni folosite de bărbați și femei.
Şi femeile, dar şi bărbaţii, ajung să modifice uneori adevărul, după bunul plac. Potrivit unei cercetări recente, cele mai mari mincinoase de pe reţelele sociale sunt, însă, femeile, 64% din acestea făcând afirmaţii tergiversate pe Facebook, Instagram sau Twitter. Comparativ, în cazul bărbaților procentul este de 36%.
Potrivit Daily Mail, aceste informații sunt parte dintr-un amplu proiect, întins de-a lungul a cinci ani de zile, realizat de agenția de publicitate din Sydney, The Works, pentru a cuantifica nivelul de înșelăciune din mediul online.
Fraza „E totul în regulă, sunt bine”, este o minciună rostită des atât de femei, cât şi de bărbaţi. Însă în contexte diferite. Femeile mint mai mult atunci când vine vorba despre achiziții, în timp ce neadevărul bărbaților are legătură cu comunicarea.
„Era la reduceri”, „Nu este nou, îl am de mult” sau „Nu a fost atât de scump” sunt următoarele trei cele mai folosite minciuni rostite de femei, fiecare acoperindu-și obiceiurile de cumpărături. De partea cealaltă, bărbații mint adesea când folosesc scuze false precum: „Nu am mai avut semnal la telefon” sau „Mi s-a consumat bateria”.
Nu în ultimul rând, ambele sexe tergiversează adevărul atunci când vine vorba de cantitatea de alcool consumată. „Nu aveam atât de mult de băut” este o minciună comună atât între bărbați, cât și femei.
„Pe rețelele de socializare, oamenii trăiesc o personalitate ușor diferită, în care totul în lumea lor pare a fi grozav – prietenii lor sunt grozavi și mâncarea ei este grozavă – și am simțit că trebuie să investigăm acest lucru.
Ne-am uitat la Facebook, Twitter și Instagram și am eșantionat jumătate de milion de postări de pe acele platforme și am folosit un algoritm pentru a nota aceste postări pentru înșelăciune”, a declarat Douglas Nicol, unul dintre autorii cercetării.
În timp ce 50% dintre postări s-au dovedit a fi înșelătoare, femeile au fost identificate ca fiind cei mai mari „infractori”. Motivația, însă, a fost foarte diferită față de cea a bărbaților.
„Femeile au motivații diferite în minciuna lor, deoarece mint pentru a-i face pe oameni să se simtă bine”, a spus cercetătorul.
De partea cealaltă, bărbații mint pentru a da bine și a părea interesanți.