Home » Știri » Când încep adevăratele reduceri în magazinele din România. Perioada oficială

Când încep adevăratele reduceri în magazinele din România. Perioada oficială

Violeta Badea / 06.01.2021, 17:29
Când încep adevăratele reduceri în magazinele din România. Perioada oficială

Când încep adevăratele reduceri în magazinele din România. Perioada oficială. Românii care iubesc cumpărăturile ştiu că luna ianuarie este ideală pentru a merge în magazine. Indiferent de bugetul pe care-l aveţi la dispoziţie, este imposibil să nu găsiţi ceva pe gustul vostru, mai ales că marile magazine au oferte promoţionale.

Când au loc reducerile în magazine

Oficial, perioada de reduceri este cuprinsă în intervalul  15 ianuarie – 15 aprilie. Dar, acestea deja au început încă de la debutul sărbătorilor de iarnă. În majoritatea magazinelor din ţară se găsesc reduceri de 70% – 80% la toate produsele. Acestea sunt marcate cu preţul scăzut şi, de regulă, au la vedere şi preţul înainte de reducere.

Când încep adevăratele reduceri în magazinele din România. Magazinele desfăşoare frecvent aceste campanii de marketing, iar perioadele potrivite sunt 15 ianuarie – 15 aprilie şi 1 august – 15 octombrie.

Conform preverilor legale, în aceste intervale comercianţii sunt obligaţi să aleagă o perioadă de cel mult o lună  şi jumătate, adică 45 de zile, în care pot face reduceri. Există însă şi o condiţie! Produsele scoase la vânzare trebuie să fie achitate furnizorului de către comerciant cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de debut a perioadei de vânzări de soldare şi, de asemenea, este necesar să fie date spre vânzare în mod obişnuit înaintea acestei date.

Cum sa nu fii pacalit de promotiile false din magazine
Cum sa nu fii pacalit de promotiile false din magazine

Cum să nu fii păcălit când cumperi de la reduceri

Românii pasionaţi de shopping au luat cu asalt magazinele să cumpere produsele pe care le doresc la cele mai avantajoase preţuri. Însă, trebuie să avem mare grijă, deoarece acest miraj al preţurilor mici ne poate păcăli.

„Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile ‘preţ nou’, ‘preţ vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).”, a atras atenţia Paul Anghel, directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru Agerpres.

Reprezentanţii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au pus la dispoziţie publicului o listă de care e bine să ții cont atunci când pleci în goana după cumpărături.

  • dacă oferta este deja în desfăşurare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este disponibilă doar „în limita stocului disponibil”
  • pentru orice anunţ care implică o reducere, preţul trebuie afişat la vedere. Este necesar să fie vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs. Preţul vechi trebuie barat, iar noul preţ trebuie afişat cu menţiunea: „preţ nou”
  • consumatorii sunt sfătuiţi să verifice dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, iar acest lucru se poate face foarte simplu, folosind cititoarele de cod de bare din interorul magazinelor sau direct la casa de marcat. Este important ca preţul afişat să fie cel facturat.

Este foarte important să verifici toate aceste lucruri menţionate mai sus, deoarece reprezentanţii de la Protecţia Consumataorului au găşit în campaniile anterioare numeroase nereguli. Astfel, cel mai bine e să te informezi înainte de a scoate banii din buzunar.