Home » Știri » Ce se petrece în corpul tău, atunci când te săruți. 4 efecte uluitoare

Ce se petrece în corpul tău, atunci când te săruți. 4 efecte uluitoare

Manolică Anca / 23.10.2020, 17:24
Ce se petrece în corpul tău, atunci când te săruți. 4 efecte uluitoare

Când iubim și suntem îndrăgostiți, nu ne putem abține din a ne săruta partenerul. Te-ai întrebat vreodată ce se petrece în corpul tău, atunci când te săruți? Iată 4 efecte uluitoare.

Ce se petrece în corpul tău când te săruți

Sărutul este un mod simplu, dar, totodată special, prin care îi arătăm partenerului nostru că îl iubim. Și de câte ori nu ni s-a întâmplat să simțim acei „fluturași” în stomac.

În urma unui studiu, cercetătorii olandezi au descoperit detalii importante și, mai puțin cunoscute, despre ceea ce se petrece în corpul nostru în momentul unui sărut.

În timpul unui sărut care durează 10 secunde, partenerii schimbă între ei aproximativ 80 de milioane de bacterii orale. Astfel, cei care se sărută de cel puţin 9 ori pe zi ajung să aibă culturi bacteriene asemănătoare.

Corpul nostru găzduiește peste 100 trilioane de microorganisme, atât la suprafață, cât și în interior. Acestea ajută la digerarea hranei și ne asigură sistemul imunitar iar fără ele nu am putea trăi. Doar în gură avem 700 de tipuri de bacterii, care sunt influenţate de gene, de dieta alimenatră, dar şi de persoanele cu care ne sărutăm.

Ce se petrece in corpul tau cand te saruti

Conform sciencealert.ro, la studiul organizat de cercetătorii de la Netherlands Organisation for Applied Scientific Research au luat parte 21 cupluri. Acestora li s-a oferit chestionare de completat în care trebuiau să spună cât de des se sărută, cât timp durează un sărut. Mai apoi, li s-au luat mostre de salivă, pentru a le vedea cultura microbiană.

Următorul pas a fost observarea modului prin care se face acest transfer de bacterii orale. Pentru acesta, unul dintre parteneri a consumat o băutură cu prebiotice, iar, mai apoi, a fost rugat să își sărute jumătatea, într-un mediu total controlat.

Astfel, cercetătorii au ajuns la concluzia că, în timpul unui sărut de doar 10 secunde, sunt transferate aproximativ 80 de milioane de bacterii.

4 efecte uluitoare ale sărutului

Aparent, sărutul nu doar o conexiune romantică, ci și o sursă incredibilă de sănătate. Iată care sunt efectele uluitoare resimțite de corpul tău atunci cât te săruți cu cineva:

1. Stimulează sistemul imunitar – în urma unui sărut dintre doi oameni sănătoși se realizează un schimb de germeni ce sunt benefici sistemului imunitar. În plus, se dezvoltă imunitate împotriva Cytomegalovirusului, o formă de herpes care poate afecta un făt nenăscut, dacă mama îl are în organism. Așadar, de anticorpii formați în organismul mamei în timpul unui sărut, va beneficia și viitorul copil;
  2. Ajută la arderea caloriilor – adică, se pot arde între 2 si 6 calorii pe minut. Așadar, persoanele care își doresc să slăbească ar trebui să se sărute des și îndelung;
  3. Tonifică mușchii feței – în timpul unui singur sărut, nu mai puțin de 30 de mușchi sunt activați și tonifiați. Așadar, cu cât te săruți mai mult cu atât sunt sunt mai mici șansele ca obrajii tăi să se lase;
  4. O metodă excelentă de relaxare – sărutul are și un important efect antistres, ajutând la eliberarea în organism oxitocină și endorfină, responsabile de relaxarea ritmului cardiac, scăderea tensiunii arteriale și de sentimentul de fericire.