Home » Știri » Știri externe » Anul în care motoarele pe benzină și motorină vor fi interzise în Uniunea Europeană. Decizia oficială

Anul în care motoarele pe benzină și motorină vor fi interzise în Uniunea Europeană. Decizia oficială

Manolică Anca / 29.06.2022, 11:39
Anul în care motoarele pe benzină și motorină vor fi interzise în Uniunea Europeană. Decizia oficială

Decizie importantă pe viitorul industriei de automobile din lume. Statele membre ale Uniunii Europene au reușit să ajungă la un acord cu privire la anul în care motoarele pe benzină și motorină vor fi interzise. Află, din rândurile de mai jos, de când vor fi impuse motoare 100% electrice. Decizia este oficială.

Când vor fi interzise motoarele pe benzină și motorină în Uniunea Europeană

Cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au ajuns, în noaptea de marți spre miercuri, 28 spre 29 iunie, la un acord în ceea ce privește anul în care motoarele pe benzină și motorină vor fi interzise în UE. După 16 ore de negocieri, aceștia au decis ca eliminarea vânzărilor de maşini noi pe benzină şi motorină să fie interzisă începând din anul 2035.

Această decizie face parte din planul Comisiei Europene de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi începând din 2035, fiind impuse în acest fel motoare 100% electrice.

Propunerea, care a fost anunţată de executivul european încă din iulie 2021, se traduce, de fapt, prin încetarea vânzărilor de vehicule pe benzină şi diesel în UE începând cu 2035. Măsura trebuie să vină în sprijinul atingerii obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050.

S-ar putea lua în considerare și tehnologiile alternative

Cinci state, printre care şi România, s-au opus iniţial planului de interzicere a vânzărilor acestor tipuri de mașini, iar Germania s-a alăturat și ea grupului din care mai făceau parte Italia, Portugalia, Slovacia şi Bulgaria. Însă, Germania a fost de acord cu interdicţia impusă din anul 2035, dar cu o condiţie.

Mașină electrică
Mașină electrică

Este vorba despre introducerea unei excepţii privind vânzările de maşini noi care funcţionează cu combustibili care nu emit CO2. Așadar, cele 27 de state au convenit să ia în considerare o posibilă undă verde pentru tehnologii alternative, precum combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile. Asta dacă ele fac posibilă atingerea obiectivului de eliminare în totalitate a emisiilor de gaze cu efect de seră la vehicule.

Reuniţi la Luxemburg, miniştrii mediului din țările membre UE au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţii în materie de CO2 pentru producătorii de nişă sau cei care produc mai puţin de 10.000 de vehicule pe an, până la finele anului 2035. Clauza, denumită uneori „amendamentul Ferrari”, se adresează în special mărcilor de lux, potrivit AFP.

Măsurile discutate urmează a fi negociate cu europarlamentarii care şi-au stabilit, de asemenea, luna aceasta poziţia faţă de propunerea Comisiei Europene.

„Aceasta constituie o mare provocare pentru industria noastră de automobile”, a mărturisit ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnes Pannier-Runacher. Aceasta a spus însă că este o necesitate în faţa concurenţei puternice din partea Chinei şi a SUA, care mizează tot mai mult pe vehiculele electrice, văzute ca viitor al industriei de automobile. Deciziile vor „permite o tranziţie planificată şi însoţită”, a mai spus ministrul.