Home » Utile » Ce poți să faci dacă primești o factură greșită la energie. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

Ce poți să faci dacă primești o factură greșită la energie. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

Cojocaru Cristian / 13.01.2022, 13:55
Ce poți să faci dacă primești o factură greșită la energie. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

Facturile la energie au ajuns să sperie românii, cu atât mai mult atunci când, din greșeală, aceasta conține o eroare. Așadar, ce poți face în cazul în care primești o factură greșită la energie? Vicepreședintele ANRE a explicat ce poți face dacă te confrunți cu o astfel de situație și cum poți rezolva problema.

Ce ai de făcut în cazul în care primești o factură greșită la energie

Aflat în cadrul Digi24, vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege a explica ce poți face atunci când primești o factură care nu este în conformitate cu legea, astfel că aceasta nu are plafonare sau compensare. Așadar, toți cei care au nedumeriri cu privire la valoare facturii, ar trebui în primul rând să se adreseze furnizorului de servicii.

Acesta din urmă este obligat să ofere explicații detaliate consumatorului, iar în cazul în care răspunsul nu este unul mulțumitor, ei se pot adresa la Autoritatea Națională de Reglementare în Energie sau la alte instituții ori justiție.

„În primul rând ar trebui să identific dacă am dreptul la plafonare și la compesare, ca să nu fac o reclamație degeaba. Ceea ce trebuie să știe consumatorii este că în cazul energiei electrice au dreptul la plafonare cei care au un preț al energiei electrice, cu toate tarifele incluse, peste un leu pe kWh, sau dacă vorbim despre prețul doar al energiei, fără tarife de rețea, alte contribuții și TVA – 525 de lei pe MWh”, a spus vicepreședintele ANRE.

Acesta mai explică faptul că dacă o persoană are un preț unitar care depășește valoarea de 0,525 lei/ kWh, înseamnă că ar fi avut dreptul la plafonare. În cazul în care prețul unitar de pe factură depășește această valoare și nu sunt prevăzute cifre cu minus care reprezintă reducere din valoarea facturii peste prețul de 525 de lei pe MWh, înseamnă că nu s-a aplicat respectiva plafonare.

factură greșită energie
Vicepresedintele ANRE a explicat ce poti face daca te afli intr-o astfel de situatie

Modalitatea prin care poti cere corectarea greșelii

Atunci când vine vorba despre compensare, valoarea acesteia este de 29 de bani pe kWh, iar cei care pot beneficia de compensare sunt cei ale căror consum lunar de energie electrică este cuprins între 30 și 330 kWh, în toate cele cinci luni cuprinse în perioada 1 noiembrie – 31 martie 2022. În cazul în care știi că al tău consum este cuprins între 30 și 330 kWh și nu ai beneficiat de compensare, atunci va trebui să faci o reclamație la instituțiile anterior menționate.

”Dacă nu există plafonare sau compensare, primul pas este să cerem lămuriri de la furnizor, să întrebi de ce factura a fost trimisă în acea formă. Poți să întrebi de prețul aplicat, poți să îl întrebi de ce nu a aplicat plafonarea, de ce nu a aplicat compensarea, sau nici cantitățile nu sunt în regulă, pentru că în continuare se practică estimarea și uneori se greșește și la estimare.

În momentul în care cineva întreabă furnizorul despre conținutul facturii, furnizorul are obligația să răspundă în 15 zile la asemenea solicitări. Clienții care nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie sau la alte instituţii, printre care și ANPC”, a mai afirmat Zoltan Nagy-Bege la Digi24.

Totodată, dacă ai primit o factură cu un index mai mare față de cel pe care îl ai pe contor, poți contacta furnizorul de energie pentru corecția facturii prin contul tău de client, telefonic sau poți trimite un e-mail companiei.