Home » Știri » Știri sociale » Cine a fost și cum a făcut avere Dan Petrescu, miliardarul român care a murit în accidentul aviatic de la Milano

Cine a fost și cum a făcut avere Dan Petrescu, miliardarul român care a murit în accidentul aviatic de la Milano

Manolică Anca / 04.10.2021, 13:17

Tragedie fără margini duminică, 3 octombrie, la Milano, după ce un avion privat românesc s-a prăbușit într-o clădire. Toate persoanele aflate la bord au decedat, printre ele aflându-se miliardarul Dan Petrescu, alături de soția și fiul său. Iată cine a fost Dan Petrescu și ce afaceri colosale avea acesta în România.

Dan Petrescu, unul dintre cei mai discreţi miliardari ai României

Dan Petrescu, în vârstă de 68 de ani, a fost un nume cu rezonanță în lumea afacerilor imobiliare, fiind supranumit „miliardarul din umbră”. În acest mediu el era considerat drept cel mai mare investitor din piață, Ion Țiriac spunând de multe ori că Dan Petrescu ar fi mai bogat decât el, semn că deținea o avere colosală. Se spune că averea sa se ridica la peste trei miliarde de euro.

După de a absolvit cursurile Politehnicii, Dan Petrescu s-a căsătorit şi a plecat în Germania. Era în anii ’80. Acolo a deschis un business în domeniul auto și, la scurt timp, l-a întâlnit pe miliardarul Ion Ţiriac cu care a bătut palma şi au pus bazele unei colaborări în domeniul sportiv, în tenis. Cei doi au organizat mai multe turnee în Germania și în ultimul timp acesta îl ajuta pe Țiriac cu organizarea turneului de la Madrid.

Și-a construit averea cu ambiţie, răbdare şi multă muncă

Au revenit după Revoluție în România, unde și-au continuat parteneriatul în afacerile familiei Țiriac: Unicredit Ţiriac Bank, holdingul Rocar, plasamente imobiliare. De asemenea, la începutul anilor ’90 el a deținut Opel din România. Ulterior, drumurile celor doi s-au despărţit.

Cu multă muncă, ambiţie și răbdare şi-a construit în timp o situaţie financiară impresionantă. El a creat reţeaua de magazine Real din România, cumpărată ulterior de grupul francez Auchan, printr-o tranzacţie de peste 300 de milioane de euro. Zeci de alte magazine Metro, Carrefour, Billa au fost clădite pe terenurile sale, construite de el şi închiriate pentru 10-15-20 de ani companiilor operatoare.

Dan Petrescu este considerat a fi unul dintre cei mai mari investitori în real estate din România, deținând în portofoliul său terenuri în toată ţara. De asemenea, el deținea multe parcuri comerciale din Bucureşti şi din ţară și era unul dintre cei mai mari investitori imobiliari în centrul Capitalei, unde deţinea o mulțime de blocuri şi case.

Dan Petrescu nu se afișa cu mașini și haine scumpe

Nu se mândrea deloc, era un om simplu și mereu săritor pentru ceilalți. Toți apropiații îl descriu ca fiind un om sincer, modest şi extrem de generos. El nu a dorit să dea niciodată niciun interviu, nu a ieșit niciodată în față, încerca mereu să nu iasă în evidenţă şi îşi desfăşura afacerile prin mai multe firme offshore.

Afaceristul ar fi condus mașini vechi și obișnuia să zboare la Monte Carlo, acolo unde avea reședința, cu avioane low cost. De asemenea, de la aeroport, el ar fi utilizat transportul în comun până la apartamentul său. Obișnuia să se simplu și comod.

Dan Petrescu, alături de soția și fiul lor
Dan Petrescu, alături de soția și fiul lor

Potrivit informațiilor apărute în presă, Anca Surugiu, omul de afaceri, asistenta și coordonatoarea tuturor firmelor lui Dan Petrescu, este cea care va prelua averea miliardarului. Până în prezent, ea controla și deținea toate datele offshore-urilor, știa unde sunt conturile, și era împuternicită peste tot. Din păcate, din familia miliardarului nu ar mai fi rămas decât mama lui, în vârstă de 98 de ani, informează cancan.ro.

Tragedie fără margini la Milano

O tragedie cutremurătoare a avut loc ieri, pe 3 octombrie, la Milano. Un avion privat românesc s-a prăbușit peste o clădire aflată lângă o stație de metrou din zona suburbană a orașului. Imediat după impact, flăcările au cuprins mare parte clădire în care, din fericire, nu se afla nimeni.

Impactul a fost atât de puternic, încât focul s-a extins și la vehiculele parcate pe strada de lângă imobilul lovit de avion. Zeci de ambulanțe și autospeciale au fost chemate la locul incidentului pentru a stinge incendiul și pentru a acorda primul ajutor, dar, din păcate, nu s-a mai putut face nimic.

Toți cei opt pasageri aflați bordul aeronavei au decedat în urma prăbuşirii. Potrivit informațiilor, afaceristul Dan Petrescu se afla la manșa avionului, și alături de el mai erau soția, Dorotea Petrescu Balzat (64 de ani), și fiul lor, Dan Ștefan Petrescu (30 de ani), alături de alte cinci persoane, Filippo Nascimbene, din Pavia, născut în 1988, soția sa, Claire Stephaine Caroline Alexandrescou (34 de ani), din Franța și fiul lor, Raphael, născut în Milano pe 16 ianuarie 2020, Miruna Anca Wanda Lozinschi, mama lui Claire Stephanie Caroline, și Julien Brossard (35 de ani), un prieten canadian al lui Dan Ștefan Petrescu.

Filippo Nascimbene și soția sa Claire Stephanie Caroline Alexandrescou
Filippo Nascimbene și soția sa Claire Stephanie Caroline Alexandrescou

Potrivit publicației Il Giorno, cei opt celebrau un botez, care avusese loc cu o zi înainte, și urmau să plece către Sardinia, unde urma să aibă loc petrecerea. Aceasta trebuia să aibă loc în casa de vacanță a miliardarului român din orașul Olbia, Sardinia.

Cum s-a prăbușit avionul lui Dan Petrescu. Firul accidentului

Avionul de tip Pilatus PC-12 era înmatriculat în România, pe numele unei companii deţinute de omul de afaceri Dan Petrescu. Acesta a decolat pe 30 septembrie, la ora 05:25, de pe aeroportul Băneasa, și a ajuns la Milano la ora 09:00.

Duminică, 3 octombrie, la ora 14:04, ora României, aparatul cu opt oameni la bord a decolat de pe aeroportul Linate, din Milano, însă imediat după decolare pilotul a decis să se întoarcă. Cum aeronava a început să devieze de la ruta predeterminată și turnul de control a observat o serie de anomalii la parametrii avionului, a urmat o conversație scurtă între pilot și controlorii de trafic:

„De ce ai deviat de la rută? Pentru a evita turbulențe?”, a întrebat turnul de control, la care pilotul a răspuns doar: „Nu!”, se arată în ultima conversație, potrivit Corriere della Sera.

Traseul aeronavei pe flighradar24
Traseul aeronavei pe flighradar24

Aeronava a dispărut de pe radare, fără a mai cere ajutorul turnului de control sau a mai cere să revină pe aeroportul din Milano. La ora 14:07:56 a fost înregistrat ultimul semnal al avionului. Potrivit unor martori, aeronava ar fi fost cuprinsă de flăcări înainte de a se prăbuși.

Anchetatorii au recuperat cutia neagră

Anchetatorii italieni se vor reuni cu specialişti din România pentru a elucida cauzele care au dus la producerea acestui teribil acciden aviatic, în care opt persoane și-au pierdut viața, printre mare miliardarul Dan Petrescu. Marți, 5 octombrie, ar urma să plece în peninsulă o echipă română formată dintr-un investigator şi un consultant pe probleme tehnice.

Până atunci, zona cu pricina a fost deja izolată și verificată pe o rază de mai mulți kilometri. Cutia neagră, cea care poate oferi posibile răspunsuri, a fost deja recuperată.

„Este posibil ca pilotul să fi pierdut controlul aeronavei, din motive tehnice. Ori i s-a făcut rău la manşă (…) Pilotul, la un moment dat, a pierdut controlul aeronavei pentru că s-a prăbuşit pe o clădire, adică nu a ales un spaţiu în care să cadă avionul, deci nu a mai putut să-l controleze.

Acesta este evident, dacă el s-a prăbuşit pe o clădire înseamnă că în momentul acela ori nu mai putea să stăpânească aeronava, deci ar fi fost într-o anumită incapacitate, ori probabil că, probabil că era mort.”, spune Sorin Stoicescu, expert în aviație.

Imagine de la locul tragediei din Milano
Imagine de la locul tragediei din Milano

De asemenea, un pilot cu multă experiență în spate spune că este posibil ca pilotul să fi pierdut controlul aeronavei, din motive tehnice. Avionul de mici dimensiuni, un Pilatus producţie elveţiană, avea un singur motor.

„Această catastrofă a fost cauzată de cedarea unicului motor cu care a fost echipat acest avion. Cedarea motorului a condus automat la obligarea pilotului de a presa de manşă, pentru a introduce avionul într-un picaj, pentru obţinerea acestei viteze de planare şi din traiectoria pe care am văzut-o noi, s-a dorit aterizarea cel mai probabil pe zona aceea a şoselei, de-a lungul căreia erau blocurile respective, de care unul din ele s-a şi lovit avionul.”, spune pilotul Cezar Osiceanu.