Home » Life & Style » Câte calorii au băuturile de la Starbucks – care sunt cele mai prietenoase cu dieta și care te îngrașă cel mai tare

Câte calorii au băuturile de la Starbucks – care sunt cele mai prietenoase cu dieta și care te îngrașă cel mai tare

Bucur Ioana / 30.10.2020, 10:19

De când au apărut și la noi în țară, băuturile de la Starbucks au devenit rapid printre preferatele românilor. Pentru unii, nu există ieșire la mall fără o oprire la cafenea, iar, pentru alții, este doza de energie de care au nevoie în pauza de masă de la birou. Sunt gustoase, arată senzațional, dar ce efect au asupra siluetei? Află câte calorii au băuturile de la Starbucks.

Adevărul despre cafeaua ta preferată. Câte calorii au băuturile de la Starbucks? 

Cu sau fără frișcă? Ce topping preferi? Lapte semidegresat, integral sau de soia? Ai atâtea alegeri de făcut, dar te-ai întrebat vreodată câte calorii au băuturile de la Starbucks? Toate sunt gustoase și ne dau o stare de bine incredibilă în timp ce le savurăm, dar unele nu sunt deloc prietenoase cu dieta.

Să începem cu veștile proaste. Dacă nu vrei să renunți la niciunul dintre ingredientele ce îți transformă cafeaua într-o plăcere vinovată, ar fi bine să știi câte calorii au băuturile de la Starbucks. Printre „bombele” calorice din meniu se numără Chocolate Cream Chip Frappuccino. Dacă adaugi frișcă și alegi varianta cea mai mare, venti, vei bea nici mai mult nici mai puțin 562 de calorii. Varianta cu căpșuni a aceleiași băuturi are și ea 548 de calorii. Nici băuturile din gama Mocha nu sunt mai prietenoase cu dieta. Un venti Iced Hazelnut Mocha cu frișcă are între 563 și 578 de calorii, în funcție de tipul de lapte pe care îl vrei. Campioana absolută la calorii a băuturilor de la Starbucks nu este o cafea! Ciocolata caldă cu frișcă poate ajunge până la 690 de calorii, potrivit globalassets.starbucks.com.

Ce băuturi de la Starbucks poți savura când ești la dietă
Ce băuturi de la Starbucks poți savura când ești la dietă

Câte calorii au băuturile de la Starbucks recomandate în timpul dietelor?

Câte calorii au băuturile de la Starbucks? Nu e cazul să tăiem cafeneaua de pe lista noastră pentru că, de fapt, meniul lor conține o mulțime de produse ce nu ne vor da peste cap dieta. Atâta timp cât alegeți o băutură cât mai simplă, fără arome sau îndulcitori în plus, numărul caloriilor nu va fi prea mare. Dacă vreți să fiți siguri că băutura comandată are numărul minim de calorii posibil pentru acea rețetă, alegeți lapte de soia, când se poate.

Dacă preferați cafeaua neagră, varianta venti, cea mai mare, are doar 6,2 calorii. O Caffe Americano, tot venti, are 22,8 calorii. Chiar și un venti cappuccino, bogat în lapte, are 183 de calorii – dacă alegeți lapte gras – sau 122 de calorii – cu lapte de soia.

Starbucks, cel mai mare lanț de cafenele din lume, are un logo controversat. Ce s-a întâmplat, de-a lungul timpului, cu „sirena topless, cu două cozi”?

La începutul anului 2020, existau peste 30.000 de cafenele Starbucks, în  mai mult de 70 de țări din întreaga lume. Compania a luat naștere în Seattle, Statele Unite ale Americii, în anul 1971. A fost un vis devenit realitate pentru Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker. Până a fost vândută, în anii ’80, Starbucks era doar un magazin ce vindea diverse sortimente de cafea. Apoi, după o vizită a noului proprietar, Howard Schultz, în Milano, Italia, a decis să își transforme prăvălia întro cafenea în care oamenii să savureze diferite băuturi pe bază de espresso.

Cum s-a schimbat logo-ul Starbucks, din 1971 până în prezent
Cum s-a schimbat logo-ul Starbucks, din 1971 până în prezent

În cei 49 de ani de existență a companiei, logo-ul Starbucks a fost subiectul multor controverse și transformări. În 2006, Valerie O’Neal, reprezentant al companiei, a spus că logo-ul reprezintă imaginea „unei sirene cu două cozi, o figură inspirată din mitologia greacă”. În prima variantă, folosită între anii 1971 și 1987, sirena Starbucks avea sânii dezveliți, iar coada dublă era vizibilă în totalitate. În a doua variantă, 1987-1992, pieptul sirenei a fost acoperit de șuvițe lungi de păr, iar coada era mai puțin vizibilă. În onoarea universității absolvite de cei trei fondatori, University of San Francisco, culoarea maro a logo-ului a fst schimbată în verde. După următoarea modificare, 1992-2011, cozile sirenei nu mai sunt aproape deloc vizibile.