Home » Știri » Ce salariu lunar are un angajat la Registru Auto Român

Ce salariu lunar are un angajat la Registru Auto Român

Alexandru Cazacu / 15.07.2021, 09:56
Ce salariu lunar are un angajat la Registru Auto Român

Registrul Auto Român a făcut public bugetul pe anul 2021, care cuprinde și cheltuielile salariale pentru angajații Regiei. Află în următoarele rânduri cât câștigă în medie un angajat la Registrul Auto Român. Se pare că suma este cu mult peste salariul mediu din România.

Ce salariu lunar are un angajat la Registru Auto Român

Cu siguranță, te-ai întrebat vreodată ce salarii au angajații Registrului Auto Român. Ei bine, se pare că nivelul salarial al acestora este relativ ridicat în comparație cu cât se câștigă în mediul privat pe o poziție similară. Pe de altă parte, angajații Regiei argumentează că bugetul RAR nu se bazează pe resurse bugetare, ci pe veniturile din prestarea unor servicii precum omologări și inspecții tehnice.

Acestea fiind spuse, trebuie să menționăm faptul că aceste regii autonome lucrează de regulă în regim de monopol, în consecință, nivelul salarial ridicat al angajaților are la bază venituri obținute prin stabilirea unor tarife arbitrare de la contribuabili. Așadar, din proiectul de buget al Registrului Auto Român reiese un nivel mediu de cheltuieli pe angajat de 7.665 de lei în acest an, față de 7.680 de lei în anul precedent. În concluzie, aceste valori indică un salariu mediu net de 4.484 de lei în 2021, față de 4.493 de lei, anul trecut, potrivit promotor.ro.

Ce salariu lunar încasează un angajat la Registrul Auto Român
Ce salariu lunar încasează un angajat la Registrul Auto Român (RAR). Suma este peste salariul mediu din România

Registrul Auto Român estimează un profit brut în creștere în 2021

Ei bine, în ciuda acestei mici diminuări a salariului mediu, cheltuielile salariale ale Registrului Auto Român rămân la același nivel față de 2020. Dacă luăm în considerare că numărul mediu de salariați ai Regiei ( 1.669) se păstrează constant, rezultă o ușoară redistribuire a veniturilor în cadrul RAR.

Așadar, păstrarea nivelului în ceea ce privește cheltuielile salariale, va asigura Regiei o profitabilitate mai mare în 2021, în condițiile în care veniturile vor crește. Potrivit proiectului de buget privind veniturile și cheltuielile, publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, Registrul Auto Român se așteaptă la înregistrarea unui profit brut de 135,7 milioane de lei în acest an, mai mare cu 4% decât cel preliminat pentru anul 2020, conform Agerpres.

Înmatriculările și radierile ar putea fi făcute la RAR

Dacă va intra în vigoare un proiect de lege depus recent la Parlament, înmatriculările și radierile nu se vor mai desfășura la Direcția Permise Auto, ci la Registrul Auto Român. Mai exact, este vorba de un proiect de lege aflat la Senat care prevede că transferul activităților de înmatriculare trece în competența Ministerului Transporturilor, prin Registrul Auto Român, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor publicării legii respective. Proiectul a fost semnat de reprezentanții partidelor parlamentare și are toate șansele să fie adoptat.

În concluzie, conducătorii auto ar putea scăpa de cozile interminabile de la Direcția Permise Auto atunci când vor să înmatriculeze o mașină sau atunci când vor să radieze un autoturism de pe numele lor. Așadar, aceste două acțiuni vor putea fi făcute la Registrul Auto Român, instituție care va fi autorizată să procedeze și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe, potrivit e-juridic.manager.ro.