Home » Știri » Clienții băncilor nu se înghesuie să-și rezolve litigiile cu instituțiile de credit

Clienții băncilor nu se înghesuie să-și rezolve litigiile cu instituțiile de credit

Octavian Palade / 27.10.2016, 16:52
Clienții băncilor nu se înghesuie să-și rezolve litigiile cu instituțiile de credit

Clienții băncilor care nu sunt mulțumiți de instituțiile de credit nu au înaintat foarte multe solicitări către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare.

Clienții băncilor au la dispoziţie, de câteva luni, o variantă de rezolvare a problemelor cu instituțiile financiare: Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB). Structura a fost creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluţii alternative în litigiile dintre clienţi şi bănci, însă în opt luni de existenţă a reușit să finalizeze doar 21 de dosare din 173 de solicitări, transmite news.ro, preluând un comunicat al instituției.

“În aproape 8 luni de când Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar funcţionează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns 173. Din acestea, 35 de solicitări sunt în faza de filtru, iar 33 sunt deja dosare în diverse stadii de soluţionare. Până acum, 21 au fost finalizate, de patru ori mai multe decât în iunie 2016”, se precizează în raportul CSALB.

În îrivința cererilor clasate, reprezentanţii CSALB spun că numărul acestora a ajuns la 105, iar 20% din acestea sunt clasate deoarece unii consumatori, după ce depun solicitarea de soluţionare amiabilă, nu mai trimit şi celelalte documente necesare soluţionării, în termenul legal de 90 de zile.

Pe de altă parte, 80% din cereri ajung să fie clasate în urma refuzului comercianţilor de soluţionare prin procedurile instituţiei, invocând diverse motive.

 

În plus, în desfăşurarea procedurii de soluționare a fost introdusă o etapă de filtrare, derulată de secretariatul CSALB.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare a fost înfiinţat în 2015, printr-o ordonanţă de urgenţă. Actul normativ a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi.

Crearea acestui organism a stârnit controverse în special din cauza modului de finanţare. Centrul dispune de un buget anual de 600.000 de euro, sumele provenind în special de la bănci şi instituţiile financiare nebancare (IFN), în așa fel încât să nu existe costuri pentru clienţi.