Home » Life & Style » Ce poți să faci dacă ți se blochează cardul în bancomat. Procedura pe care trebuie să o urmezi imediat

Ce poți să faci dacă ți se blochează cardul în bancomat. Procedura pe care trebuie să o urmezi imediat

Voicu Costin / 12.04.2022, 12:12
Ce poți să faci dacă ți se blochează cardul în bancomat. Procedura pe care trebuie să o urmezi imediat

Ați fost să scoateți bani din bancomat și vi s-a blocat cardul înăuntru? Probabil a fost o experiență neplăcută pe care nu ați vrea să o mai repetați niciodată. În acest caz, nu trebuie să intrați în panică. Cel mai potrivit lucru pe care îl puteți face, este să sunați la banca de la care ați primit cardul pentru a rezolva problema în cel mai scurt timp. Care este procedura pe care trebuie să o urmaţi imediat?

Cum procedezi în situația în care cardul rămâne blocat în bancomat?

Vreți să scoateți bani de la bancomat pentru a face diverse plăti, dar din păcate cardul rămâne blocat în bancomat? Pentru a rezolva problema, anunțați banca emitentă care v-a emis cardul. În majoritatea cazurilor, cardurile rămân blocate în bancomate din două cauze: fie titularul are probleme financiare cu banca emitentă, iar aceasta blochează cardul automat, fie bancomatul este defect.

Sunați cât mai repede la banca emitentă

Înainte de a vă elibera cardul, banca v-a înmânat un formular pe care l-ați completat. Acest formular conține un număr de telefon unde trebuie să sunați în caz de urgență când vi se blochează cardul în bancomat sau în cazul în care îl pierdeți. Nu trebuie să plecați de lângă bancomat, ci să sunați la numărul de telefon al băncii care a emis cardul.

În caz că nu știți numărul de telefon al băncii voastre, puteți căuta pe internet un număr. Un operator vă va răspunde în cel mai scurt timp și va încerca să vă ofere informații despre incidentul întâmplat. Nu vă panicați dacă acest lucru vi se întâmplă într-o zi nelucrătoare. Linia de asistență a băncii este non-stop, așa că veți fi îndrumat și veți afla ce aveți de făcut.

Cum procedăm în cazul acesta?

În situația blocării cardului, banca îl va bloca, astfel încât nimeni nu poate să umble în contul dumneavoastră și să retragă bani, chiar dacă cardul a rămas blocat în bancomat. Cardul îl veți primi în timp de 7 zile lucrătoare de la data la care ați făcut sesizarea sau pe loc, dacă bancomatul se află într-o sucursala a băncii.

În cele mai multe cazuri, cardul se blochează ca urmare a trei  încercări nereușite de a retrage bani, pentru că ați introdus greșit codul PIN. De aceea, ar fi de preferat să vă alegeți PIN-ul astfel încât să nu fie greu de memorat, chiar să conțină cifre care pot avea o semnificație pentru voi (anul nașterii, un an important din viața voastră sau un eveniment important). Astfel, va fi ușor să vi-l reamintiți.

Cardul poate rămâne blocat într-un bancomat, dacă: aveți probleme financiare, în urma cărora banca a decis că va bloca cardul emis pentru a nu mai putea face plăţi viitoare, până nu achitați suma restantă, sau ați introdus cardul bancar într-un bancomat defect. Mai există și posibilitatea ca și cardul de credit să fie expirat, iar în acest caz, bancomatul observă acest lucru și vă blochează cardul. În acest caz, trebuie să vă prezentați la banca emitentă pentru a obține un alt card valabil, pe care să îl puteți folosi în continuare, fără probleme.