Home » Utile » Acte și documente necesare pentru portarea la Digi RDS&RCS

Acte și documente necesare pentru portarea la Digi RDS&RCS

Alexandru Cazacu / 28.07.2021, 10:40
Acte și documente necesare pentru portarea la Digi RDS&RCS

Abonații oricărei rețele de telefonie din România pot alege serviciile Digi RDS&RCS păstrându-și numărul de telefon pe care îl are în rețeaua respectivă. Cu toate acestea, trecerea de la un operator de telefonie fixă la altul se poate face doar dacă cei doi operatori au alocate resurse de numerotație în același județ. Acestea fiind spuse, haideți să vedem care sunt actele necesare pentru portarea la Digi.

Acte și documente necesare pentru portarea la Digi RDS&RCS

Mai întâi, trebuie să menționăm faptul că portarea unui număr de telefon mobil se poate realiza în maxim 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii de schimbare a operatorului. Așadar, utilizatorii au posibilitatea de a porta numărul de telefon în rețeaua Digi atât pe o cartelă preplătită, cât și pe abonament.

Astfel, pentru portarea numărului de telefon la Digi RDS&RCS, utilizatorii vor avea nevoie următoarele documente:

  • actul de identitate;
  • ultima factura achitată la actualul tău furnizor;
  • o cerere de portare.

Condiții pentru portarea unui număr de telefon

Schimbarea unui operator implică automat terminarea contractului cu furnizorul curent, în conformitate cu clauzele de reziliere prevăzute în cadrul acestuia (facturi emise, penalități de reziliere, returnarea echipamentelor primite promoțional cu discount de 100% al chiriei lunare).

Ei bine, dacă te-ai asigurat că respecți toate condițiile contractuale față de actualul operator de servicii de telefonie, poți porta orice număr dorești pe un abonament Digi sau cartela prepaid.

Acte și documente necesare pentru portarea la Digi
Acte și documente necesare pentru portarea la Digi

Lucruri pe care trebuie să le știi dacă vrei să îți portezi numărul de telefon

  • Mai întâi trebuie să te informezi în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor și alege-o pe cea mai bună pentru nevoile tale.
  • Verifică cu atenție contractul pe care îl ai cu operatorul de telefonie actual, deoarece s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiții de încetare a furnizării serviciilor.
  • În cazul în care folosești o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat.
  • De asemenea, ai grijă atunci când completezi cererea, pentru că dacă datele nu sunt corecte sau complete, sistemul o va respinge.
  • Cererea de portare se va depune la reprezentanța de unde ai obținut formularul. Dacă ai descărcat cererea de pe site, atunci sună la Serviciul Relații Clienți al furnizorului la care vrei să te muți pentru a afla unde se poate depune cererea de portare.
  • De obicei, cererea de portare trebuie depusă la furnizorul la care vrei să te schimbi, alături de o copie după actul de identitate și o copie după ultima factură emisă de furnizorul actual.
  • Ei bine, dacă vrei să trimiți pe altcineva în locul tău, va mai fi nevoie  și de o procură sub semnătură privată în original.
  • Este important să stabilești împreună cu operatorul data la care vrei să se efectueze portarea (de obicei 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii, dar nu mai mult de 25 de zile lucrătoare).
  • Nu fă cereri de portare către mai mulți furnizori. Alege-l pe cel al cărui abonat vrei să devii și adresează-i numai lui cererea de portare.
  • Completează cererea de portare, pe care o poți obține la una dintre reprezentanțele furnizorului la care vrei să devii abonat, sau pe site-ul acestuia, potrivit portabilitate.ro.