Cardul bancar și telefonul sunt nelipsite atunci când plecăm de acasă. Mulți dintre noi le ținem unul lângă celălalt, însă acest lucru poate afecta funcționalitatea cardului. S-au întâmplat cazuri în care şi un telefon mobil a produs daune majore cardului. Care este explicația acestui fapt? De ce nu e bine să le ținem împreună?
Banda magnetică poziţionată pe spatele unui card de credit deține date importante: numele posesorului, banca emitentă, numărul contului, limita de credit și chiar creditul disponibil. Această bandă neagră este un element important al cardului, de aceea este de preferat să fie ținut departe de un magnet, pentru că o poate deteriora.
Când un magnet intră în contact cu banda cardului, se produce o reacţie fizică. Magnetul distruge sau rearanjează ordinea particulelor de oxid de fier care stochează datele de pe acestea. Efectul nu este greu de imaginat. Cardul poate deveni nefolositor, dacă banda magnetică este deteriorată. Astfel, trebuie să vă deplasați la bancă pentru a fi înlocuit.
Dacă este demagnetizat, cardul va fi respins de POS-uri şi de bancomate. Chiar dacă cazurile în care un telefon a demagnetizat un card au fost rare, totuși s-a întâmplat.
Dacă demagnetizarea cardului are loc, acesta nu mai poate fi reparat în nici un mod. Trebuie să vă prezentați la bancă sau compania care a emis cardul de credit pentru a solicita unul nou.
Când vine vorba de transferurile bancare dintre două bănci concurente există anumite ore la care acestea au loc. Există ore limită de procesare ale operațiunilor. Astfel, acestea au loc în trei sesiuni zilnice de procesare a plăților primite de la bănci: la 10:30, 13:30 și 16:30.
Transferurile nu garantează că banii voștri vor ajunge la destinatar în aceeași zi, chiar dacă transferul se realizează înainte de ora de procesare a banilor. Băncile ne sfătuiesc să transferăm banii, chiar și după ultima oră de procesare a plăților. În acest mod, la prima oră, banii vor fi transferați în contul destinatarului.