Home » Auto » Ce se întâmplă atunci când iese fum negru pe țeava de eșapament. Cele mai frecvente cauze

Ce se întâmplă atunci când iese fum negru pe țeava de eșapament. Cele mai frecvente cauze

Voicu Costin / 03.04.2022, 08:00
Ce se întâmplă atunci când iese fum negru pe țeava de eșapament. Cele mai frecvente cauze

În urma procesului de ardere a combustibilului de către motor, un fum va fi emis de țeava de eșapament. Dar culoare lui trebuie să foarte puțin sesizabilă. Dacă fumul capătă o anumită culoare, în special neagră, înseamnă că automobilul tău prezintă o defecţiune la nivelul motorului. În articolul următor îți vom spune care ar putea fi cauzele și cum poți remedia această problemă cât mai rapid și ușor.

Cauzele fumului negru pe țeava de eșapament

Gazele emise de sistemul de evacuare ar trebuie să fie incolore. În cazul în care temperaturile din termometre scad foarte mult, aceste gaze se răcesc până la condensarea apei și, astfel, poate fi observat aburul sub forma unui fum albinos. Fumul negru nu trebuie să reprezinte un motiv de teamă, dar atunci când fumul devine opac și cu aspect dens, este un semn că motorul primește o cantitate prea mare de combustibil raportată la cantitatea de aer admisă sau că în combustibil există diverse impurități.

Ce înseamnă când iese fum negru pe țeava de eșapament

O altă cauză pentru culoarea închisă a fumului scos pe sistemul de evacuare poate fi din cauza filtrului de evacuare. Acesta poate fi înfundat, deoarece în motor ajunge o cantitate mai mică de aer. Alteori, acumularea de reziduuri la nivelul bujiilor poate fi, de asemenea, o cauză pentru apariția fumului negru.

Pot apărea defecțiuni la nivelul pompei de carburant sau al regulatorului, ceea ce, poate duce la creșterea presiunii în interiorul conductei de combustibil. Fumul negru mai apare și din cauza dereglării sistemului de alimentare din cauza calității proaste a combustibilului pe care îl folosești. Astfel, inclusiv consumul de combustibil poate crește.

Fumul negru poate afecta și colmatarea convertorului catalitic sau a filtrului de particule ori să contamineze uleiul de motor din cauza carburantului în exces. Cea mai gravă situație este când motorul prezintă un nivel ridicat de uzură. Această problemă poate fi întâlnită cu precădere la motoarele maşinilor mai vechi sau la cele neîngrijite.

Cum procedăm pentru a scăpa de fumul negru

Dacă mașina ta începe să degaje un fum negru și gros va trebui să faci câteva verificări la un service auto autorizat. Un mecanic poate să vă facă o diagnoză auto completă şi să observe care este principalul factor pentru culoarea fumului neobișnuită.

Pe lângă filtrul de aer înfundat, de care am amintit mai sus, și la nivelul bujiilor se pot aduna reziduuri. De aceea, se poate face o verificare a bujiilor, iar dacă pe suprafața lor prezintă un strat de fum negru, se confirmă lipsa de aer.

Este posibil ca sistemul de injecție să aibă de suferit, iar în acest caz va trebui făcută o verificare a injectoarelor, care este posibil să prezinte un nivel ridicat de uzură și trebuie înlocuite. Dacă nici acestea nu reprezintă problemele reale, puteți verifica și:

  • Presiunea din pompa sistemului de injecție.
  • Verifică senzorii de oxigen dacă funcționează corect și dacă sunt conectați în siguranță la terminale.
  • Curăță bornele, iar dacă un senzor este defect, va trebui înlocuit.
  • Dacă deții un automobil diesel activează modul de regenerare a filtrului de particule.