Home » Auto » Diferența dintre roata de rezervă și cea normală. Ce e bine să știe toți șoferii

Diferența dintre roata de rezervă și cea normală. Ce e bine să știe toți șoferii

Alexandru Cazacu / 02.12.2021, 11:20
Diferența dintre roata de rezervă și cea normală. Ce e bine să știe toți șoferii

Este foarte important ca toți conducătorii auto să se asigure că mașinile pe care le conduc sunt echipate cu o roată de rezervă. Deși sunt și cazuri în care șoferii conduc autovehicule echipate cu anvelope de rezervă de dimensiuni complete, de obicei acestea nu sunt ca celelalte montate pe autovehicul. Haideți să vedem care este diferența dintre roata de rezervă și cea normală. Este bine ca toți șoferii să știe acest lucru.

Diferența dintre roata de rezervă și cea normală

În ceea ce privește dimensiunile unei roți de rezervă, trebuie să menționăm că nu există un model standard al acesteia. Așadar, ea poate fi identică cu celelalte patru roți de pe autoturism sau poate fi mai mică.

În caz că nu știați deja acest lucru, în unele situații există diferențe destul de mari de fabricație între anvelopele de rezervă și cele deja montate pe autoturism. De obicei, anvelopele de rezervă sunt destinate pentru a fi folosite doar temporar și în condiții limitate.

În general, anvelopa de rezervă are o înălțime și o lățime diferită față de cele patru de pe mașină. Fie că vorbim despre una cu dimensiuni normale, fie că este vorba despre una diferită, anvelopa de rezervă are de obicei diametrul mai mic cu de la 0.50 până la 2,3 centimetri, în comparație cu cele din fabrică. De asemenea, lățimea roților de rezervă este mult mai mică. Se pare că acestea sunt făcute în așa fel încât să ocupe cât mai puțin spațiu, potrivit dailydriven.ro.

Janta roții de rezervă poate fi fabricată dintr-un material ușor

Totodată, pentru că structura jantei de pe roata de rezervă nu este chiar atât de importantă precum cea a jantelor obișnuite, aceasta poate fi fabricată dintr-un material mai ușor.

Fiind mai mică și realizată dintr-un astfel de material, roata de rezervă va fi instalată pe mașină mult mai ușor. Cu toate acestea, nu este la fel de rezistentă și eficientă ca o roată obișnuită. Așadar, este recomandat să nu circulăm mai mult decât este nevoie cu roata de rezervă.

Ce diferență este între roata de rezervă și cea normală
Diferența dintre roata de rezervă și cea obișnuită

În ce condiții se poate rula cu o roată de rezervă compactă

Unele autovehicule vin din fabrică gata echipate cu o roată de rezervă puțin mai neobișnuită, cu dimensiuni mult mai mici. Totodată, aceasta are o bandă de rulare mult mai îngustă și poate fi regăsită la mașinile mai mici, pentru că ocupă mai puțin spațiu.

Trebuie să menționăm faptul că, sunt foarte importante condițiile de rulare cu o roată de rezervă compactă. Mai exact, după ce ai montat o astfel de roată, nu este recomandat să circuli cu o viteză care să depășească 80km/h. De asemenea, nu trebuie să parcurgi distanțe foarte lungi (cel mult 90 km). Așadar, fă tot posibilul să găsești cea mai apropiată vulcanizare, pentru a remedia problema.

Este foarte important ca toți conducătorii de autovehicule să verifice periodic starea roților de rezervă. Precum și anvelopele obișnuite, cele de rezervă trebuie să fie într-o stare corespunzătoare de funcționare înainte de a fi montate pe autoturism.