Home » Când, unde, cum » De ce nu e bine să iei primele produse de pe rafturile din magazine. Secretul necunoscut de clienți

De ce nu e bine să iei primele produse de pe rafturile din magazine. Secretul necunoscut de clienți

Cojocaru Cristian / 29.01.2022, 14:26
De ce nu e bine să iei primele produse de pe rafturile din magazine. Secretul necunoscut de clienți

Atunci când mergem la cumpărături, avem de cele mai multe ori obiceiul de a alege primele produse de pe rafturile magazinelor. Cu toate acestea, această obișnuință nu ne oferă de cele mai multe ori cele mai bune alegeri. Află de ce este bine să iei produsele din spatele rafturilor atunci când mergi la shopping.

Motivul pentru care să nu alegi primele produse de pe rafturile din magazin

Potrivit regulii FIFO care reprezintă „primul intrat, primul ieșit”, produsele care sunt livrate primele în magazine, sunt și primele vândute. Astfel, cele mai vechi produse se află pe locurile din față ale rafturilor pentru ca acestea să fie primele cumpărate.

Această tactică este una avantajoasă atât pentru consumator cât și pentru magazinul alimentar deoarece, în cazul unei cutii de lapte, dacă aceasta ar fi așezată în față, atunci cele din spate s-ar strica și ar fi aruncate.

„Datele de expirare mai noi sunt plasate în spatele raftului, așa că dacă aveți nevoie de un termen de valabilitate mai lung, verificați partea din spate a raftului”, spune bucătarul Nicolette Pace, potrivit Reader’s Digest.

Pentru a beneficia de cel mai lung termen de valabilitate va trebui astfel să luăm produsele din spatele raftului. Acest lucru nu contează însă pentru produsele precum conservele, având în vedere că acestea au un termen de valabilitate foarte mare.

Cu toate acestea, a fost realizat un studiu potrivit căruia produsele aflate în mijlocul raftului sunt preferate de către consumatori. Data viitoare când vei mai merge din magazin, fii atent la câte produse ridici de pe raftul din miloc. Se pare că oamenii tind să favorizeze articolele situate la mijlocul unui rând, arată un nou studiu.

„Oamenii pot să nu fie conștienți de această preferință, dar poate influența alegerea într-o gamă largă de alegeri de zi cu zi, cum ar fi produsele pe care oamenii le cumpără în magazine sau prin cumpărături online, răspunsurile pe care le oferă în sondaje și, eventual, oameni pe care îi selectează pentru o serie de sarcini sau funcții”, a declarat cercetătorul Paul Rodway de la Universitatea din Chester din Regatul Unit.

primele produse rafturile
Cumparatorii aleg de cele mai multe ori produsele din mijloc sau cele de la nivelul ochilor

Consumatorii preferă locul din mijloc

Cercetătorii de la universitate au cerut celor 100 de participanți să evalueze 17 rânduri orizontale de imagini cu articole, cu cinci imagini pe fiecare rând. Jumătate dintre subiecți au fost rugați să aleagă care dintre cele cinci imagini din fiecare rând pe cea pe care o preferă cel mai mult. Cealaltă jumătate a grupului a ales-o pe cea pe care o preferă cel mai puțin.

Rezultatele experimentului au arătat că participanții au afișat o tendință semnificativă de a alege imaginea din mijloc atunci când li s-a cerut să aleagă o preferință pozitivă. Cu toate acestea, locația imaginilor nu părea să influențeze selecția dintre participanții cărora li s-a cerut să aleagă poza preferată.

Cercetătorii au efectuat un al doilea experiment care a urmat același model ca primul, cu excepția faptului că imaginile au fost aranjate vertical și toți participanții au fost întrebați doar ce imagine au preferat cel mai bine. Cercetătorii au observat că, deși ar fi rezonabil să se prevadă că elementele din partea de sus a unei coloane vor fi privite mai pozitiv decât cele situate în partea de jos, articolele situate central au fost din nou evaluate ca fiind preferabile.

Un test final a constat în faptul că cercetătorii le-au cerut participanților să-și aleagă preferințele dintr-un raft real de perechi de șosete în loc de imagini cu articole. Jumătate dintre subiecți au privit coloana de șosete la nivelul capului, iar celălalt grup a privit coloana de la înălțimea coapsei. Încă o dată, majoritatea participanților au ales perechea de șosete din mijloc.

Cu toate acestea, studiul a remarcat că perechile de șosete din cele mai de jos două locații de pe afișaj au fost alese cel mai puțin. Acest lucru poate sugera o relație între înălțimea relativă a unui articol expus și preferințele consumatorilor, potrivit cercetătorilor. Plasarea centrală poate influența, de asemenea, modul în care percepem și alegem nu doar articolele, ci și oamenii.