Home » Life & Style » 7 animale și plante de pe planetă care pot trăi chiar și 200 de ani

7 animale și plante de pe planetă care pot trăi chiar și 200 de ani

Voicu Costin / 02.02.2022, 08:00

Lumea viețuitoarelor încă reprezintă o enigmă pentru omenire. Oamenii de știință, biologii și cercetătorii științifici au reușit să descopere lucruri uimitoare despre unele creaturi și plante care ar uimi pe oricine. Un lucru greu de crezut este vârsta la care pot ajunge acestea. Pe Terra sunt mai mulți centenari, iar noi vă vom prezenta o parte din ei.

7 creaturi și plante care trăiesc și 200 de ani

Balena de Groenlanda

Este o specie de balenă și singurul reprezentant viu al genului Balaena.

Balena de Groenlanda are cea mai mare gură  raportat la corpul ei. Reprezinta aproape o treime din lungimea corpului. Ele pot fi cele mai longevive mamifere, cu capacitatea de a ajunge la o vârstă de peste 200 de ani.

Populația lor a fost redusă sever înainte de a fi adoptată o lege în 1966 pentru a proteja specia. Din cele cinci tipuri de balene, trei sunt „pe cale de dispariție”.

Balenele de Groenlanda sunt considerate a fi cele mai longevive mamifere. Po ajunge să trăiască şi peste 200 de ani. În mai 2007, un exemplar de 15 m a fost prins în largul coastei Alaska. La momentul morții a fost estimată o vârstă  între 115 și 130 de ani.

Încurajați de această descoperire, oamenii de știință au măsurat vârstele altor balene. Un exemplar a fost descoperit cu vârsta de 211 ani. Agenția științifică națională a Australiei, a arătat că durata de viață maximă a balenelor este de 268 de ani.

Bibanul Aleutian

Bibanul roșu se găsește în Oceanul Pacific de Nord. Această specie este în mod obișnuit de culoare roşie, dar poate fi diferit în funcţie de specie. Bibanul european a fost introdus cu succes în Noua Zeelandă și Australia, unde este cunoscut sub numele de biban roșu sau biban englezesc. În Australia, au fost crescute exemplare mai mari, dar specia rareori crește mai greu de 2,7 kg.

S-a descoperit că unii indivizi au trăit până la 205 ani.

Moluștele Arctica islandica

În 2006 și 2007 au fost colectate exemplare de pe coasta islandeză. Vâsta acestora ajungea şi până la 400 de ani făcând din Arctica islandica cea mai veche specie de vietăți descoperită până în prezent, cu mult în fața broaștei țestoase gigantice din Seychelles (peste 250 de ani pentru Adwaita) sau a balenei (130 de ani) și a depășit rechinul din Groenlanda (vârsta estimată la 392 de ani).

Pin spinos intermontan

Este o specie longevivă de pin originar din Statele Unite. Apare în Munții Stâncoși din Colorado și nordul Mexicului, cu populații şi în pădurile din San Francisco, Arizona și în Pădurea Națională Kaibab la nord de Marele Canion. Se găsește de obicei la altitudini foarte mari, de la 2.100 la 4.000 m, în condiții de climă subalpină rece și uscată. Vârsta acestor pini poate ajunge la 5000 de ani.

Larrea tridentate

Este o plantă cu flori din familia Zygophyllaceae. Numele specific tridentata se referă la frunzele sale cu trei dinți.

Larrea tridentata este o specie care se întâlneşte în deșerturile Mojave, Sonoran și Chihuahuan din vestul Americii de Nord, iar gama sa include și alte regiuni din sud-estul Californiei, Arizona, Nevada, Utah, New Mexico și Texas.

Pe măsură ce tufa de creozot crește, ramurile sale cele mai vechi mor în cele din urmă și coroana se desparte în coroane separate. Acest lucru se întâmplă în mod normal când planta ajunge între 30 până la 90 de ani.

Plop tremurător

Numit în mod obișnuit aspen, aspen comun, aspen eurasiatic, aspen european, sau plop tremurător este o specie de plop originară din regiunile temperate răcoroase din Europa și Asia. Este un copac de foioase care crește până la 40 de metri înălțime.

Plopii individuali trăiesc puțin peste o sută de ani, dar dacă sunt în colonii ajung la o vârstă mai mare. O astfel de colonie a fost numită Pando, deosebindu-o de restul. Vârsta familiei de plopi avea 80.000 de ani și continuă să crească.

Meduza Turritopsis dohrnii

Turritopsis dohrnii, numită și meduza nemuritoare este o specie de meduză mică, biologic nemuritoare, întâlnită în Marea Mediterană și în apele Japoniei. Multe meduze își încep viața ca polipi, apoi se pot transforma în meduze, iar în caz de boală sau bătrânețe, clone noi pot înmuguri de la sine și se pot întoarce la stadiul de polip. De aceea, ele sunt considerate nemuritoare!