Home » Life & Style » Cine este Michael Horodniceanu și ce soluții propune pentru a îmbunătăți traficul din București. Povestea românului care a cunoscut succesul în America

Cine este Michael Horodniceanu și ce soluții propune pentru a îmbunătăți traficul din București. Povestea românului care a cunoscut succesul în America

Bucur Ioana / 22.10.2020, 11:11

A plecat din București acum 60 de ani, a trăit în Israel și a cunoscut succesul în America. În tot acest timp Michael Horodniceanu nu și-a uitat limba și țara. Românul care a revoluționat transportul în comun în New York City este pregătit să schimbe traficul din București.

Michael Horodniceanu, românul care a cunoscut succesul în America

„Vă anunț că în echipa de experți cu care vom lucra la Primăria Capitalei, după 27 septembrie o să vină o personalitate mondială a transportului public, domnul Michael Horodniceanu, de origine română, a studiat la Liceul Caragiale. A acceptat să fie consilierul primarului general pentru chestiuni de trafic, anunța Nicușor Dan, actualul primar din București.

Dar cine este această „personalitate mondială a transportului public”?  (Mihai) Michael Horodniceanu este unul dintre românii cu care trebuie să ne mândrim. Născut în București, pe 4 august 1944, într-o familie de evrei, când avea doar 16 ani, părinții au decis că este momentul să părăsească România. S-au dus în Israel, unde adolescentul și-a continuat studiile. Zece ani mai târziu, se mutau în Statele Unite ale Americii. La finalul anilor de studiu, Mihai Horodniceanu obținea un Master degree în Management, iar ulterior un doctorat în Ingineria și Planificarea Transporturilor la NYU Polytechnic.

Cine este Michael Horodniceanu și ce soluții propune pentru a îmbunătăți traficul din București. Povestea românului care a cunoscut succesul în America
Cine este Michael Horodniceanu și ce soluții propune pentru a îmbunătăți traficul din București. Povestea românului care a cunoscut succesul în America

Michael Horodniceanu a fondat grupul Urbitran, al cărui CEO a fost din 1980 până în 1986, când a devenit comisar de circulație în New York City. În anul 2008 a fost numit președinte al MTA Capital – divizia de construcții și infrastructură a Metropolitan Transportation Authority, contribuind la cel mai mare proiect de infrastructură pentru transportul în comun pentru orașul New York. A predat planificarea transportului, proiectarea autostrăzilor, ingineria traficului, finanțarea transportului și siguranța sistemului ca profesor cu normă întreagă atât în școlile universitare, cât și în cele postuniversitare ale Institutului Politehnic din New York University (NYU-POLY) și din Manhattan College.

Ce soluții propune Michael Horodniceanu pentru a îmbunătăți traficul din București

Cu toate că au trecut aproape 60 de ani de când a plecat din România, Michael Horodniceanu nu a uitat niciodată limba română. Acum, specialistul vrea să ajute orașul în care s-a născut. Iată care sunt câteva dintre soluțiile propuse pentru a îmbunătăți traficul din București.

Trebuie început prin reorganizarea Regiei Transportului din București. Anumite lucruri se pot face cu o investiție minimală, mai mult de timp și de organizare decât financiară. Cred că ăsta este primul pas care trebuie făcut pentru a îmbunătăți transportul din București. Parcarea este lucru care trebuie schimbat pentru a acorda prioritate mișcării. Se pot face schimbări care nu vor necesita la început investiții, care trebuie făcute mai mult în timp și schimbări de organizare”, a spus Horodniceanu la Digi24

Cine este Michael Horodniceanu și ce soluții propune pentru a îmbunătăți traficul din București. Povestea românului care a cunoscut succesul în America
Cine este Michael Horodniceanu și ce soluții propune pentru a îmbunătăți traficul din București. Povestea românului care a cunoscut succesul în America

Mai mult, Michael Horodniceanu a mai vorbit și despre soluțiile adoptate de marile orașe din lume pentru fluidizarea traficului.

Direcția în care se merge este de a da prioritate pietonilor, celor care se folosesc de ceea ce noi numim transport activ – biciclete, chiar și mersul pe jos – nu folosirea de mașini particulare. Este important să ne sprijinim pe rețeaua de autobuze care trebuie să fie îmbunătățită, de piste de biciclete, care sunt foarte importante. (…)

Folosirea de biciclete și mersul pe jos sunt importante și asta e tendința în marile orașe. New York își mărește substanțial rețeaua de piste de biciclete și una dintre propunerile pe care le-a făcut universitatea a fost de a crea legături, de poduri speciale pentru pietoni și biciclete, nu pentru mașini.

Bucureștiul este la ora actuală într-o fază în care lumea se folosește mult prea mult de mașini particulare, nu există un mod în care oamenii să meargă până la un punct cu mașina, să o lase acolo și să se folosească de transportul public. Bucureștiul, într-un fel, din punct de dezvoltare urban, arată mai mult ca Parisul decât ca New Yorkul, străzile sunt mai mici, dar sunt foarte multe locuri în care se pot face îmbunătățiri care să creeze posibilitatea unei mișcări mult mai fluide. Când am fost în București, am văzut că cel mai bun lucru era să merg pe jos sau să iau transportul public, altfel era absolut imposibil, a spus inginerul român.